Hva er vitsen...??

ORIGINAL: *Mamma87*

Folk får bli så overrsaket de bare vil for min del.
Her fikk eldste hull i ørene da hun var 6.mnd og yngste når hun var 1,2.mnd.

Har gått kjempefint,og har aldri hatt noe problemer med det/ infeksjoner!

Folk får gjøre hva de vil.

Jeg lurer på om du gikk til frisøren med hun yngste din? Klarer ikke å se for meg at noen vil ta hull i øret til en baby på 1,2 mnd!

eldste jenta fikk hull i ørene da ho var nærmere 2år.minste jenta fikk før ho var 2år.
det du måtte mene om meg og mitt bryr meg et sted der sola aldri skinner[;)]

..hvorfor spør du ikke bare de det gjelder? De har sikkert et svar.

foreldres forfengelighet!! babyer er vakre som de er, de burde slippe å ha sånn i ørene. det er jo dessuten smertefult å ta hull i ørene, å selv kan jeg ikke sove med øredobber for det gir et heller stort ubehag, bak ørene, i "hodet".. stakkar små!![:@]

Ei som kommer fra Spania sa at der tar de hull i ørene på jentebabyene rett etter de er født dersom du ikke presiserer at de IKKE vil det..

Her kommer også tuppa til å få når hun er gammel nok (å da tenker jeg over 3 år, helst over 5 men vi får se)

hvorfor gjør du sånn mot barna dine som på ingen måte har bedt om å bli påført sånn tull?? du vet at det gjør vondt å ta hull der liksom? bare fordi du er redd folk ikke vil syntes babyene dine er søte nok som de er, så du pynter på de? ÆSJ!!![:'(]

Jeg møtte en dame som hadde en jente på 3 mnd som allerede hadde fått hull i ørene. Nysgjerrig som jeg var så spurte jeg hvorfor, og som svar fikk jeg høre at små barn takler den smerten bedre. Babyer glemmer fort mens en 7-åring ville merket smerten bedre. hmmm, nei vetta søren jeg[8D]

Min mor hadde tydligvis samme oppfatning siden jeg fikk hull i ørene når jeg var 10 måneder gammel.[8D]

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Folk får gjøre hva de vil.

Jeg lurer på om du gikk til frisøren med hun yngste din? Klarer ikke å se for meg at noen vil ta hull i øret til en baby på 1,2 mnd!

Det er jo akkurat det, folk må gjøre som de vil. Et så lite barn har da ingen ønsker om å bli påført en smertefull opplevelse
og dagesvis med kløing når det gror, samt risken for infeksjon/allergi eller potensielt vondt i ørene når man ligger, bare for å se litt søtere ut. De vil være varme og mette og trygge og elskede, det er alt.

Så for meg er det feil å bruke den "Jeg gjør som jeg vil"-linja når det gjelder hva man gjør MOT andre.

ORIGINAL: Tingeling~

Jeg møtte en dame som hadde en jente på 3 mnd som allerede hadde fått hull i ørene. Nysgjerrig som jeg var så spurte jeg hvorfor, og som svar fikk jeg høre at små barn takler den smerten bedre. Babyer glemmer fort mens en 7-åring ville merket smerten bedre. hmmm, nei vetta søren jeg[8D]

Min mor hadde tydligvis samme oppfatning siden jeg fikk hull i ørene når jeg var 10 måneder gammel.[8D]

Herregud da, det har vel ingenting å gjøre med hvor godt man takler smerten!
De er babyer, de har ikke langtidshukommelse eller evnen til å formidle følelser i sånne nyanser!
Hva vet vel vi om hvordan de har det?

Jeg har i grunn ingen formening om det.. Kunne aldri funnet på å gjort det med mine egne unger, men for meg finnes det mange ting som er mye verre enn å ta hull i ørene på små barn.. Men syns ikke det er spesielt pent altså, og skjønner ikke poenget, men jeg hisser meg ikke opp over det..

ORIGINAL: Miss Claymore!

Hakke peil. Men det er noe av det styggeste jeg ser hverfall.

Herregud. Hvorfor?? Fordi DU synes det er søtt? Og ingen tanke på at det er barna dine som skal leve med det? At det er og BURDE være
et personlig valg man tar!? Forfengligheten lenge leve[:'(]

ORIGINAL: TheGoodWife

Jeg syns ikke det er noe poeng med hull i ørene på små barn. Det er i hvertfall ikke å sette barnas behov først... 

Synst ikkje sånt burde vert tilfelle før ongane sjøl trygle om da.

ORIGINAL: Almyrida81

Jeg har i grunn ingen formening om det.. Kunne aldri funnet på å gjort det med mine egne unger, men for meg finnes det mange ting som er mye verre enn å ta hull i ørene på små barn.. Men syns ikke det er spesielt pent altså, og skjønner ikke poenget, men jeg hisser meg ikke opp over det..

Enig med deg. Jeg som bruker å hisse meg opp over omtrent alt, klarer ikke å hisse meg opp over denne debatten. Gi meg en "piercing-i-øyebryna-på-spedbarnet" -debatt så kanskje jeg reagerer[:D]

ORIGINAL: Almyrida81

Noen mennesker er så forfengelige at de må overføre noe over på barna [:'(]
Kvalmt!

snuppa fikk det da hun var 3,5 år...da hadde hun mast en stund siden 3 andre i bhg hadde det...
svigers hadde henne med til frisøren og hullene ble tatt...
det gikk greit en stund så fikk vi ikke rense dem eller byttet dem...hun hadde dem ett år og da skulle jeg bytte øredobber...tredde inn den ene og det gikk fint...tredde inn den andre og den kom ikke ut bak men en helt annet sted på øreflippen...altså hele øreflippen hennes var betent...

så her i huset har vi lært alle mann...ingen ørepynt før etter 12 årsalder...

Skjønner ikke vitsen med å henge seg opp i det....hva foreldre velger å gjøre og ikke gjøre er vel opp til dem, så lenge det ikke går på liv og helse løs....

Alt man skal henge seg opp i.....[8|]

Jeg skal faktisk være så ærlig og si at jeg syns det er søtt/fint. Og NEI det har ingenting med at ungen i seg selv ikke er pen nok...for en utrolig dustete ting å si[8|] 

men jeg får meg ikke til å gjøre det på min egen datter ennå...pga at jeg vet at det gjør vondt....men så fort ho spør om det, så skal ho få...det være seg om ho er 4 eller 10 år!

Back
Topp