Hva går dere etter? eggløsningstermin eller ul termin?

Scarlett

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
Mine spriker veldig, og har etter el termin om 2 dager. blir spennende å se om hun kommer da eller ikke :D er det flere som har terminer som ikke stemmer?

UL termin 5. Juni og mens termin 13. Juni. Så en del forskjell ja. Men har forholdt meg til UL termin siden mens termin var en SA og derfor litt unormal...

Mens termin 20. Ul termin 23:) Bare 3 dager forskjell, så vi får se når hun har planer om å komme ut:)

UL termin er 30, mens menstermin er 20 juni. I følge tidlig UL og min egen beregning (jeg vet hvilken dag dette barnet ble laget) er terminen 27 juni. Forholder meg uansett til 30 juni, siden jeg gikk så langt over sist har jeg ingen forventinger om å føde før den datoen.

Min erfaring både egen erfaring og fra andre er at mensterminen stemmer oftere enn UL-terminen.

Jeg fødte på mensterminen sist (nøyaktig på den datoen), som var 4 dager før UL-terminen. Denne gangen har jeg også fått UL-termin 4 dager etter mensterminen. Jeg tror rett og slett det er fordi jeg har litt små barn. Så blir utregningen litt feil.

I andre land går de etter mensterminen om det skiller mindre enn 7 dager mellom den og UL-termin. Litt surt for meg at det ikke er sånn i Norge når jeg får UL-termin 4 dager etter menstermin konsekvent, og som fødte på menstermin sist. Men i Norge er det alltod UL-termin som teller. Frustrerende

UL termin 5. Juni og mens termin 13. Juni. Så en del forskjell ja. Men har forholdt meg til UL termin siden mens termin var en SA og derfor litt unormal...
Menstermin regnes som mest nøyaktig og riktig i mesteparten av verden. De burde sagt det til deg så hadde du sluppet å føle sånn på ventetida nå. Om du hadde tenkt 13. juni hele veien hadde du kanskje følt det litt bedre nå med å ikke ha født enda ❤️

Menstermin regnes som mest nøyaktig og riktig i mesteparten av verden. De burde sagt det til deg så hadde du sluppet å føle sånn på ventetida nå. Om du hadde tenkt 13. juni hele veien hadde du kanskje følt det litt bedre nå med å ikke ha født enda ❤️
Joda, men den siste «mensen» var en MA/SA så veldig usikkert når kroppen var i rytme igjen og jeg hadde EL. Blødde jo mye mer og lengre enn vanlig mens.

Joda, men den siste «mensen» var en MA/SA så veldig usikkert når kroppen var i rytme igjen og jeg hadde EL. Blødde jo mye mer og lengre enn vanlig mens.
Skjønner... Det er dumt at det er så unøyaktig. Synes man bare burde fått en dato og et tidspunkt. Jeg aner jo ikke om jeg føder i morgen eller. 15. juli liksom. Arrrgh hehe

Jordmoren jeg hadde i sist svangerskap var svensk, og hun mente at UL-terminen var veldig unøyaktig så seint som den settes i Norge. Jo senere ultralyd, desto større feilmarginer. Jo lengre ut i svangerskapet, desto større variasjoner er det. Hun mente derfor at min TUL- termin fra uke 7 og 12 (som var identisk) var riktigere enn OUL-terminen.

I Sverige er visst OUL ved 14 uker, noe som gir en mer korrekt termin.

Denne gangen skiller det bare tre eller fire dager, jeg husker ikke lenger, så da er det oul-termin jeg går etter (den siste datoen). Da jeg var gravid med frøkna, skilte det 11 dager. Da følte jeg meg ikke helt trygg. Jeg var veldig redd for overtiden, men da var jordmor veldig grei, og fikk meg inn på overtidskontroll noen dager før oul-termin. Offisielt gikk jeg ut fra den offisielle terminen, som da var oul-termin, men i hodet mitt tenkte jeg at menstermin var mer riktig. Frøkna kom en uke før oul-termin.

Så gøy å lese dere:D min mens termin er 15 juni med oul termin er 30 juni! Så er skikkelig spent på hvordan det går de neste dagene :wideyed:

14 juni*

Menstermin 25, ul 21. Så bare 4 dager. Men jm hadde regnet feil på oul, og ville ha termin til 2 juli. Den kranglet jeg på, for viste at det ikke stemte. Heldigvis såg hun at hun hadde regnet feil.
Både 21 og 25 kan stemme. Men blir ikke overrasket om jeg må gå over 25.

5 dagers forskjell her (UL 13 og mensentermin 18). Fikk UL terminen både etter TUL og OUL så forholder meg til den :) den er også mest logisk for min del da jeg har hatt veldig korte sykluser.

Oi:eek: 2 uker forskjell er jo mye:eek:
Ja ikke sant?! Men er ikke 10000000% sikker på eggløsning, men er ganske sikker.... jeg syns det er sykt mye! :(

Menstermin, UL-termin og termindato utifra eggløsnings-test er alle samme dato- 21 juni:smug:

Ja det var da voldsomt:( spennende å se om det skjer noe snart da.
Ja... kjenner ikke slik ut akkurat nå da men.. er førstegangs så aner ikke hvordan en fødsel eventuelt starter. Hehe :)

Back
Topp