Hva forventer dere av 7-8 åringen?

*Zizza~81*

Gift med forumet
Hadde vært interessant å høre om hva andre stiller for krav til en 7-8 åring. I mitt tilfelle er det gutt vi snakker om. Han rydder rommet selv, det har han gjort siden han var 4-5 ca. Han pusser tennene selv, dusjer selv, grer håret (selv om jeg gjerne går over litt. Han grer bare foran [:D])

Jeg forventer at han plukker bort tallerken etter seg, og at han kan ta seg mat på egen hånd. Innimellom henger han opp klær. Kommer ikke på noe mer nå....

Fler som vil dele med seg?[8|]

[8|]Da eldstemann var 7-8 år så hjalp han til med å tømme oppvaskmaskinen ,rydde opp etter mat, tørke støv på fredager(stua),gå med søppleposen....
Ellers var det en selvfølge at han dusjet selv ,gredde håret,og ryddet rommet sitt. Og ta av sengetøyet på sin seng på fredager.Pusset tennene sammen med meg[;)].- Og så ga han hunden mat hver dag.

Vår 7-åring må rydde ut av sekken når han kommer hjem fra skolen, henge opp klær etter seg og legge til vask det som er skittent. Dusje og det meste selv på badet morgen og kveld, men jeg pusser over tennene hans annenhver kveld kanskje. Han mater katten.
Når jeg ber om hjelp forventer jeg at han dekker bord og hjelper til med matlaging som f.eks. steke pølser eller skjære opp grønnsaker etc. Han er dessuten en knupp når det gjelder å underholde søsteren sin på 7 måneder [:D]

Han ordner seg selv da.. som dusj, pusse tenner, rydde rom og rydde ut av sekken osv.
Sånn ellers så dekker han alltid bordet i helgene av og på.. (frokost) og går med søppel når det trengs.
Tørker støv på rommet sitt når jeg ber om det.. gjør forsåvidt det jeg ber om, han er flinkere enn pappan
sin kan man si.. he he he [:D][:D] 

Han hjelper meg mye nå som jeg er høygravid, alt jeg mister på gulvet kommer han å plukker opp.. he he
det er goood hjelp det!!! [:)] Og håper han blir til god hjelp når lillesøster kommer, det tror jeg..[:D][:D]

Back
Topp