HVA GJØR MAN UTEN BILSETE?

OdaM

Elsker forumet
Vi skal på reise i mai. Sønnen vår er da 17 mnd.
Vi må ta taxi fra flyplassen til hotellet.
Men hva i alle dager gjør man når de ikke har bilseter i taxi?
Vi kan jo ikke ta med vårt hjemmefra, det er jo aaaltfor stort..

Håper noen kan svare meg:)

Er det ikke sånn at man bestiller taxi i forkant så tar de med?!

vet ikke jeg, men dytter for deg iallefall[8D][:)]

ORIGINAL: Burger

passer han ikke i et sånt nyfødt sete da?

Nei, han bruker sånt stort sete, hakket etter nyfødt. Det blir altfor mye bøl[8D]

ORIGINAL: ~kaos~

Er det ikke sånn at man bestiller taxi i forkant så tar de med?!

vet ikke jeg, men dytter for deg iallefall[8D][:)]

Ja, tenkte å ringe i morgen å høre![:D] Tenkte bare å høre om dere hadde erfaringer først, tusen takk hvertfall!!

Finn et firma som leier ut bilstoler og vogner osv. der dere skal, og få dem til å stille opp på flyplassen med det? Vi fikk levert vogn på hotellet i Praha hvertfall.

Men da har dere jo problemet med å drasse rundt på det der dere er da... Men det må man vel bare, om man har tenkt å ta taxi.
Fra flyplassen til hotellet, ville jeg forsøkt å kontakte taxiselskap nå, og bestille en taxi med bakovervendt sete og oppgi vekta til barnet. Prøv flere forskjellige taxiselskap, om det finns der, hvis de første dere hører med er lite hjelpsomme...

ORIGINAL: Miriel

Finn et firma som leier ut bilstoler og vogner osv. der dere skal, og få dem til å stille opp på flyplassen med det? Vi fikk levert vogn på hotellet i Praha hvertfall.

Men da har dere jo problemet med å drasse rundt på det der dere er da... Men det må man vel bare, om man har tenkt å ta taxi.
Fra flyplassen til hotellet, ville jeg forsøkt å kontakte taxiselskap nå, og bestille en taxi med bakovervendt sete og oppgi vekta til barnet. Prøv flere forskjellige taxiselskap, om det finns der, hvis de første dere hører med er lite hjelpsomme...

Tusen takk, det skal vi gjøre[:)] Har bare overhode ikke lyst til å sitte med han på fanget...[&o]

Bestille taxi med sete....?

Men hvis du ikke tar med sete, og de ikke har sete i taxien så må dere enten spaserere eller ta buss. Det sier seg jo selv...?

ORIGINAL: Regan

Men hvis du ikke tar med sete, og de ikke har sete i taxien så må dere enten spaserere eller ta buss. Det sier seg jo selv...?

Kan ikke gå når det er en time med bil. Og det er en halvtime med bil til busstasjonen.. Derfor vi sitter litt fast[;)] Kanskje vi bare skal spør om de gidder å fly biittelitt lenger enn til flyplassen[8|]

min erfaring med taxi og bilsete er at de har bilseter som er Meget utdaterte. ikke opplært til å feste disse og helt ærlig så hadde jeg aldri satt ungen min i sånt sete. jeg ville tatt med mitt eget. høres tungvindt ut men enten få noen til å kjøre/hente som har et godt sete eller leier et for turen.

nå har jeg tatt en del taxi til og fra forskjellige instanser. og etter noen runder hvor jeg nekta å sette ungen min i sånne crap seter så nå tar jeg alltid med mitt sete. det er helt utrolig hvor farlige de setene er. ( nå kan det hende du vil være heldig og det dukker opp et selskap som tar dette på alvor, men det har ikke jeg gjort enda)

Om vi ikke får bestilt noe sete, må vi nesten bare ta sjansen. Hva ellers skulle vi ha gjort. Å ta med eget sete er uaktuelt.
Skal gjøre alt jeg kan for å få et sete da.

ORIGINAL: STJERNE*

ORIGINAL: Regan

Kan ikke gå når det er en time med bil. Og det er en halvtime med bil til busstasjonen.. Derfor vi sitter litt fast[;)] Kanskje vi bare skal spør om de gidder å fly biittelitt lenger enn til flyplassen[8|]

jash.... Dere har jo TROSS ALT barn med!! :p

Du kan jo ringe flere taxiselskaper som det står over her.

OM det er snakk om her hjemme i Norge, så har de fleste taxier tilgang på barnesete, så om du ringer og sier at det MÅ være med, så har de det med. [:)] Tvilsomt at du får et bakovervendt et, for det er for tungvint å montere/demontere for taxisjåførene, men du får i hvert fall et godkjent sete, sånn at han sitter forskriftsmessig sikret.
Om det er fra flyplassen i utlandet, kan du jo høre rundt om det er mulig å få en taxi med barnesete, men det er jo, kjedelig nok, mange som kjører usikret mange steder.
Vi leide bil på Gran Canaria, og da fikk vi låne sete samtidig, så snuppa satt skikkelig. Men det var mange som kikka rart på oss ja. I Praha var det også mange som så rart på oss når vi kom med bilsete, og taxisjåføren ble sint fordi vi ba om barnesete. Han hadde ikke det, og bare dro.. Så måtte vi finne en annen..

Om vi ikke får bestilt noe sete, må vi nesten bare ta sjansen. Hva ellers skulle vi ha gjort. Å ta med eget sete er uaktuelt.

Hva har du tenkt å gjøre om de ikke har sete da? Teipe fast ungen?[8|]

Må i tilfelle ha han på fanget da.. [8|] Har jo ikke så mye valg..

Det hørtes utrolig lite lurt ut. Hvor skal dere? I veldig mange land kjører taxisjåførene utrolig uforsiktig og.
Jeg mener at sånt burde man faktisk tenke på før man bestiller en reise, og prøve å sjekke opp på forhånd. Sånn er det å reise med små barn, det er mange hensyn å ta.
Det er ikke greit å drite i sikkerheten til barna bare fordi man er i et annet land.

Det er ikke lovlig. Så det er sagt. Men ok, så kommer du deg til flyplassen hvis taxiselskapet har sete. Og når dere kommer frem da? Hva da?

Det hørtes utrolig lite lurt ut. Hvor skal dere? I veldig mange land kjører taxisjåførene utrolig uforsiktig og.
Jeg mener at sånt burde man faktisk tenke på før man bestiller en reise, og prøve å sjekke opp på forhånd. Sånn er det å reise med små barn, det er mange hensyn å ta.
Det er ikke greit å drite i sikkerheten til barna bare fordi man er i et annet land.

Nei jeg vet det, og det var noe av det første jeg tenkte på når jeg skulle bestille reisen. Jeg ringte inn til flyselskapet, og de sa at vi kunne ringe å høre om å få med bilsete. "Men det er ikke sikkert dere får", sa de.
Har overhode ikke lyst til å sitte med gullungen på fanget da. Vi skal sjekke om det er et hotell som ligger nærmere flyplassen slik at vi kan overnatte der, og få ordna oss skikkelig til hotellet neste dag. Ellernoe.
Det skal ikke være lett å reise med barn...[8|]

ORIGINAL: Labambie

Det er ikke lovlig. Så det er sagt. Men ok, så kommer du deg til flyplassen hvis taxiselskapet har sete. Og når dere kommer frem da? Hva da?

Hva da tenker du på? Vi bor jo i sentrum, så kommer ikke til å kjøre bil før vi skal hjem igjen. Og da ordner nok deg seg mest sannsynlig[:)]

Back
Topp