Hva er vanlig å få i barnebidrag?

Tusen takk! Visste ikke at det gikk an! Hvis det går i mitt tilfelle, så hadde det vært supert!

Hvis far ikke er betalingadyktig tror jeg det skal gå :) Ordningen er laget for at det ikke skal gå like mye økonomisk utover barn om far er ukjent eller har dårlig råd :)
 
Håper det er greit jeg slenger på mitt eget spørsmål her. Du har fått mange gode svar [emoji4]

Jeg har forstått det slik at om man søker NAV om beregning av barnebidrag,må far likevel fylle ut et skjema med sine opplysninger, på samme måte som vi må. Hva skjer om han nekter å fylle ut dette skjemaet?
 
Håper det er greit jeg slenger på mitt eget spørsmål her. Du har fått mange gode svar [emoji4]

Jeg har forstått det slik at om man søker NAV om beregning av barnebidrag,må far likevel fylle ut et skjema med sine opplysninger, på samme måte som vi må. Hva skjer om han nekter å fylle ut dette skjemaet?

Godt spørsmål! Jeg aner ikke hvordan prosessen med skjemautfylling fungerer hos nav der. Kan det være at det blir under tvang til slutt da?
Vet ikke om det blir som ved å skrive under på at han er far. Hvis han nekter det, så bli han pålagt DNA test, og når det stemmer så blir han "tvunget" til å skrive under. Må nesten spørre nav angående det [emoji28]
 
Godt spørsmål! Jeg aner ikke hvordan prosessen med skjemautfylling fungerer hos nav der. Kan det være at det blir under tvang til slutt da?
Vet ikke om det blir som ved å skrive under på at han er far. Hvis han nekter det, så bli han pålagt DNA test, og når det stemmer så blir han "tvunget" til å skrive under. Må nesten spørre nav angående det [emoji28]
Ja altså. Han svarer jo ikke, så får ikke engang snakket om farskapserklæring [emoji23] Så kan vel si at jeg mistenker han har tenkt å fortrenge hele greia og håpe jeg forsvinner. [emoji13]
 
Jøss, det var jeg faktisk ikke klar over, at du kunne skylde barnebidrag fra et annet land. Da lærte jeg noe nytt.

Likevel - hvis han ikke har jobb eller tjener lite så er han mest sannsynlig under inntektgrensa for kreving av bidrag uansett. Her i Norge får du ikke barnebidrag om far tjener under så-så mye, og de tjener mye mindre i usa.

Hvilke kilder bruker du?
Håper det er greit jeg slenger på mitt eget spørsmål her. Du har fått mange gode svar [emoji4]

Jeg har forstått det slik at om man søker NAV om beregning av barnebidrag,må far likevel fylle ut et skjema med sine opplysninger, på samme måte som vi må. Hva skjer om han nekter å fylle ut dette skjemaet?

Slike opplysninger kan Nav hente inn gjennom skatteetaten og div. Far kan nekte med så mye han vil, men f eks med å nekte å ta DNA test så henter politiet han. Å sette seg på bakbena gjør bare prosessen lenger, men han slipper ikke unna
 
Back
Topp