Hva er ung/eldre mor?

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Litt inspirert av tråden om hva man foretrekker, ble jeg litt nysgjerrig på hva folk mener med ung/eldre mamma:)

Jeg er selv 32 og venter min første. Ser ikke på meg selv som en ung mor, men føler meg jo ikke gammel heller:p hehe
Samtidig føler jeg meg heller ikke midt på..

Hva mener dere? Hvor går grensene for når vi er unge foreldre?

Lurer litt på det selv... Aner ikke :p Jeg var 24 da jeg fikk første (var 5 mnd til jeg ble 25) og ser ikke på meg selv som en spesielt ung mor! Er 27 nå når jeg snart får nr. 2. Ser ikke på meg selv som gammel altså! Men sånn midt i mellom?! :p

Lurer litt på det selv... Aner ikke :p Jeg var 24 da jeg fikk første (var 5 mnd til jeg ble 25) og ser ikke på meg selv som en spesielt ung mor! Er 27 nå når jeg snart får nr. 2. Ser ikke på meg selv som gammel altså! Men sånn midt i mellom?! :p

Jeg skulle gjerne blitt mor da jeg var rundt 25-30, men slik gikk det ikke. Hehe
Er under 25 ungt? Eller kanskje 24? Vanskelig det der:p
Jeg vil nok se på meg selv som eldre mor om jeg får barn etter fylte 35, men vet ikke helt hvor jeg syns 30-35 passer inn. Haha:p

Jeg var 19 når jeg ble gravid med første og rakk akkurat å bli 20 og var overlykkelig for at jeg ikke ble en tenåringsmor. Jeg syntes det er ungt å få barn når man er rundt 20 og håper frøkna er eldre når hun får barn. Nå er jeg 28 og venter nr 2, og selv om jeg strengt tatt ikke er gammel så begynner jeg å dra på åra og det merkes.

Men jeg trur nok det er mer individuelle forskjeller og det som er ungt for noen er helt passe for andre og motsatt med en "øvre" alder.

Man kan jo ikke alltid planlegge det vet jeg veldig godt selv da jeg har blitt veldig overrasket begge gangene jeg ble gravid.

Jeg skulle gjerne blitt mor da jeg var rundt 25-30, men slik gikk det ikke. Hehe
Er under 25 ungt? Eller kanskje 24? Vanskelig det der:p
Jeg vil nok se på meg selv som eldre mor om jeg får barn etter fylte 35, men vet ikke helt hvor jeg syns 30-35 passer inn. Haha:p

Under 25 er vel forholdsvis ungt og kanskje er under 20 ganske ungt? Vet ikke :p Men tenker at mellom 25-35 er litt sånn midt i mellom muligens :)
Og nei, er ikke bestandig det går som man har tenkt! Tenkte på det før jeg ble gravid med førstemann at det er jo ikke sikkert vi kan få, eller kanskje det tar flere år! Man vet aldri!

Men jeg trur nok det er mer individuelle forskjeller og det som er ungt for noen er helt passe for andre og motsatt med en "øvre" alder.

Det er jo helt klart individuelt, men sånn biologisk sett så er det jo en grense også, og det er vel etter fylte 35 man får ekstra oppfølging pga alder ettersom jeg har forstått?

Som person har det ikke noe å si, og det viktigste er jo at man føler at man klarer det, uansett alder, men om man får barn når man nærmer seg 50 f.eks, så er man jo en gammel mor selv om man nødvendigvis ikke er gammel:)

Litt inspirert av tråden om hva man foretrekker, ble jeg litt nysgjerrig på hva folk mener med ung/eldre mamma:)

Jeg er selv 32 og venter min første. Ser ikke på meg selv som en ung mor, men føler meg jo ikke gammel heller:p hehe
Samtidig føler jeg meg heller ikke midt på..

Hva mener dere? Hvor går grensene for når vi er unge foreldre?
Enig med deg her. Vi venter vår første, og jeg er 30 nå. Syns ikke det er gammelt, men er jo samtidig ikke kvalifisert for unge mødre ;) jeg føler meg hvertfall enda ung, og vet at jeg ser ung ut, og da tenker jeg at det er det viktigste, hvordan jeg føler meg :)

tenker at under 20 er "veldig ung", under 25 er "ung", 25-35 er "gjennomsnittlig" (hvertfall her på det sentrale østlandet), over 35 blir "voksen" og over 40 blir "siste liten".

Er selv 34 nå og venter nr 2, første kom da jeg var 30. Er åpenbart eldre nå enn sist, men føler meg ikke veldig gammel. Tenker bare litt på dette med risiko for ulike ting hvor man gjerne setter 35 år som "nedre aldersgrense" selv om overgangen er flytende, og tar visse forholdsregler for å veie opp for den risikoen.

Jeg er 25 nå. Har to barn, yngste er snart 2 og eldste er snart 5. Jeg må jo si at jeg ikke ser på meg selv som en ung mor. Ikke gammel heller selvfølgelig, men ikke ung.. :p

Enig med deg her. Vi venter vår første, og jeg er 30 nå. Syns ikke det er gammelt, men er jo samtidig ikke kvalifisert for unge mødre ;) jeg føler meg hvertfall enda ung, og vet at jeg ser ung ut, og da tenker jeg at det er det viktigste, hvordan jeg føler meg :)

Ser ung ut her og, og må fortsatt vise leg osv:p haha
Blir nesten litt fornærmet når folk tror jeg er under 18:p

tenker at under 20 er "veldig ung", under 25 er "ung", 25-35 er "gjennomsnittlig" (hvertfall her på det sentrale østlandet), over 35 blir "voksen" og over 40 blir "siste liten".

Kan vel egentlig si meg enig i den definisjonen her:)

Er vel kanskje noe med 30, at det er så mange som sier at man blir "gammel" når man er 30, og det er det som er veteran alderen:p hehehe

Det er jo helt klart individuelt, men sånn biologisk sett så er det jo en grense også, og det er vel etter fylte 35 man får ekstra oppfølging pga alder ettersom jeg har forstått?

Som person har det ikke noe å si, og det viktigste er jo at man føler at man klarer det, uansett alder, men om man får barn når man nærmer seg 50 f.eks, så er man jo en gammel mor selv om man nødvendigvis ikke er gammel:)

Ja det er helt klart.
Og selv om jeg alltid har tenkt at første bør man få innen 27 så nå som jeg er 28 kjenner jeg at JEG ikke kunne hvert så mye eldre før jeg ble ferdig med barn :)

Jeg fikk første da jeg var som deg, 32 år:) absolutt ikke ung mor, men ikke gammel heller;)
Sistemann ble født da jeg var 36 år...det grenser vel til gammel:p

For meg er ung mor under 18 år og eldre over 40 år.

Er ikke det 38?

Back
Topp