Hva finnes av morsmelkerstatning? Som ikke støtter oljefondet..

Vega0454

Blir kjent med forumet
Fra tidligere har jeg heldigvis hatt mye melk og trivdes med å amme, så tenker å gjøre det denne gangen også.

Men hver gang jeg har jeg hatt erstatning på lur, noe som har kommet gått med da jeg ble alvorlig syk med forrige barn.

Ønsker å kjøpe inn noe nå, men finner kun Nestle og Hipp. Jeg brukte småfolk (sist for 9 år siden).

Det ville vært med bismak å mate mitt eget barn med Nestle sine produkter som er så involvert med oljefondet og bidrar til dårlig helse og info for andres barn.

https://www.reddbarna.no/nyheter/kynisk-reklame-tar-liv

Tips?

Hipp er vel ikke noe problem?
Brukte det til frøkna litt på slutten når jeg ikke hadde mer melk.

Vi brukte nan med førstemann [emoji5]

Må bare skyte inn at jeg var stormotstander av Nestlé med førstemann. Men her sitter jeg med Nespresso i koppen. Føler meg som den hykleren...skal uansett ikke støtte barnemat eller morsmelkserstatning fra Nestlé denne gangen heller.

Må bare skyte inn at jeg var stormotstander av Nestlé med førstemann. Men her sitter jeg med Nespresso i koppen. Føler meg som den hykleren...skal uansett ikke støtte barnemat eller morsmelkserstatning fra Nestlé denne gangen heller.

Haha, det skal du ikke føle på. Har ikke planer om å redde verden mens jeg er i permisjon og bruker helt sikkert mye uetiske saker. Tenkte bare at jeg ikke skulle lukke øynene for det jeg faktisk vet og kan velge bort.

Semper har også mme, allomin. En del remaer har hatt den, samt visse andre butikker. Vi kjøpte den i Danmark i sommer (jeg pumpet, men fikk ikke pumpet like mye som jeg trengte).

Haha, det skal du ikke føle på. Har ikke planer om å redde verden mens jeg er i permisjon og bruker helt sikkert mye uetiske saker. Tenkte bare at jeg ikke skulle lukke øynene for det jeg faktisk vet og kan velge bort.
Nei, jeg vet, men jeg kjenner litt på det likevel. Miljøaspektet også. Nå har de starta med resirkuleringsposer riktignok, men hippien i meg har mest lyst til å bare brygge langsom kaffe på metallfilter. Men så er det den kapselkaffen da, jeg elsker den...er forøvrig helt enig med deg at det er fint å velge bort Nestlé sin mme og barnemat.

Nei, jeg vet, men jeg kjenner litt på det likevel. Miljøaspektet også. Nå har de starta med resirkuleringsposer riktignok, men hippien i meg har mest lyst til å bare brygge langsom kaffe på metallfilter. Men så er det den kapselkaffen da, jeg elsker den...er forøvrig helt enig med deg at det er fint å velge bort Nestlé sin mme og barnemat.
Vi kvittet oss med Nespressomaskinen og skaffet en helautomatisk som kverner bønner til hver kopp. Bare å trykke på en knapp og det tar like kort tid som Nespresso. Det blir mye bedre kaffe, er mer miljøvennlig og man slipper å støtte Nestle. Bare plusser for vår del!

Vi kvittet oss med Nespressomaskinen og skaffet en helautomatisk som kverner bønner til hver kopp. Bare å trykke på en knapp og det tar like kort tid som Nespresso. Det blir mye bedre kaffe, er mer miljøvennlig og man slipper å støtte Nestle. Bare plusser for vår del!
Vurderer det. Hvilken maskin kjøpte dere? Har mange kapsler igjen men går vel an å selge den og kapslene kanskje.

Back
Topp