Hva fungerer av oljer/kremer?

Pandapop

Blir kjent med forumet
Hei!

Bare lurte på hvilke oljer/kremer dere smører dere med på mage/lår/nedentil? Og har noen erfaring med noe som fungerer, evt ikke fungerer?

Nei...tror nok helst det der går på arv og tøyelighet i hud. Jeg har født to barn og har ingen strekkmerker. Ikke moren min og mormoren min heller. Men søsteren min fødte tvillinger og har mange. Men hun har helt annen elastisitet i huden enn det jeg og min mor og mormor har. Jeg har aldri smurt meg. Venninnen min smurte med alt du kan tenke deg,og fikk som sin mor, fler og fler strekkmerker for hvert barn.

Har gener for strekkmerker, men har minimalt etter første svangerskapet! Fikk ingen med andremann! Smørte meg med body butter fra body shop ett par ganger i uka!
Har mer strekkmerker fra da jeg kom i puberteten!!

Jeg hørte for mange årsiden at jojobaolje eller noe var anbefalt. Vet det er genetisk men føler å smøre magen etterhvert hjelper litt på psyken i hvertfall. Hehe. Lest at man også kan smørre litt nedentil også på slutten av graviditeten for å hindre revning?

Smørte ingenting og fikk ingen strekkmerker. Min mor fikk heller ikke strekkmerker.

jeg bruker kroppsolje fra Decleor, de er fantastiske.men hvis ikke jeg har det går det i mandelolje eller lignende :-)

Jeg brukte en olje fra apoteket som var beregnet på graviditet med første, og har igjen en god del der så kommer nok til å bruke den nå også, men om det fungerer er uvisst xsmile8

Hei!

Bare lurte på hvilke oljer/kremer dere smører dere med på mage/lår/nedentil? Og har noen erfaring med noe som fungerer, evt ikke fungerer?

Hlrer ikke til i denne gruppa, men sniker meg inn for å gi et tips.. jeg slet med sår barnerompe av kremer å babypulver, så tipset min mor meg om potetmel, nå bruker jeg asswipes å smører på potetmel å har ikke hatt en sår barnerompe på iallefall 5 mnd. POTETMEL er tingen :)

Hlrer ikke til i denne gruppa, men sniker meg inn for å gi et tips.. jeg slet med sår barnerompe av kremer å babypulver, så tipset min mor meg om potetmel, nå bruker jeg asswipes å smører på potetmel å har ikke hatt en sår barnerompe på iallefall 5 mnd. POTETMEL er tingen :)

Nå er det snakk om å smøre seg selv for å unngå strekkmerker i svangerskapet her [emoji6]

Jeg smurte med bio-oil i første svangerskap, men signerer de som sier at det kommer helt an på huden din. Noen får strekkmerker selv om de smører hele dagen, andre får ingen uten å smøre.

Sniker fra desember.

Det kommer helt an på hud og gener. Får du, så får du. Jeg har smurt med Bio-Oil hele svangerskapet men lilevel fått endel.

Det enkle svaret er ingenting. Det finnes ikke en eneste olje eller krem som har noen som helst beviselig effekt mot strekkmerker. De oppstår dypere i huden, og det er ikke noe en kan fikse med å smøre krem på utsiden.

Det har mye med gener å gjøre, og det kan man gjøre lite med. Eldre kvinner får som regel også oftere mindre strekkmerker enn ynge kvinner, antageligvis siden huden hos eldre i utgangspunktet er litt slappere enn hos de yngre kvinnene.

Det man kan gjøre selv, er å være fysisk aktiv. Da blir magen litt mer vant til å bli tøyet og strukket, og huden kan dermed være litt mer fleksibel.

Back
Topp