Hva gi sønnen i dåpsgave

Soltina

Forelsket i forumet
Syntes dette er veldig vanskelig!
Vil jo egentlig gi noe han kan ha med seg senere.

Lurer litt på en Georg Jensen sparebøsse gravet med navnet el.

Eller en slik kul retro leke bil man sitter på, eller en fin trehjulssykkel. Men mannen mener det er dumt å gi leker.

Trenger tips og meninger.

Hjelp!

Februar -14 mamma <3

Aner ikke, men de bilene er skikkelig kule! :D *vil ha til mini*

Jørgen 12.02.14 <3

Vi skal gi selve dåpen selvfølgelig, og sparekonto, hvor vi skal sette inn 1000kr i året, som han får når han trenger det. Evt til dokumentavgift til bolig, bil eller noe annet viktig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Blir ingen gave frå oss. Dåpen blir dyr nok + at me sparer peng til han kvar mnd som han får ved 18 eller 20 årsdagen.

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Her har vi opprettet bsu konto å en sparekonto så når ho e 18 får ho kontroll over de :) å vi blir å spare vær måned :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Barna våre har fått 10000 hver i dåpsgave fra oss, ikke noe de bryr seg om nå men så absolutt det de får mest bruk for i fremtiden :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Et halskjede med et lite gullkors eller stjernetegn. Kan fint brukes resten av livet :)

Vi skal gi konto med fast trekk i mnd. Men vil ha en "liten" fysisk ting også. Behøver ikke koste mye men budsjett på 1000lapp

Februar -14 mamma <3

Hadde ikke planer om å gi noe. Vi har opprettet aksjefond til henne som vi setter inn penger hvert år.:)

Celia 11.01.14

Vi har ikke gitt noe til våre, de har fått selskapet også har vi opprettet sparekonto for de.

Vi skal gi konto med fast trekk i mnd. Men vil ha en "liten" fysisk ting også. Behøver ikke koste mye men budsjett på 1000lapp

Februar -14 mamma <3
Det samme her. De får 1000 kr (barnetrygd rundet opp) hver mnd og så kjøpte vi begge stjernetegnsmykke som er et fysisk minne og som kan brukes resten av livet :)

Tenkte å sette han på venteliste hos tesla... Hørt at det kan ta litt tid. Neida! Blir fast sparing :)

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Tenkte å sette han på venteliste hos tesla... Hørt at det kan ta litt tid. Neida! Blir fast sparing :)

De er fine, men tar visst lett fyr...

Her kommer vi til å kjøpe en leilighet med sparepengene deres som egenandel og betale ned lånet med de to tusen i mnd + leieinntekt. Tror det er en bra investering :)

Det var utrolig lurt! Hehe... Får håpe at noe skjer på 18 år?

Venter bekreftelse fra skatteetaten om at eg er aleneforsørger så eg kan opprette konto og spare til han :)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Venter bekreftelse fra skatteetaten om at eg er aleneforsørger så eg kan opprette konto og spare til han :)

Du kan fint gjøre det uten at han skal ha tilgang til kontoen. Eller ha kontoen i ditt navn

Du kan fint gjøre det uten at han skal ha tilgang til kontoen. Eller ha kontoen i ditt navn

Eg må ha det fordi eksen er vanskelig.. :) må ha det når eg skal ha ut pass til han og..

Eg må ha det fordi eksen er vanskelig.. :) må ha det når eg skal ha ut pass til han og..

Da jeg var i banken spurte hun om begge skulle ha tilgang til kontoen eller bare jeg, og om vi kunne ta ut penger hver for oss eller om begge må godkjenne

Da jeg var i banken spurte hun om begge skulle ha tilgang til kontoen eller bare jeg, og om vi kunne ta ut penger hver for oss eller om begge må godkjenne

Eg må ha fullmakt fra far for å få opprettet konto, og siden eg skal opprette Bsu konto kan eg ikkje ta den i mitt navn.. men tar bare noen dager å få den attesten fra skatteetaten så kan eg få ordnet tingene da :) banken så eg måtte ha den og fødselsattesten med for å opprette konto til junior :)

Eg må ha fullmakt fra far for å få opprettet konto, og siden eg skal opprette Bsu konto kan eg ikkje ta den i mitt navn.. men tar bare noen dager å få den attesten fra skatteetaten så kan eg få ordnet tingene da :) banken så eg måtte ha den og fødselsattesten med for å opprette konto til junior :)

BSU konto er ikke så veldig lurt å opprette nå, da mister barnet muligheten til å utnytte skattefradraget senere. Bedre med sparekonto eller aksjefond

Back
Topp