Hva fikk dere av mannen deres i dag?

ORIGINAL: *Gitte87*

fikk ikke noe...
sambo mener kvinnedagen er oppskrytt[;)][;)] syns ikke noe om den selv...

men mamma kjøpte tulipaner til meg da[8D][;)]

fikk ikke noe på valentine eller morsdag heller.. er ikke så glad i å få gaver[8|] ønsker meg ikke noe...

holder leeenge med bursdag og julegave[8D][8D]

Hvorfor synes du ikke noe om Kvinnedagen?

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg fikk "gratulerer med dagen" etter å ha bedt om det og minnet han på hvilke dag det var i dag. Og så fikk jeg en god diskusjopn om hvorfor kvinneyrker er lavtlønnede (jeg er lærer). Han mener det er fordi tradisjonelle kvinneyrker ikke produserer verdier (!!!!), mens jeg mener vi forvalter de største verdiene.

Excuse me..?[&:]
*hiver meg i bilen og kjører bort til Herr Riskorn for å si han noen sannhetsord*[>:][8D]
Joda, sett ut i fra et materialistisk ståsted så har han jo rett - men det betyr ikke at det er RETT.
Men slik er det jo i rettsystemet også; økonomisk utroskap --> 5-10 år i fengsel, voldtekt mot barn --> noen usselige måneder/år i fengsel.
Og det er nettopp blant annet slike saker en bør fokusere på på Kvinnedagen.

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg fikk "gratulerer med dagen" etter å ha bedt om det og minnet han på hvilke dag det var i dag. Og så fikk jeg en god diskusjopn om hvorfor kvinneyrker er lavtlønnede (jeg er lærer). Han mener det er fordi tradisjonelle kvinneyrker ikke produserer verdier (!!!!), mens jeg mener vi forvalter de største verdiene.

*hiver meg i bilen og kjører bort til Herr Riskorn for å si han noen sannhetsord*[>:][8D]
Joda, sett ut i fra et materialistisk ståsted så har han jo rett - men det betyr ikke at det er RETT.
Men slik er det jo i rettsystemet også; økonomisk utroskap --> 5-10 år i fengsel, voldtekt mot barn --> noen usselige måneder/år i fengsel.

Sant? Så bare på han med store øyne og gikk min vei. Men så kom han inn og sa at hen mente ØKONOMISKE verdier - ikke MENNESKLIGE verdier. Og at de mennesklige naturligvis var viktigere. Men han skjønte fortsatt ikke hva det hadde med kvinnedagen å gjøre[8|] Rar fyr! Ikker art vi ikke har mannedag hvis alle er så uengasjerte!

Sant? Så bare på han med store øyne og gikk min vei. Men så kom han inn og sa at hen mente ØKONOMISKE verdier - ikke MENNESKLIGE verdier. Og at de mennesklige naturligvis var viktigere. Men han skjønte fortsatt ikke hva det hadde med kvinnedagen å gjøre[8|] Rar fyr! Ikker art vi ikke har mannedag hvis alle er så uengasjerte!

Vi har mannedag (7 okt)[;)]
Men ja akkurat det du skrev der er også mitt poeng; hvorfor i H***** engasjerer ikke flere menn seg?? Det der fatter jeg rett og slett bare ikke.
Og det at noen av de ikke klarer å koble sammenhengen med mangel på likelønn, opp mot Kvinnedagen, er et stooort signal om at vi VIRKELIG fortsatt trenger Kvinnedagen spør du meg.

Utrolig mange uvitende og likegyldige jenter og gutter i Norge!!!!
"Hva skal vi med Kvinnedagen - vi har jo likestilling, Ååå det der er sånn Ottar greier - ææææsj," osv osv
(dette var ikke ment som en hets mot mannen din, som jeg er sikker på er en flott fyr på mange områder[:)])

ORIGINAL: Beta

Jeg fikk "Gratulerer med dagen" Og suss[:D] Også har vi besøk av en kompis og skal snart spise nam nam middag før gubbemannen må på jobb![:)]

Så koselig!

Fått en eske med lilla påskeegg[:D]

ORIGINAL: thejohan

Hvorfor skulle jeg få gave hos samboeren min?
For at det er kvinnedagen?
Hell no! [:D]
Her feires ikke kvinnedagen og heller ikke valentines day.
De dagene er akkurat lik som alle andre dager. [:)]

sign. [:)]

Litt drøyt å sammenligne Kvinnedagen med Valentines dag da.
Men du om det[:)]

Fikk visa kortet [:D]

Fikk ikkeno. Var til og med jeg som måtte stå opp med hun lille i dag.[8|]

ingenting - for meg er ikke kvinnedagen en gavedag... men han gratulerte meg med dagen...

å ja, han var ute og plukket påskeliljer til meg i hagen til svigers [:D]

Ingenting.
Hadde helt glemt av at det var kvinnedagen i dag til jeg så på nettet sent på dagen i dag.  [:)]
Men vi har aldri markert denne dagen heller da.

Litt drøyt å sammenligne Kvinnedagen med Valentines dag da.
Men du om det[:)]

Sammenligner ikke kvinnedagen med valentines dagen på den måten du tydeligvis tror.
Jeg synes bare ikke at jeg fortjener noe gave fra samboeren min for at det er kvinnedagen i dag.
Jeg er med på hele den hylle kvinner over hele dagen typ ting, men jeg forventer ikke noen gave.
See?

Du må gjerne synes det er dumt og teit og alt det der.
Det bryr meg fint lite.

Du markerer denne dagen, jeg markerer den ikke.
Nothing more, nothing less.

Hvor har du sett at jeg synes det er teit å ikke motta gave på kvinnedagen? Hvis det er det inntrykket du har fått av å lese det jeg har skrevet i denne tråden, må du ha misforstått kraftig.
Det er da ikke gaven som betyr noe, det er å markere dagen, være seg bevisst på hva den handler om.

"Her feires ikke kvinnedagen, og heller ikke valentines dag, de dagene er akkurat lik som alle andre dager"

Beklager at jeg tolket dette som at du sammenlignet en ubetydelig tulledag som Valentines dag, men en dag som Kvinnedagen..
Så bra at du er med på "hele den hylle kvinner over hele verden type ting".

I alle dager..
Jeg har ikke sett at du synes det er teit å ikke motta gaver på kvinnedagen.
Jeg sa at du gjerne må synes det er teit. Det betyr ikke at du synes det er teit.
Liiiiten forskjell der.

Har fått med meg at du synes det det er trist at så mange kvinner og menn driter i denne dagen, og ikke har snøring i hva den handler om.
Og det må du gjerne synes.
Har ikke tenkt å halshugge deg for det.

Noen feirer dagen, andre ikke.
Og jeg ser ikke noe problem med det.

Jeg ser ikke hvilken grunn noen skulle ha til å halshugge meg heller, basert på at jeg synes det er trist at mange jenter (og gutter) driter i Kvinnedagen.

For meg så blir det å ikke gidde å markere Kvinnedagen, det samme som å ikke gidde å markere 17 mai.
Eller egentlig verre; fordi Norge er fritt - det sammen kan en ikke si om millioner av kvinner verden over.

ORIGINAL: Viksi.

Jeg har ikke fått noen ting[8|]

Ikke jeg heller..

Er det vanlig å få noe på denne dagen? Det har ikke vi noe tradisjon på i alle fall. Gadd ikke gratulere med dagen en gang han[8|]

Fikk hjelp i huse når han kom hjem fra jobb....mer en nok for meg det[:D][:D]

ORIGINAL: svimsa

Ingenting.. og synes ikke det hører hjemme med noen gave eller noe heller..

Og egentlig er jeg også en av de som ikke har noe til overs for kvinnedagen. Jeg synes det blir for dumt jeg.. Det betyr ikke at jeg ikke vil at kvinner skal ha det bra.. Jeg vil at MENNESKET skal ha det bra, uavhengig av kjønn, rase, sosial status osv.

Kvinnedagen er jeg i mot, fordi jeg ikke ønsker å fremheve ett kjønn fremfor ett annet. Det går BEGGE veier!

Men kjære deg, se på historien...og se på nåtiden....hvem er det som har blitt og blir undertrykket i verden uavhengig av rase, og religion?
Jo det er kvinner.
Det er ikke snakk om å fremheve kvinner fremfor menn, det er snakk om å skape holdninger som fremmer at mennesker ikke skal bli undertrykket og mishandlet pga det kjønnet de tilhører.
Og dessverre er det slik at det er kvinner som blir det på grunn av at de er kvinner/jenter!
Kvinnedagen handler om å sette fokus på kvinner/jenter som opplever å bli voldtatt, mishandlet, diskriminert pga kjønnet sitt, lemlestet (omskjæring) og drept.  Disse tingene skjer i hovedsak mot kvinner - fordi de er kvinner.
Menn blir også mishandlet og undertrykket av politiske og religiøse grunner, men ikke fordi de er menn.

Å markere Kvinnedagen er en hyllest til arbeidet som allerede er blitt gjort, og for å rette fokus på det som gjenstår. Det er å vise solidaritet for andre kvinner og jenter.
At du og andre sier de er i mot Kvinnedagen er for meg fullstendig uforståelig, og det gjør meg trist.

FIKK???
Ingenting (som vanlig)[:(]

ORIGINAL: svimsa

Ingenting.. og synes ikke det hører hjemme med noen gave eller noe heller..

Og egentlig er jeg også en av de som ikke har noe til overs for kvinnedagen. Jeg synes det blir for dumt jeg.. Det betyr ikke at jeg ikke vil at kvinner skal ha det bra.. Jeg vil at MENNESKET skal ha det bra, uavhengig av kjønn, rase, sosial status osv.

Kvinnedagen er jeg i mot, fordi jeg ikke ønsker å fremheve ett kjønn fremfor ett annet. Det går BEGGE veier!

Men kjære deg, se på historien...og se på nåtiden....hvem er det som har blitt og blir undertrykket i verden uavhengig av rase, og religion?
Jo det er kvinner.
Det er ikke snakk om å fremheve kvinner fremfor menn, det er snakk om å skape holdninger som fremmer at mennesker ikke skal bli undertrykket og mishandlet pga det kjønnet de tilhører.
Og dessverre er det slik at det er kvinner som blir det på grunn av at de er kvinner/jenter!
Kvinnedagen handler om å sette fokus på kvinner/jenter som opplever å bli voldtatt, mishandlet, diskriminert pga kjønnet sitt, lemlestet (omskjæring) og drept.  Disse tingene skjer i hovedsak mot kvinner - fordi de er kvinner.
Menn blir også mishandlet og undertrykket av politiske og religiøse grunner, men ikke fordi de er menn.

Å markere Kvinnedagen er en hyllest til arbeidet som allerede er blitt gjort, og for å rette fokus på det som gjenstår. Det er å vise solidaritet for andre kvinner og jenter.
At du og andre sier de er i mot Kvinnedagen er for meg fullstendig uforståelig, og det gjør meg trist.

Back
Topp