Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: ~Rosa~
Jeg fikk en klem, et kyss og et "jeg elsker deg". Og la meg si dere det er mer enn nok for meg!!!
Jeg har en mann som elsker meg og det er verdens beste gave!
ORIGINAL: *Månestråle*
ORIGINAL: MammaOkt
ORIGINAL: svimsa
Ingenting.. og synes ikke det hører hjemme med noen gave eller noe heller..
Og egentlig er jeg også en av de som ikke har noe til overs for kvinnedagen. Jeg synes det blir for dumt jeg.. Det betyr ikke at jeg ikke vil at kvinner skal ha det bra.. Jeg vil at MENNESKET skal ha det bra, uavhengig av kjønn, rase, sosial status osv.
Kvinnedagen er jeg i mot, fordi jeg ikke ønsker å fremheve ett kjønn fremfor ett annet. Det går BEGGE veier!
Men kjære deg, se på historien...og se på nåtiden....hvem er det som har blitt og blir undertrykket i verden uavhengig av rase, og religion?
Jo det er kvinner.
Det er ikke snakk om å fremheve kvinner fremfor menn, det er snakk om å skape holdninger som fremmer at mennesker ikke skal bli undertrykket og mishandlet pga det kjønnet de tilhører.
Og dessverre er det slik at det er kvinner som blir det på grunn av at de er kvinner/jenter!
Kvinnedagen handler om å sette fokus på kvinner/jenter som opplever å bli voldtatt, mishandlet, diskriminert pga kjønnet sitt, lemlestet (omskjæring) og drept. Disse tingene skjer i hovedsak mot kvinner - fordi de er kvinner.
Menn blir også mishandlet og undertrykket av politiske og religiøse grunner, men ikke fordi de er menn.
Å markere Kvinnedagen er en hyllest til arbeidet som allerede er blitt gjort, og for å rette fokus på det som gjenstår. Det er å vise solidaritet for andre kvinner og jenter.
At du og andre sier de er i mot Kvinnedagen er for meg fullstendig uforståelig, og det gjør meg trist.
Jeg er fullstendig klar over alt dette.. men alikevel mener JEG at man skal kjempe mot, og ta avstand fra, handlingene i seg selv. Jeg mener at man ikke trenger å hylle kvinner for å jobbe mot voltekter, mishandling, diskriminering osv. For MEG blir det feil å hylle ett kjønn, akkurat som jeg hadde syntes det var feil å hylle ett folkeslag, en gruppe mennesker osv.
Jeg kjemper sak - men vil ikke hylle enkeltgrupper av den grunn! Beklager å gjøre deg trist, men jeg mener alle er like mye verdt, og at det ikke er riktig måte å skape harmoni, likhet og likeverd med å hylle kvinnene. [;)]
(Vi er nok veldig enige selv om vi er totalt uenige [;)][8D])
ORIGINAL: munter
ingenting, forventet ingenting heller.
Skjønner ikke poenget med å få gaver idag.
mye mer koselig at han kommer hjem med en blomst
eller parfyme fordi han fikk lyst,
ikke fordi det er forventet siden det er kvinne dagen.
og hvor er mannedagen?[>:][:D]
ORIGINAL: Juliette
ORIGINAL: *Månestråle*
ORIGINAL: MammaOkt
Ingenting.. og synes ikke det hører hjemme med noen gave eller noe heller..
Og egentlig er jeg også en av de som ikke har noe til overs for kvinnedagen. Jeg synes det blir for dumt jeg.. Det betyr ikke at jeg ikke vil at kvinner skal ha det bra.. Jeg vil at MENNESKET skal ha det bra, uavhengig av kjønn, rase, sosial status osv.
Kvinnedagen er jeg i mot, fordi jeg ikke ønsker å fremheve ett kjønn fremfor ett annet. Det går BEGGE veier!
Men kjære deg, se på historien...og se på nåtiden....hvem er det som har blitt og blir undertrykket i verden uavhengig av rase, og religion?
Jo det er kvinner.
Det er ikke snakk om å fremheve kvinner fremfor menn, det er snakk om å skape holdninger som fremmer at mennesker ikke skal bli undertrykket og mishandlet pga det kjønnet de tilhører.
Og dessverre er det slik at det er kvinner som blir det på grunn av at de er kvinner/jenter!
Kvinnedagen handler om å sette fokus på kvinner/jenter som opplever å bli voldtatt, mishandlet, diskriminert pga kjønnet sitt, lemlestet (omskjæring) og drept. Disse tingene skjer i hovedsak mot kvinner - fordi de er kvinner.
Menn blir også mishandlet og undertrykket av politiske og religiøse grunner, men ikke fordi de er menn.
Å markere Kvinnedagen er en hyllest til arbeidet som allerede er blitt gjort, og for å rette fokus på det som gjenstår. Det er å vise solidaritet for andre kvinner og jenter.
At du og andre sier de er i mot Kvinnedagen er for meg fullstendig uforståelig, og det gjør meg trist.
Mamma Okt: Gidder ikke qoute, blir så langt [8D]
Jeg er enig i at noe skal gjøres.. Bare ikke enig i måten..
JEG synes det blir feil med en kvinnedag.. Men nå synes jeg også at det er feil med morsdag og farsdag da. Jeg mener man skal vise at mødre og fedre betyr noe ALLE dager, ikke bare en spesiell, bestemt dag i året. Akkurat det samme mener jeg når det kommer til kvinnedagen...