Hva er vanlig å gi komfirmanten da?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
Hva som er vanlig kommer vel an på hvem du spør.

I min familie er det vanlig med ca 500.   Men også litt etter økonomi selvsagt.

Bonia skrev:

søteste skrev:

toneany skrev:
Jeg var konfirmant i 2003, og fra mine tanter og onkler fikk jeg mellom 250-500 kr, av de jeg fikk penger av. Veldig forskjellig. Fikk sølje til bunaden av tante gudmor. Fikk også smykke hos en tante, og øredobber hos en annen, mener jeg. Kan forresten hende jeg fikk 1000 kr hos onkel da, men tror det var 500.

Har 5 tanter og 2 onkler da, pluss partnerne deres. :p

Det var jo veldig forskjell da:) Her fikk jeg i 98 200 kroner av mine, men jeg betyr vel ikke en dritt for dem heller. Vill jo gjerne gi noe mer enn dette. Men vet ikke hva som er vanlig jeg:)

Fikk du 98 200 kroner av dine tanter og onkler??
Var ikke det sykt mye?

Nei overhode, ser det ble skrevet veldig feil:) Jeg hadde konfirmasjon i 98 og da fikk jeg 200 kroner;) Sånn! Hihi

Vi ga 800 da nevøen vår konfirmerte seg for litt siden. Fikk etterpå beskjed om at det var aaaalt for mye, meeen men..

Brødrene mine fikk mansjettknapper (spesialbestilte med chevroletlogo på) og 1000 kr hver, da de konfirmerte seg på lørdag, som endte opp på ca 1500 per tvilling.

Til nieser og nevner har vi gitt 1500. Vi gir jo 500 til jul og bursdag så...

MissVixen skrev:

Bonia skrev:

søteste skrev:

toneany skrev:
Jeg var konfirmant i 2003, og fra mine tanter og onkler fikk jeg mellom 250-500 kr, av de jeg fikk penger av. Veldig forskjellig. Fikk sølje til bunaden av tante gudmor. Fikk også smykke hos en tante, og øredobber hos en annen, mener jeg. Kan forresten hende jeg fikk 1000 kr hos onkel da, men tror det var 500.

Har 5 tanter og 2 onkler da, pluss partnerne deres. :p

Det var jo veldig forskjell da:) Her fikk jeg i 98 200 kroner av mine, men jeg betyr vel ikke en dritt for dem heller. Vill jo gjerne gi noe mer enn dette. Men vet ikke hva som er vanlig jeg:)

Fikk du 98 200 kroner av dine tanter og onkler??
Var ikke det sykt mye?

Hahaha:D Hun fikk 200kr i 1998:P

Hahahahaha!
Note to self: LES litt nøyere! Hihi

vi gir 500 til fettre/kusiner. Er en del år til våre nevøer/nieser skal konfirmeres. Og min datter er da først ute, om 10 år!

Sønnen vår fikk 14800 i dåpen, pluss en haug med gaver, gavekort, og sparekonto av farfaren! Farfaren er ikke datteren min sin farfar, men sparer likevel 400 kr i fond til begge to i mnd! 

Når jeg var konfirmant i 2002 så fikk jeg somregel 500Kr av tanter og onkler, 1000-1500Kr av dem som var fadder på meg. Merker jo at tidene forandrer seg, nå i familien min er jo det normalt å gi 500 Kr bare i bursdagsgave liksom.. 

Back
Topp