Hva gir dere til middag?

Ra2

Glad i forumet
Jeg lager stort sett middagen selv, men hun er en smule kresen. Har laget fiskeboller (kjøpt Lofoten sin type og lagt de i vann for å trekke ut salt før jeg lager det), potet og gulrot sammen. Har tenkt å lage en kombo av elgkjøttdeig, brokkoli og potet. Er det noen som har noen forslag til middager?? Gleder meg til hun kan spise vanlig mat :) alt blir enklere da ;)
 
Her får hun både hjemmelaget og glass, for da får hun smake på mye forskjellig :)

Gjorde det med storesøster også og hun spiser det meste...

Hjemmelaget lager jeg potet, gulrot, løk og litt kyllingfilet, laks, kotelettkjøtt eller litt karbonadedeig.

Kan også bytte ut gulrota med blomkål eller brokkoli.

Har også laget med tomat, purre, spagetti og karbonadedeig.

Hun begynner å bli rimelig interessert i det vi spiser, og er jo bare 4 uker til de kan få melkeprodukter nå. Det gjør jo ting litt enklere...

Da jeg laget middag til oss her om dagen, kokte jeg poteter og gulrøtter uten salt og dampet en liten laksebit til henne før jeg stekte våre med krydder. Så bare delte jeg biter og moste litt med gaffel til henne.

Da spiste hun masse, og var så fornøyd med å få det samme som oss :)
 
Her spiser hun forskjellige glass fra butikken med brød eller knekkebrød til lunsj og den middagen vi spiser til middag. I går spiste hun pastarør og kyllingkjøttdeig i tomatsaus. Har slutta å mose maten, og har gått sakte frem for å se hva hun kan reagere på. Har vært nødt å gjøre det slik da hun nekter alt som er mos (grøt, purre o.l.)
 
Her får han begge deler. Prøvde en stund med hjemmelaget middag, da laget jeg opp større prosjoner som jeg delte og frøys ned,det godtok han før vi kunne begynne med kjøtt,men når vi hadde kjøtt i til han så nektet han å spise eller så havnet middagen overalt bortsett fra munnen, men når jeg har most vår middag til han spiser han som bare det. Så han liker rett å slett ikke nedfrystmat som jeg tiner opp(litt lik mammaen:p).

Det jeg har lagt er:

Kyllingkjøttdeig, grov pastapenne med brokoli eller gulrot/blomkål
Kjøttdeig, potet gulrot/brokoli/blomkål
Fiskeboller, kjøttboler etc med poteter,gulrøtter osv
Har også hatt most potet,gulerot med litt leverpostei i.
 
Når dere lager kjøtt til barna, koker dere kjøttet da? og moser det eller? Her har han fått fiskeboller, fiskegrateng, pasta, potetstappe, gulrot osv :)
 


Sille skrev:
Når dere lager kjøtt til barna, koker dere kjøttet da? og moser det eller? Her har han fått fiskeboller, fiskegrateng, pasta, potetstappe, gulrot osv :)

 
Jeg koker kjøttet ja, og så moser det med stavmikseren :)
 
Back
Topp