Hva forventer dere av pappaen?

tg

Glad i forumet
Som overskriften sier, hva er deres forventninger av faren til babyen deres. Når han er hjemme fra jobb, hvordan fordeler dere ulike arbeidsoppgaver i hjemme og fordelingen av babyen? F.eks - forventer dere som har flaskebarn, tar han del i matinger ? :-)
Spennende å høre hvordan dere har det :-)

Her gjør far stort sett det jeg gjør siden vi har flaskebarn. Han tar bleier, mater, vugger, synger og alt som hører med. I tillegg vasker han hus :D
Forskjellen er at jeg tar med meg mini stort sett uansett hvor jeg drar, så han har mer "fri" enn det jeg har, men jeg vil ikke dra så mange steder uten han uansett :) :)

Vi deler på alt, inkl. husarbeid, matlaging og klesvask. Vi har flaskebarn, så han står opp og gir henne mat om morgenen innimellom så jeg får sove litt lenger. ❤ Han bytter bleier, bader, duller, trøster og ordner det meste. Utrolig stolt av kjæresten min! :)

Her gjør vi alt begge to, utenom mating da ;) Men siden det er jeg som har puppene blir det jo litt vanskelig for samboeren å ta det også :P

Mannen tar og avlaster meg innimellom med bæring, holding og endel bleier. Han tar også eldstemann en god del så jeg får litt fred med babyen. Ellers er det jeg som for det meste tar huset og han tar klesvasken og hagen. Vanligvis har vi forsøkt å ha det tilnærmet 50/50.

Han gjør alt unntatt amming, egentlig. Han lager middag hver dag, resten av husarbeidet deler vi nokså likt - men han må ofte ta mer fordi babyen vil ha mat feks. Han tar de fleste bleiene når han er hjemme.

Jeg er veldig takknemlig for at jeg har en mann som skjønner at vi er to om alt, og som skjønner at det er krevende å ha en baby som er helt avhengig av først og fremst mamman i starten.

Vi deler likt. Har flaksebarn, så vi tar ei natt hver nå som han har ferie. Han lager mest middag og rydder kjøkkenet. Jeg tar mest klesvask. Vi deler likt på bleieskift og stell, vugging osv ettersom hvordan det passer. Vi har ei på 5 år også, så vi prøver å bytte på hvem vi steller og holder på med :-)

Jeg forventer bare at han tar dem i livet hennes og hjelper til :) jeg hst puppen, så matingen faller på meg, men han maser om at jeg skal pumpe slik at han kan mate med flaske, vi prøvde, men hun tokk ikke flasken, så vi før prøve en annen gang :) han tar noen bleier og setter på noen klesvask og lager mat, vi deler egentlig på det meste, og det er skjeldent jeg må mas:)

Her tar mannen ikke mini så mye, men han er en helt med 2åringen! Skikkelig god! Nesten så jeg blir litt misunnelig :-P også kan han godt ta mini hvis det er lenge til han skal ha mat og jeg vil ut en tur. Det han ikke er så god på er å ha begge barna samtidig, det er det stort sett bare jeg som har. Regner med det endrer seg når mini spiser annet enn mm. Men mannen min er en helt altså! 2åringen forguder han :)

Forventer at han tar del i daglig stell av babyen. Men vi har 4 unger der de 3 siste har komt de siste 2,5årene, så her blir det mer naturlig at han tar seg mest av de eldste siden jeg ammer (...og denne frøkna henger myyye i puppene).
Men han kan fint bade, bytte bleie og bysse på lille snupp også. Med så mange små som krever oppmerksomhet og hjelp så må han ta del i det meste, ellers hadde jeg vært passe utslitt

Forventer egentlig ikke annet enn litt oppmerksomhet til mor:P han er ofte bortreist så jeg gjør alt, men når han er hjemme, er han kjempe flink. Han tar seg av ungene alle man, lar meg sove lenger, gjør husarbeid og lager mat, også fikser han barnevakt og tar meg med ut. Får gaver av han i ny og ne, blomster og små søte ting. Han gjør alt for å avlaste når han er hjemme.

Back
Topp