Hva er vanlig?

BergenBaby2015

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
vektoppgang i uka? Jenta vår ligger på 80-90gr i uka... Syns det er litt lite?

Jeg ser på percentilskjemaet med grafene til lillesnupp, og i følge de grafene går gjennomsnittsgrafen opp 500 g fra 3-4 mnd. (Fra 6 kg til 6,5 kg).

Tror ikke 80-90 gram er så verst. De vokser jo litt i rykk og napp, og det viktigste er jo å følge sin egen kurve:)

Jeg har ikke fått høre noenting om sånt, eneste de gjør er å se på kurven hennes, hm. Men jeg veier lang fra hver uke, veier hver gang vi drar til helsesøster, det var sist gang ved 3 mnd, og skal ved 4 mnd :) Men veide for noen uker siden, så vet egentlig ikke om det er noe vits i..

Det varierer vel veldig fra baby til baby, også legger de jo på seg veldig mye i starten og litt mindre etter hvert. Frøkna vår legger på seg ganske mye mindre i uka nå enn de første ukene, men etter den grafen hos helsesøster så er det akkurat som det skal.

Det er ikke så mye, men hvis hun følger sin kurve og hs syns det er Ok så skal du ikke stresse med det.:)

Skal følge sin egen kurve ja. Her gikk vi kun opp 85 forrige uke og da han i tillegg veier lite så synes hs at det burde være mer. Helst 100-150 geam. Skal gi erstatning i tillegg, men han er ikke videre i interessert

Mi har gått opp ca 200g i snitt, men går litt i rykk og napp. Hun har alltid vært stor og følger den øverste kurven. På hs er de ikke så opptatt av vektoppgang i uken, men ser på kurvene på kontrollene. De sier bare at hun er stor og at det ser bra ut.

Har inntrykk av at det er store variasjoner i hva som er normalt. Hva sa de på hs?

Min har gått opp 100-150 g i uka. Fikk beskjed om at det ikke var noenting å bekymre seg over så lenge hun virker tilfreds ellers.

Mi har gått opp ca 200g i snitt, men går litt i rykk og napp. Hun har alltid vært stor og følger den øverste kurven. På hs er de ikke så opptatt av vektoppgang i uken, men ser på kurvene på kontrollene. De sier bare at hun er stor og at det ser bra ut.

Har inntrykk av at det er store variasjoner i hva som er normalt. Hva sa de på hs?
Okei. Det var jo en god og fin vektoppgang! Skal egentlig ikke til hs før på mandag (4mnds kontroll), men stakk innom i dag, og hun sa det kunne være greit å begynne med litt grøt/ grønnsaker i tillegg. Ikke krise, men hun spiser hver andre time i tillegg, så det spørs om det ikke holder med bare melk lenger. :)

Mi trulte har gått opp ca 250 g i uka. Spiser ca annenhver time, og har gjort det hele tiden.

Gått opp 150 denne uken. Fornøyd med det. Selv m sykdom. Veier bare 5800 og er 14 uker. Flere?

Back
Topp