Hva fikk dere av mannen deres i dag?

ingenting, forventet ingenting heller.

Skjønner ikke poenget med å få gaver idag.

mye mer koselig at han kommer hjem med en blomst
eller parfyme fordi han fikk lyst,
ikke fordi det er forventet siden det er kvinne dagen.

og hvor er mannedagen?[>:][:D]

ORIGINAL: ~Rosa~

Jeg fikk en klem, et kyss og et "jeg elsker deg". Og la meg si dere det er mer enn nok for meg!!!
Jeg har en mann som elsker meg og det er verdens beste gave!

samma her[:D]

Jeg fikk en mann med influensa og et bedende spørsmål før jeg sovnet igår: Kan jeg være så snill å få sove lenge imorgen?
Som om ikke han alltid sover lengst om morgenen...[8|]
Men uansett, mannen var jo syk nå da, så han fikk selvsagt sove lengst...idag også..

Men jeg har fått koselige meldinger på mobilen av venninner da [:)] .Det setter jeg alltid pris på [:)]

ORIGINAL: *Månestråle*

ORIGINAL: MammaOkt

ORIGINAL: svimsa

Ingenting.. og synes ikke det hører hjemme med noen gave eller noe heller..

Og egentlig er jeg også en av de som ikke har noe til overs for kvinnedagen. Jeg synes det blir for dumt jeg.. Det betyr ikke at jeg ikke vil at kvinner skal ha det bra.. Jeg vil at MENNESKET skal ha det bra, uavhengig av kjønn, rase, sosial status osv.

Kvinnedagen er jeg i mot, fordi jeg ikke ønsker å fremheve ett kjønn fremfor ett annet. Det går BEGGE veier!

Men kjære deg, se på historien...og se på nåtiden....hvem er det som har blitt og blir undertrykket i verden uavhengig av rase, og religion?
Jo det er kvinner.
Det er ikke snakk om å fremheve kvinner fremfor menn, det er snakk om å skape holdninger som fremmer at mennesker ikke skal bli undertrykket og mishandlet pga det kjønnet de tilhører.
Og dessverre er det slik at det er kvinner som blir det på grunn av at de er kvinner/jenter!
Kvinnedagen handler om å sette fokus på kvinner/jenter som opplever å bli voldtatt, mishandlet, diskriminert pga kjønnet sitt, lemlestet (omskjæring) og drept.  Disse tingene skjer i hovedsak mot kvinner - fordi de er kvinner.
Menn blir også mishandlet og undertrykket av politiske og religiøse grunner, men ikke fordi de er menn.

Å markere Kvinnedagen er en hyllest til arbeidet som allerede er blitt gjort, og for å rette fokus på det som gjenstår. Det er å vise solidaritet for andre kvinner og jenter.
At du og andre sier de er i mot Kvinnedagen er for meg fullstendig uforståelig, og det gjør meg trist.

Jeg er fullstendig klar over alt dette.. men alikevel mener JEG at man skal kjempe mot, og ta avstand fra, handlingene i seg selv. Jeg mener at man ikke trenger å hylle kvinner for å jobbe mot voltekter,  mishandling, diskriminering osv. For MEG blir det feil å hylle ett kjønn, akkurat som jeg hadde syntes det var feil å hylle ett folkeslag, en gruppe mennesker osv.

Jeg kjemper sak - men vil ikke hylle enkeltgrupper av den grunn! Beklager å gjøre deg trist, men jeg mener alle er like mye verdt, og at det ikke er riktig måte å skape harmoni, likhet og likeverd med å hylle kvinnene. [;)]

(Vi er nok veldig enige selv om vi er totalt uenige [;)][8D])

Selvfølgelig er alle like mye verdt, det er jo det en prøver å fremme ved å skape bevisstgjøring rundt Kvinnedagen. Det er ikke snakk om å "hylle" et kjønn fremfor det andre - det er en dag hvor det gjøres opp status rapport for hvordan tilstanden er rundt i alle land mtp kvinners posisjon.
En kommer ikke utenom at det er kvinner som er det kjønnet som blir unndertrykket mest i verden, hvorfor er det da så galt å ha en egen dag hvor arbeidet som blir gjort blir satt ekstra fokus på? Og for å minnes det som andre modige kvinner og menn har gjort for å kjempe mot undertrykkelse og for likeverd?
Jeg brenner like sterkt for å rette opp i urett gjort mot menn (politiske fanger, forfølgelse pga religiøst grunnlag, vil at de skal ha rett til egen opptjent permisjon, fremme at de er like velegnet som omsorgspersoner osv), men heldigvis for dem så ligger det ikke til historien ei heller i nåtid, at de har opplevd århundrer på århundrer av systematisk undertrykkelse i kraft av at de ble født med "feil" kjønn.

Jeg skjønner hva du sier og synes selvfølgelig det er kjempebra at du er opptatt av enkeltsakene/handlingene[:)], men en må også se det store bildet og da kommer en ikke utenom at kvinnene stiller i en egen klasse
- for på tvers av landegrenser, tidsalder, religion, rase og sosial status så er det kvinnene og jentene som har blitt undertrykkt av sine egne menn/samfunn.

Det er ikke snakk om "oss" mot "de" (kvinner mot menn), det er snakk om å prøve å rette litt opp i ubalansen og skape press på de land hvor en kvinne f.eks fremdeles kan bli myrdet bare fordi hun er kvinne. Og da er Kvinnedagen en slikt pressmiddel for å skape blest og fokus.

er det vanlig å få noe?[8|]

her i huset er det ingen av oss som bryr seg om kvinnedagen, men jeg har fått mange gode klemmer og nuss[:D] nok av kjærleik[8D]

ORIGINAL: munter

ingenting, forventet ingenting heller.

Skjønner ikke poenget med å få gaver idag.

mye mer koselig at han kommer hjem med en blomst
eller parfyme fordi han fikk lyst,
ikke fordi det er forventet siden det er kvinne dagen.

og hvor er mannedagen?[>:][:D]

Nei å få gaver som i noe materialistisk er ikke noe poeng, men at en får en markering, et gratulerer er jo fint da. En diskusjon om samfunn/kvinner kanskje?

Mannedagen er forresten 7 okt.[;)]

ORIGINAL: Juliette

ORIGINAL: *Månestråle*

ORIGINAL: MammaOkt

Ingenting.. og synes ikke det hører hjemme med noen gave eller noe heller..

Og egentlig er jeg også en av de som ikke har noe til overs for kvinnedagen. Jeg synes det blir for dumt jeg.. Det betyr ikke at jeg ikke vil at kvinner skal ha det bra.. Jeg vil at MENNESKET skal ha det bra, uavhengig av kjønn, rase, sosial status osv.

Kvinnedagen er jeg i mot, fordi jeg ikke ønsker å fremheve ett kjønn fremfor ett annet. Det går BEGGE veier!

Men kjære deg, se på historien...og se på nåtiden....hvem er det som har blitt og blir undertrykket i verden uavhengig av rase, og religion?
Jo det er kvinner.
Det er ikke snakk om å fremheve kvinner fremfor menn, det er snakk om å skape holdninger som fremmer at mennesker ikke skal bli undertrykket og mishandlet pga det kjønnet de tilhører.
Og dessverre er det slik at det er kvinner som blir det på grunn av at de er kvinner/jenter!
Kvinnedagen handler om å sette fokus på kvinner/jenter som opplever å bli voldtatt, mishandlet, diskriminert pga kjønnet sitt, lemlestet (omskjæring) og drept.  Disse tingene skjer i hovedsak mot kvinner - fordi de er kvinner.
Menn blir også mishandlet og undertrykket av politiske og religiøse grunner, men ikke fordi de er menn.

Å markere Kvinnedagen er en hyllest til arbeidet som allerede er blitt gjort, og for å rette fokus på det som gjenstår. Det er å vise solidaritet for andre kvinner og jenter.
At du og andre sier de er i mot Kvinnedagen er for meg fullstendig uforståelig, og det gjør meg trist.

Tusen takk![:D]

Mamma Okt: Gidder ikke qoute, blir så langt [8D]

Jeg er enig i at noe skal gjøres.. Bare ikke enig i måten..

JEG synes det blir feil med en kvinnedag.. Men nå synes jeg også at det er feil med morsdag og farsdag da. Jeg mener man skal vise at mødre og fedre betyr noe ALLE dager, ikke bare en spesiell, bestemt dag i året. Akkurat det samme mener jeg når det kommer til kvinnedagen...  

Jo så klart bør og skal det gjøres noe hver dag - og det gjør det - men det handler om signaleffekt og pressmiddel og solidaritet.
En internasjonal dag hvor kvinners situasjon er i fokus er et kraftig signal til verdens ledere og borgere at en følger med - enten de liker det eller ikke.

Vi får bare være uenige i fremgangsmåten, så lenge vi jobber mot samme mål[;)]

ORIGINAL: map79

Har aldri hørt om det før, at en får presang på kvinnedagen...

Ikke jeg heller..

Back
Topp