Hva gir man i dåp?

Frøkna fikk sakkosekk og en skikkelig eventyrbok dette er ting som virkelig har blitt brukt. Ellers så har jeg gitt skikkelige eventyrbøker, sparebøsse, treleker og annet foreldrene har ønsket seg. Jeg må si jeg liker bedre bruksting enn sølv som blir stua bort... har foreldrene sagt noe om ønsker?

Noe av det mine barn fikk er:
Bestikk i rustfritt stål
Eventyrbøker
Ullsett
Smykkeskrin
Fader vår smykke
Fotoalbum
Personlig babypledd
Barnestol med barnets navn og fødseldato osv.

Kunst
Trehjulsykkel
Babysvømmekurs
Gyngestol
Baby akebrett
Pulk
Bæremeis
Barnemøbler.
Skinntøfler

Du har fått mange gode tips her. Sølvtøy ville jeg unngått å kjøpe siden det er noe av det første de fleste tenker på å kjøpe. Her fikk mini fire (!) sparebøsser i sølv blant annet, to like sølvbestikk, to sånne "dåpsattestholdere" i sølv, flere sølvskjeer. Det var flere ting også jeg måtte bytte fordi de var like, men husker ikke alt. Desverre ser jeg også at det meste av sølvtøy aldri blir brukt.

Sølvbestikk er da bare å bruke. Antibakteriellt å holder seg fint når det blir jevnlig brukt og vasket i maskin :)

Rørospledd, egen liten stol. Penger, bhg sekk. Termos , fotograftimegavekort.

Vi har fått gravert sølvbestikk til begge guttene og det er i daglig bruk. Er enig i at det er tullete om man ikke tørr å bruke det, men det gjør altså vi :) Selv gav vi gravert sølvskje til vår nevø.

Vi fikk til vår sønn:
- prins ramme hvor vi kan gravere inn fødsel og dåpsinformasjon
- knerten barnebestikk
- barneservise
- høydemåler fra gullsmeden (har aldri sett før, men den var skikelig fin)
- den store boken om ole brum
- babysvømming
- en skikkelig fin "jaktkniv" med gravering
- en skje og en gaffel i sølv
- penger (noe var øremerket førekort/bolig ol.)

Vi ønsket oss og praktiske ting som vippestol, bæresele, baby set til stokke stolen osv, men fikk penger til å kjøpe det:)

Dette fikk mini:

Barneservice
Gull smykke av stjernetegnet sitt (Dette fra min bror og damen)
Bøker
Penger (fikk mye penger, som står på en sparekonto)
Prins ramme, hvor vi har gravet inn navn, fødselsdato, klokkeslett, lengde og vekt.
Han fikk enda et gullsmykke, men det kan han ikke bruke før han er større.
Brodert teppe
Fotoalbum + studio fotografering

Back
Topp