Hva er sjansen...

I dag var jeg hos legen for blodprøver og henvisning til sykehuset. Legen min tar bestandig UL for å se at alt ser greit ut, noe han også gjorde i dag. Fikk ikke se bankende hjerte, men det var jeg forberedt på. Bare 4+3 i dag :) MEN!! på ultralyd kunne han se to adskilte fosteranlegg! :hilarious: Forrige svangerskapet mitt var tvillingsvangerskap. På første ul hos fastlege så han bare en, 14 dager etter var det to (eneggede) :joyful: hva er oddsen for å få to sett tvillinger?! Noen andre som har opplevd/hørt om lignende? tenker det blir noen lange dager frem til TUL, der vi får sikkert svar på om det er en eller to :hilarious:
Dritkult! Gratulerer ! Du får hive deg på Twin team 2021 på Facebook. :) Ellers er det noen samlet i januargruppen her inne, pluss egen tvillingtråd i generell del. :)

Svangerskap gikk egentlig bra, hadde noe høyt blodtrykk eneste. Mistet dessverre ene i uke 36. TTTS. Legene var sikker på dem var eneggede og hadde vær sin morkake. Det stemte ikke.. og alt skjedde veldig akutt.
Huff, så leit :Heartred Beklager at jeg spurte så direkte, jeg bare begynte å tenke siden du kun skrev om svangerskapet. Om det blir to i magen fremover kommer du hvertfall til å få ekstreeemt god oppfølging denne gangen :happy::Heartred

Svangerskap gikk egentlig bra, hadde noe høyt blodtrykk eneste. Mistet dessverre ene i uke 36. TTTS. Legene var sikker på dem var eneggede og hadde vær sin morkake. Det stemte ikke.. og alt skjedde veldig akutt.
Uff! Komdolerer så mye! :/ Det var jo både utrolig uvanlig at det skjer så sent i svangerskapet! ??? Uansett om det var ttts så skulle de jo ha sett at den ene ikke vokser like bra som den andre og innledet fødselen før det kom så langt!

Huff, så leit :Heartred Beklager at jeg spurte så direkte, jeg bare begynte å tenke siden du kun skrev om svangerskapet. Om det blir to i magen fremover kommer du hvertfall til å få ekstreeemt god oppfølging denne gangen :happy::Heartred
Det går bra, kommet over den verste perioden. Så føles ok og snakke om det. Ja har blitt lovet god oppfølging ❤️

Uff! Komdolerer så mye! :/ Det var jo både utrolig uvanlig at det skjer så sent i svangerskapet! ??? Uansett om det var ttts så skulle de jo ha sett at den ene ikke vokser like bra som den andre og innledet fødselen før det kom så langt!
Det som var problemet, di vokste likt hele veien så ingen oppdaget noe. Oppsto akutt, og tv2 døde av anemi. Den duken det skjedde hadde jeg kontroller annen hver dag..

Det som var problemet, di vokste likt hele veien så ingen oppdaget noe. Oppsto akutt, og tv2 døde av anemi. Den duken det skjedde hadde jeg kontroller annen hver dag..
Herregud! Rett og slett skremmende! Heldigvis har jeg toeggede i magen, men likevel. Stakkars deg som måtte gjennom dette! Håper desto mer for deg at det er tvillinger igjen. Om det var to fosteranlegg er de jo toeggede nå, så mindre risikofylt. Kanskje det er bare din skjebne å bli tvillingmamma! :Heartpink:Heartpink

Herregud! Rett og slett skremmende! Heldigvis har jeg toeggede i magen, men likevel. Stakkars deg som måtte gjennom dette! Håper desto mer for deg at det er tvillinger igjen. Om det var to fosteranlegg er de jo toeggede nå, så mindre risikofylt. Kanskje det er bare din skjebne å bli tvillingmamma! :Heartpink:Heartpink
Var to avskilte fosteranlegg sist også, med god skillevegg mellom. Derfor legene mente det var toeggede med hver sin morkake. Var obduksjonen som viste det var eneggede. Sååå, blir det to denne gangen også kåmmer jeg ikke til å slå meg til ro med at det er eneggede med mindre det er en jente og en gutt :) legger ved et bilde fra TUL forrige svangerskap, så ser du. Uansett, håper du får god oppfølging. Og ikke vær redd for å kreve mere kontroller osv ut i svangerskapet❤️ Jeg hadde ul hver 3 uke i starten, så annen hver uke, og mot slutten annen hver dag. Ble mye kjøring, 8-9 mil til sykehuset :wacky:

Vedlegg

• 61C56748-9FEE-4BFE-863D-C6BEF1E8440C.jpeg
    61C56748-9FEE-4BFE-863D-C6BEF1E8440C.jpeg
    37 KB · Visninger: 15
  • 6FABEBCA-1ED2-41C6-91ED-CE514598E0F0.jpeg
    6FABEBCA-1ED2-41C6-91ED-CE514598E0F0.jpeg
    46,4 KB · Visninger: 16
Back
Topp