Hva fryser dere melk i ?

spispilladisjøl

Gift med forumet
Jeg har fryst i Avent sine frysebokser, men nå har jeg fryst ned over en pakke av dem, og det begynner bli litt dyrt.

Isposer synes jeg høres utrolig slitsomt ut.

Ser noen har brukt halvliterflasker, men det blir jo teit med tanke på posjonering ?

Kanskje jeg bare er litt for kravstor på enkle løsninger :p

tror d skal finnes sånne poser som er beregnet på melk? syns jeg husker å ha sett d.. men kan jo være d blir like dyrt...ikke vet jeg[8D]

Disse posene som passer rett på pumpen min[:)]

har til nå brukt avent sine bokser, men har ikke fryst noe mere enn en porsjon da[8D][:D] 

Kor lenge kan man ha melken i frysen??

ORIGINAL: malin84

Kor lenge kan man ha melken i frysen??

Kopiert fra ammehjelpens nettsider:

Frosset morsmelk

De offentlige retningslinjene angir at melk til fullbårne barn anbefales oppbevart i dypfryser (-18 grader) i 6 måneder, og 3 måneder for premature barn. Melk som er frosset lenger enn dette, kan i de fleste tilfeller også gis til barnet, men muligens med et litt dårligere næringsinnhold. Ta i så fall hensyn til om melken er oppbevart i stabil og riktig temperatur. Melken er i de fleste tilfeller god nok til barn som ikke drikker utpumpet melk særlig ofte; mens for de som fullpumper og kun gir frosset morsmelk kan det være greit å holde seg til de anbefalte retningslinjene.

Melk som har vært i fryseren lenger enn 6 måneder bør i de fleste tilfeller fint kunne brukes iblandet grøten til de barna som har begynt med fast føde.

Det er best at morsmelk som skal fryses settes i fryseren med en gang. Det går fint å helle ny melk rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner.

Har melken stått lenge i kjøleskap før frysing, bør den brukes med en gang etter tining, fordi bakterieveksten er større enn når melken er satt rett i fryser. Merk emballasjen godt.

Jeg bruker avent beger, men du kan jo fryse alle mulige glass som kan kokes. Syltetøyglass, glass etter tacosaus og lignende. Bare å ta vare på alt hvis du skal ha mye melk i fryseren.

har slike små kopper med skru lokk. er plass til ca 130g i de. blir ca et måltid det:)

ORIGINAL: anahen

Har også Medela, så kanskje jeg skulle invistere i slike poser [:D]
Skal begynne å pumpe litt, sånn at jeg kan la pappen flaske litt, om han vil ta flaske, vel og merke [8D][;)]

Hvor kjøper du disse posene?

ORIGINAL: anahen

å slike må jeg prøve å få tak i for jeg har også den pumpa... har brukt avent sine glass til nå.

Har også Medela, så kanskje jeg skulle invistere i slike poser [:D]
Skal begynne å pumpe litt, sånn at jeg kan la pappen flaske litt, om han vil ta flaske, vel og merke [8D][;)]

Hvor kjøper du disse posene?

Jeg kjøper dem på ebay.. Billigere enn i Norge [:)]

Back
Topp