Hva er trygt for en gravid cøliakier å spise på ferie?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Linus84

Flørter med forumet
Hei!
Jeg har cøliaki og det er i utgangspunktet utfordrende å finne noe å spise når vi er på ferie. Nå som jeg er gravid må jeg være enda mer forsiktig. Skal til Hellas i to uker og skal i utgangspunktet spise mye fersk fisk <3 <3 <3 men ved lønsjtider har jeg tenkt jeg kan spise salat- gjerne med litt feta. Hvordan kan jeg vite om fetaosten på de lokale spisestedene er pastaurisert? Holder det med at betjeninga bekrefter det? Burde jeg holde meg helt unna fetaost på ferie? Hilsen foodie
 
Hei!
Jeg har cøliaki og det er i utgangspunktet utfordrende å finne noe å spise når vi er på ferie. Nå som jeg er gravid må jeg være enda mer forsiktig. Skal til Hellas i to uker og skal i utgangspunktet spise mye fersk fisk <3 <3 <3 men ved lønsjtider har jeg tenkt jeg kan spise salat- gjerne med litt feta. Hvordan kan jeg vite om fetaosten på de lokale spisestedene er pastaurisert? Holder det med at betjeninga bekrefter det? Burde jeg holde meg helt unna fetaost på ferie? Hilsen foodie


Hei!
Ja forstår at det ikke er enkelt!
Jeg vil rett og sett anbefale deg og følge mat veilederen som du finner på helsedirektoratet sine sider. Det er utrolig utfordrende å vite hva man får servert, hvilken type råvarer de bruker osv. Det enkle er ofte er det beste, er du i tvil så ikke spis det:)

Kos deg masse på tur!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp