Hva forventer du av far under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Han er fantastisk i sånne situasjoner, mens jeg er den som hater blod og flipper ut, hehe. Han holder alltid hodet kaldt og bryr seg ikke om blod osv,

Han var med på fødselsforberende kurs så er ganske godt forberedt. Jeg forventer at han er der med meg og passer på meg :) At han som vanlig er min klippe og roer meg ned hvis jeg blir redd eller lignende.

I tillegg er han er veldig flink fotograf med et bra kamera, så han kommer til å ta bilder av babyen vår og kanskje også underveis (hvis jeg vil). Det vi begge synes er trist er at han ikke får overnatte der etterpå, men han blir nok til seint på kvelden og kommer tilbake morgenen etterpå :D Og da kan han hente med det vi ikke skal ha i fødebaggen (ting til hjemreise)

Ingen ting. Jeg håper han klarer å holde seg rolig og ikke bli redd/engstelig. Forhåpentligvis kan han være en god samtale partner under fødsel. :)

At han e der og støtter meg og henter drikke og sånt for meg :)
Han var veldig flink sist gang :)

At han holder meg i hånden når jeg vil det, og holder seg borte når jeg vil det :p han gruer seg, og det gjør jeg også, så vi er i samme sko !

Edit: og at han ikke pirker på iphonen! Da klikker jeg..!

Vi har snakket om dette og hans jobb er å få meg på sykehuset. Sist gang var han fantastisk under fødsel så håper han er likedan denne gangen. Hjalp meg veldig med pusten, og bare var der. Han var rolig og lot meg egentlig jobbe med meg selv.
Fortalte han på forhånd at han må tenke på seg selv, hvis han trenger tur ut så må han bare gå ut ol.
Akkurat det jeg trengte :-)

At han holder meg i hånden når jeg vil det, og holder seg borte når jeg vil det :p han gruer seg, og det gjør jeg også, så vi er i samme sko !

Edit: og at han ikke pirker på iphonen! Da klikker jeg..!
Haha det ser jeg for meg at sambo kan finne på!:p dumme iPhone altså ..

At han gjør som jeg sier der og da. :p Haha... Han vet at det jeg sier under fødselen må han ta med en klype salt ;)

Bare at han er der. Gir meg drikke hvis jeg vil ha det, holder seg borte hvis jeg vil det og generelt bare støtter meg :) Han var veldig flink sist, så jeg ser veldig fram til å dele denne opplevelsen sammen med han :)

At han holder seg våken, forrige gang sov han(!) under hele greia untatt pressinga. Hadde bra lyst til å kaldkvæle ham da ja...

Det eneste jeg forventer av han er at han er der. Ingen personer i hele verden gir meg den støtten og tryggheten han får meg til å føle bare han er i nærheten.

Jeg enset ikke at han var der engang forrige gang, så egentlig ingenting:)

At han er til stede, men alikevel ikke rører meg eller snakker for mye under de verste smertene.

At han er tålmodig, god støtte, tar seg av meg og mine behov. At han kan tale for meg og hva jeg trenger vis han ser jeg ikke føler meg trygg, at han kan roe meg ned om jeg stresser. Minner meg på feks at jo mer rolig jeg klarer og vær jo mer jobb gjør vær enkelt rie. Osv.. Det er egentlig det jeg trenger av han for å klare dette føler jeg. Å vi har snakka endel om det også.

At han ikke skal puste og presse sånn! Haha :p gjorde det sist. Han trenger heller ikke fortelle meg om at det kommer en rie...
Ellers skal han bare være der. Si ifra om ting han vet jeg ikke klarer å si ifra om til jm f.eks. Støtte meg og gi meg skryt for at jeg er så flink til å føde :p

At han holder seg våken, forrige gang sov han(!) under hele greia untatt pressinga. Hadde bra lyst til å kaldkvæle ham da ja...
Da hadde jeg klikka!!!

Både håper og forventer at han klarer å være der slik som sist, da var han kjempeflink. Rolig og oppmerksom utad, men litt stressa inni seg fordi han følte seg litt maktesløs da de verste riene hærja som verst. Som sist får han bidra med drikke (vann og sportsdrikk), potetskruer og å kna korsryggen ved behov. Evt holde hånda under pressriene....hvis han tør, hehe...
Er enig i at han bør la tasting på telefon være. Ellers blir jeg nok mildt sagt irritabel..;-P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Håper han er tålmodig. Ønsker meg også at han skryter av meg, og varter meg opp litt. Men mest av alt at han er tålmodig..

Forventer ingenting av han sånn egentlig. Bare at han er seg selv og er der. Og det trengs ikke forcentes. For det blir han. Fødsel er nytt for både meg og han. Men jeg tror han blir sterk og kommer til å støtte meg bra underveis. Mulig han blir en smule sliten, stresset og fortvilet for å ikke kunne hjelpe fortere. Men han blir å gjøre så godt han kan, det vet jeg.

Er første gang for oss, men jeg forventer at han er der for meg og heier på meg :D Jeg håper at han kan komme med positive kommentarer som gjør at jeg får litt ekstra energi hvis jeg blir sliten. Jeg håper også at hvis jeg har så vondt at jeg ikke klarer å si i fra at jeg trenger smertelindring at han kan si i fra til jordmor.

Back
Topp