Hva er viktig for deg med navnevalg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
Jeg elsker ideen om å kalle opp etter folk i familien som har gjort en forskjell. Har kalt opp alle mine, og skal kalle opp bittelillesøster også :-)
Gamle, utradisjonelle navn, men med rikt innhold likevel [emoji7]

Vi har mye utenlandsk familie, så for oss er det viktig at navnet kan uttales relativt likt som på norsk på både engelsk og svensk også. Ellers, nå som dette er andremann, er det viktig at det passer litt med navnet til storebror. Så lenge begge disse kriteriene er oppfylt, så er vi fornøyde :)

Her er det viktigste at navnet fungerer på de tre forskjellige språkene vi snakker daglig. Jeg ser på det som et pluss om navnet er i familien/oppkalling, men det er ikke prioritet :)

Unngår: populære navn, oppkalling, 2 navn og lange navn.

Det vi ville ha: et kort navn som var både søtt og litt tøft på samme tid + at det ikke skulle være et navn som er mye brukt.

Vi er veldig fornøyde med navnet vi har kommet frem til, og det er bare ca 200 i norge som heter det :)

Vi ønsker oss et helt vanlig, godt, navn som begge kan like. Det er vel de eneste kriteriene vi har [emoji14] Hadde vært en bonus å finne et fint et fra slekta, men så langt har vi ikke funnet noe.

Viktigste for oss e at vi begge liker navnet enkelt og greit :) Og så ønsker eg meg ikkje eit for langt navn då vi har relativt lange etternavn, men fornavnet må passe til begge etternavna ;)

Vi var bevisste på å ikke velge et populært navn. Jeg ville også ha mellomnavn siden jeg alltid har ønska meg det selv [emoji4] det aller viktigste er jo at begge to liker det og at navnet passer fint til etternavnet.

Vi vil ha ett navn. Det må kunne uttales på norsk og kurdisk, så setter jo litt begrensninger. Vil gjerne ha en fin betydning også:) vi ender nok opp med et profetisk navn fra bibelen/koranen som ved storebror:)

Et kort og enkelt navn som ikke alle de andre gutta i klassen heter. Fint om det også kan uttales på engelsk. [emoji5]

Vi skal være enige :) Det er det viktigste for oss :)
Vil ikke ha noe topp-100 navn. Vi har kommet frem til et sjeldent navn, som betyr mye for mannen :)

Back
Topp