Hva gir dere de? (mat)

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det flere av ungene som ikke vil ha mme lenger?
og hva gir dere de istedet?
Anna gidder ikke å spise mer enn 10-20 ml av den og så er det nekt. Får hu mme føre annen mat spiser hu ikke mere mme av den grunn og gir jeg hu etter så smaker hu såvidt på den..
Hu får jo grøt, brød, yougurt, middag, frukt..

Men hva gir dere til kvelds når de ikke vil ha mme lenger?
Og gir dere vanlig melk istedet da?

Her skjer det også noen ganger at hun ikke vil ha melk, da får hun bare grøt og evt litt vann! venter med vanlig melk til hun er et år! :)

Har samme problem her.. Ligger å drikker 20ml mme så setter hun seg opp og leker med flaska og drikker en sup inni mellom. Så nå skal jeg bare bruke opp resten av pulveret, så over til vanlig melk.
Har prøvd å gi vanlig melk, å da drikker hun av tutekopp, men det kommer ut igjen, tror det er fordi den er så mye kaldere enn vannet hun drikker til maten. Men det går seg vel til, hun har ikke reagert på den iallefall:) Eller gir jeg brød til frokost og lunch, middageglass eller den middagen vi spiser, og grøt til kvelds, frukt etter behov.

Hu har fått smake vanlig melk og hu liker det.
Dessuten så er hu ikke så hard i magen når hu drikker det..
tenkte å bruke opp pakka jeg å og så gå over til bare vanlig melk.

Her spises det grøt, brød, middag (både glass + det vi har...kommer
ann på da) og frukt.
Knasker på knekkebrød. Får fuktbeger - yoghurt innimellom.
Hjemme i helgene får han flaske x 2, men på hverdagen er det bare
til kvelden ved leggetid. Først grøt...så stelle....deretter flaska.
Vil ikke ha flaske i b.hagen - så der går det stortsett på vann & litt
vanlig melk.

Her er det skive til frokost, skive eller grøt til lunch (blir jo litt annen lunch nå i bhg, varmmat noen dager, cornflakes/musli etc), det vi har til middag og skive til kvelds. Om han trenger et mellommåltid får han yoghurt eller grøt.

Han drikker litt melk hver dag nesten (1-2 dl) - vann for resten. drikker ekstra lett fra tine han da[;)]

ORIGINAL: bondekone

Synes enkelte av ungene her er virkelig stor spisere i forhold til jentungen her[&o]
Kansje jeg får i ho en 1/2 skive til frokost, til lunsj kansje et par skjeer med grøt eller yugurt og 50ml med mme, middag et halvt glass med middagsmat eller 2-4 skjeer med hjemmelage, Til kvelds enten et par bitter med brød eller 4-6 skjeer med grøt og 50med mme

slittet også med natta på ho våken titt og ofte[&o]

men hun er vel ikke så liten for alderen?

Har du prøvd de frutti begrene som har kommet nå MED korn oppi? kanskje dette metter litt og faller i smak??

ORIGINAL: Wibe^

Synes enkelte av ungene her er virkelig stor spisere i forhold til jentungen her[&o]
Kansje jeg får i ho en 1/2 skive til frokost, til lunsj kansje et par skjeer med grøt eller yugurt og 50ml med mme, middag et halvt glass med middagsmat eller 2-4 skjeer med hjemmelage, Til kvelds enten et par bitter med brød eller 4-6 skjeer med grøt og 50med mme

slittet også med natta på ho våken titt og ofte[&o]

men hun er vel ikke så liten for alderen?

Har du prøvd de frutti begrene som har kommet nå MED korn oppi? kanskje dette metter litt og faller i smak??
ho er nå 9kg og 73 lang, de komenterte det på hs at de syntes ho var litta til å være snart et år,men ikke noe mer

Hmm, er ca sånn som ungene her har vært ihvertfall! :)

Men ja, jeg syns det var lite å få i seg på en hel dag jeg også! men da får hun ikke kjeks eller noe sånt eller?

Hmm, er ca sånn som ungene her har vært ihvertfall! :)

Men ja, jeg syns det var lite å få i seg på en hel dag jeg også! men da får hun ikke kjeks eller noe sånt eller?

nei gjør ikke det har prøvd alt mulig som siste utvei prøvde jeg sjokoladepåleg[&:]ikke det en gang falt i smak

nei, er ikke alltid det søte er best!! Men hva med å prøve veldig på å få hun til å ta brødskiver i et par uker...samme pålegget hver dag feks? så hun blir vant til en smak og begynner å like den...feks leverpostei! så kan man lage middag når dette går greit, og putte leverpostei i med most potet og grønnsaker... så kanskje det går bedre da? for da er det en KJENT smak liksom?

Lykke til da bondekone! håper det blir bedre etterhvert! :)

Back
Topp