Hva forventer du av far under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Håper egentlig at han gjør akkurat det samme som sist.
Med det unntaket at hun bør være i kontakt med Barnevakten så jeg kan få litt oppdateringer på hvordan det går med min 2 åring.

At han er slaven min! Mohahaha.
Neida, bare nesten. Forventer at han har fokus på meg og muntrer meg opp når jeg trenger det (han er veldig flink til det til vanlig!) Og at han henter drikke og mat og masserer når det trengs :) men tror han er ganske innstilt på å gjøre alt jeg ber ham om :D

At han får meg til sykehuset, og at han bare er der. Holder meg i handa når jeg trenger det :-p Føler meg trygg med han i nærheten. Han syns fødsel er helt forferdelig da, han gruer seg :-p

Jeg forventer at han holder seg rolig, og forsøker å holde en fin stemning på fødestua :) altså muntre meg opp og le med meg om jeg trenger det, og trøste meg når jeg trenger det. Jeg har også gitt klar beskjed om at han skal sette seg ned og bli sittende imens jeg syr, jeg har ikke lyst at han skal se den slagmarka der nede hvis han absolutt ikke må :P tror ellers at jeg kommer til å si fra om mine behov underveis, så satser på at vi finner ut av det sammen :)

Jeg forventer støtte og ro, og det tror jeg at han skal klare utmerket! Jeg kjenner knapt en mer balansert person, og det tror jeg kommer til å trengs, da jeg slettes ikke er balansert i smertefulle situasjoner :) Heldigvis har vi vært sammen lenge, kjenner hverandre inn og ut, og vet at når den ene freaker ut, så er den andre roen selv. Jeg tror også at han kjenner mine ønsker og kan lese meg selv om jeg ikke har ord akkurat da, og vil klare å være et godt mellomledd mellom meg og jordmor. Men...dette er første gang for oss begge...så det gjenstår å se ;)

Back
Topp