Hva fyller dere tiden med?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Her synes jeg det fort blir litt kjedelig. En ting er hvis det passer å finne på noe/dra noe sted el. Men ofte er det liksom ikke tid til det før hun skal sove igjen eller storebroren kommer hjem og skal gjøre lekser eller jeg må starte med middagen el. Og så er det begrenset hvor mye hun leker alene og begrenset hvor lenge jeg gidder å sitte å synge og underholde. Begrenset hvor lenge hun gidder å leke med meg også, skal helst opp på armen og underholdes der. Prøver å variere miljø med å være litt på kjøkkenet, litt på ene stua, litt på andre stua og litt ute. Går jo bare rundt med henne på armen og venter på at det er sovetid...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes det er kjempetravelt jeg:p og langt fra kjedelig:D
Vi går på babysvømming, babysang, barseltreff og fysio, en gang i uken. Så har jeg to venninner jeg treffer hver sin dag utenom:) så her går dagene i ett. Har ikke vært mange dagene jeg har vært hjemme en hel dag:) og har jeg en dag uten planer så går jeg tur eller på sentere:p

Celia 11.01.14

Jeg synes det er kjempetravelt jeg:p og langt fra kjedelig:D
Vi går på babysvømming, babysang, barseltreff og fysio, en gang i uken. Så har jeg to venninner jeg treffer hver sin dag utenom:) så her går dagene i ett. Har ikke vært mange dagene jeg har vært hjemme en hel dag:) og har jeg en dag uten planer så går jeg tur eller på sentere:p

Celia 11.01.14
Ja de dagene jeg er feks på babycafe eller babysvømming så går jeg tur etterpå. De dagene er greie. Men de dagene jeg er hjemme er det anderledes. Må være hjemme noen dager når O kommer hjem fra skolen. Så jeg kan liksom ikke bare dra avgårde. Og jeg orker ikke dra ut å gjøre noe hver dag heller...

Hva gjør dere når dere bare er hjemme da?

Min er veldig flink å aktivisere seg selv, så han leker mye alene på gulvet, også leker vi sammen med han når han begynner å bli trøtt og utålmodig. Ellers så syns jeg i grunn dagene går fort unna, er som regel bare 2-2,5 timer mellom duppene og de fylles fort opp med mating, litt lek og litt kos :)

Februar-14 mamma ❤️

Min er veldig flink å aktivisere seg selv, så han leker mye alene på gulvet, også leker vi sammen med han når han begynner å bli trøtt og utålmodig. Ellers så syns jeg i grunn dagene går fort unna, er som regel bare 2-2,5 timer mellom duppene og de fylles fort opp med mating, litt lek og litt kos :)

Februar-14 mamma ❤️
Ikke nok med godt sovehjerte, men flink til å aktivisere seg selv også! Bestilte en slik unge denne gangen, men fikk ikke det gitt...

Synes også dagene går fort selv om vi kun er hjemme også:p da leker vi på gulvet mellom soving og spising. Eller så leker hun alene og jeg gjør litt husarbeid:) hun liker seg godt på gulvet. Om morgenen ser jeg ofte på god morgen norge når hun leker og sover:) synes tiden mellom soving og spising og neste soving igjen går veldig fort!

Celia 11.01.14

Ikke nok med godt sovehjerte, men flink til å aktivisere seg selv også! Bestilte en slik unge denne gangen, men fikk ikke det gitt...

Ja, jeg har vært heldig med han her ;) mistenker jeg har brukt opp kvota og får en helt annen opplevelse neste gang :p nå skal det sies at jeg var akkurat like rolig da jeg var baby :)

Februar-14 mamma ❤️

Lillegutt her sover veldig lite på dagtid og krever stort sett at jeg er med på leken om han skal ligge på gulvet. Det er minimalt med husarbeid jeg får gjort. Når han sover så har jeg bare lyst å slappe av for jeg bruker mye krefter på å underholde når han er våken. Om vi ikke har noen spesielle planer en dag så pleier vi iallefall å ta oss en tur ut og gå en god tur. Ellers blir det diverse aktivisering, mating, kosing og soving her hjemme :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Her går tiden altfor fort. Plutselig er klokken 15.00, og jeg må hente storesøs i bhg. Deretter lage mat. Her leker vi, også får hun ligge litt alene og det trives hun med. Det blir for mye styr for meg å dra på cafè ofte.

Synes det skjer noe hele tiden jeg! Åpen barnehage to dager i uka, og trilletur en dag i uka.
Er alltid ute en tur, er uaktuelt å sitte inne hele dagen.
De dagene jeg ikke er på nor spesielt går jeg tur i nærområdet. Går tur når hun skal sove, det er som regel en time:)
Kan også dra i svømmehallen, og så skal vi på babysang:)

Ja, jeg har vært heldig med han her ;) mistenker jeg har brukt opp kvota og får en helt annen opplevelse neste gang :p nå skal det sies at jeg var akkurat like rolig da jeg var baby :)

Februar-14 mamma ❤️
Jeg og sambo var slik som babyer. Ingen av våre er slik. Men storebror er veldig grei å ha med å gjøre nå da, siden han rundet året ca. Ikke noe trass eller noe. Føler meg fortjent til det :D

• Liker
Reactions: BMC
Synes også dagene går fort selv om vi kun er hjemme også:p da leker vi på gulvet mellom soving og spising. Eller så leker hun alene og jeg gjør litt husarbeid:) hun liker seg godt på gulvet. Om morgenen ser jeg ofte på god morgen norge når hun leker og sover:) synes tiden mellom soving og spising og neste soving igjen går veldig fort!

Celia 11.01.14
Ja det er jo det da. Hadde hun lekt for seg selv på gulvet så jeg kunne gjøre andre ting hadde det vært anderledes.

Jeg og sambo var slik som babyer. Ingen av våre er slik. Men storebror er veldig grei å ha med å gjøre nå da, siden han rundet året ca. Ikke noe trass eller noe. Føler meg fortjent til det :D

Ja, det fortjener du ;)

Februar-14 mamma ❤️

Tja. Åpen barnehage 2 ganger i uken, ellers er vi hjemme. Han sover ikke så mye, så da leker vi/spiser/synger/går trilletur/leverer eller henter i barnehagen. Synes tiden flyr :)

Synes dagene bare flyr av gårde jeg, spesielt siden jeg prioriterer å gi storebroren kortere dager i bhg. Vi gjør ikke så veldig mye egentlig. Deilig å ikke ha så mye planer. Er stort sett ferdig med frokost og morgenstell i 9 tida og stort sett går vi for å hente storebroren i bhg. klokka 14.30 og innimellom der sover han to lurer på cirka 3 timer tilsammen, så da er det 2.5 timer til mat og bleieskift og den resterende tida ligger han stort sett på gulvet og leker. Han leker stort sett med seg selv, eller broren, er begrensa hvor lenge det er gøy å synge og leke med en på 6 måneder (så fæl er jeg), dessuten klarer han seg fint på gulvet alene, så ser ingen grunn til å underholde han hele tiden. Noen ganger gjør jeg husarbeid når han sover og noen ganger når han er våken på gulvet. Deilig å bare slakke med data eller tv når han sover. De dagene vi har planer går dagene enda fortere:)

Sent from my iPad using BV Forum

Håndarbeid blir det mye av her. Ti min her og der når han sover :)

• Liker
Reactions: BMC
Synes dagene bare flyr av gårde jeg, spesielt siden jeg prioriterer å gi storebroren kortere dager i bhg. Vi gjør ikke så veldig mye egentlig. Deilig å ikke ha så mye planer. Er stort sett ferdig med frokost og morgenstell i 9 tida og stort sett går vi for å hente storebroren i bhg. klokka 14.30 og innimellom der sover han to lurer på cirka 3 timer tilsammen, så da er det 2.5 timer til mat og bleieskift og den resterende tida ligger han stort sett på gulvet og leker. Han leker stort sett med seg selv, eller broren, er begrensa hvor lenge det er gøy å synge og leke med en på 6 måneder (så fæl er jeg), dessuten klarer han seg fint på gulvet alene, så ser ingen grunn til å underholde han hele tiden. Noen ganger gjør jeg husarbeid når han sover og noen ganger når han er våken på gulvet. Deilig å bare slakke med data eller tv når han sover. De dagene vi har planer går dagene enda fortere:)

Haha, nei det blir ikke mye synging eller underholdning her heller. Hun leker fint på gulvet selv, så jeg kan fint gjøre husarbeid.
Må bare titte innom henne av og til.
Når hun er lei av å ligge på gulvet får hun sitte litt i vippestolen mens jeg vasker opp f.eks.
Kjempepraktisk!

Har problemer med å ikke ha nok tid!Husvask,klesvask,middag (ork) to barn og en mann.Lekeplass,handling og trilletur:-)

Haha, nei det blir ikke mye synging eller underholdning her heller. Hun leker fint på gulvet selv, så jeg kan fint gjøre husarbeid.
Må bare titte innom henne av og til.
Når hun er lei av å ligge på gulvet får hun sitte litt i vippestolen mens jeg vasker opp f.eks.
Kjempepraktisk!
Høres lettvint ut

syns at dagan flyr avsted vi koser alt fra film til leking å turer. vi drar å på barseltreff å til ei vennine som har å.født i februar så syns det ikke blir tid å kjede seg :)

Back
Topp