Hva er sivilstatus hos dere?

Soffi23

Elsker forumet
Heihei! Vi venter barn nr 3, og pusser opp hus! Fortsatt har vi ikke komt lenger enn «samboer»! Jeg er møkklei og vil oppgradere til «forlovet», etter over 10 år som kjærester:banghead:
Han fikk egentlig et ultimatum om at det skulle skje før 2023 var over. Nå sier han «det skjer i år»…. Vi får vel bare vente å se!

Hva er deres sivilstatus? Har noen vært eller er i samme situasjon?:hilarious:
 
Vi har vært gift i 11 år, sammen i 16 år :eek: wow som tiden går.
Håper 2024 blir året for en forlovelse:Heartbigred
 
Heihei! Vi venter barn nr 3, og pusser opp hus! Fortsatt har vi ikke komt lenger enn «samboer»! Jeg er møkklei og vil oppgradere til «forlovet», etter over 10 år som kjærester:banghead:
Han fikk egentlig et ultimatum om at det skulle skje før 2023 var over. Nå sier han «det skjer i år»…. Vi får vel bare vente å se!

Hva er deres sivilstatus? Har noen vært eller er i samme situasjon?:hilarious:
Min mann fridde før jeg var klar. Jeg sa hvilken dato jeg var klar (toårsdagen vår) og forventet at han skulle ha ringen klar da. Det hadde han ikke! Månedene gikk og jeg begynte å lure på om han skulle vente til julen! Han hypet opp den gaven så til de grader! Det var noe jeg hadde ønsket meg lenge osv osv.. Skuffelsen var stor da jeg åpnet Wii balance board til nintendoen :hilarious: Da ingenting skjedde nyttårsaften heller, tok jeg saken i egne hender. Han sa at han ikke hadde tenkt tanken på å fri en gang! Så da tok jeg han i ørene og dro han ned til søstra som er gullsmed :hilarious: Han hadde jo fridd, for faen, jeg ventet bare på ringen!! Han hadde ikke ring den gang nei, jeg tror han spurte litt impulsivt in the moment :hilarious: Nå blir han aldri kvitt meg! Vi var kjærester i 5 år før vi giftet oss og nå har vi vært gift i 11 år (12 år til høsten)

Det er skuddår i år :smiley-angelic002
 
Gift siden 2017 og sammen siden 2011❤️
 
Vært sammen i 10år i Juni, og når vi ble sammen sa jeg at han måtte fri innen 10år. Ikke fridd enda, har 5mnd på seg igjen :hilarious:
Drømmen hadde vært å gifte seg i dåpen siden ingen av oss er spesielt glad i oppmerksomhet men samtidig tenker at det hadde vært fint om familien var der :smiley-ashamed004:Heartred
 
Vært sammen i 10år i Juni, og når vi ble sammen sa jeg at han måtte fri innen 10år. Ikke fridd enda, har 5mnd på seg igjen :hilarious:
Drømmen hadde vært å gifte seg i dåpen siden ingen av oss er spesielt glad i oppmerksomhet men samtidig tenker at det hadde vært fint om familien var der :smiley-ashamed004:Heartred
Åh så romantisk :Heartred *dån*
 
Vi har vært sammen siden 2012, så snart 12 år. Giftet oss i august 2020, og fikk vårt første barn sammen i oktober 2021 ❤️ Så vi har gått den tradisjonelle veien kan man si, og jeg kastet p-pillene på bryllupsdagen :hilarious:

Jeg ønsket å gifte meg før vi begynte å prøve på barn, så mannen fridde til meg på nyttårsaften 2019/2020, og så ble det bryllup litt over et halvår senere :love017 Vi skulle opprinnelig gifte oss 06.06.2020 og skulle sende ut invitasjoner helgen 13. mars 2020, men alle husker vel hva som skjedde den dagen, så da valgte vi å utsette bryllupet og flyttet det til august 2020 så fort det så ut til at det ble tillatt å samle nok mennesker til at vi kunne invitere alle på gjestelisten vår (rundt 50 stk). Det var noen av slektningene våre fra Nord-Norge og Trondheim som ikke turte å ta sjansen på å reise sørover til Oslo pga pandemien, men de aller fleste kom, og vi fikk et veldig fint bryllup på tross av de uventede omstendighetene ❤️
 
Giftet oss for 3 år siden. Fikk første barn 3 uker før 1 års bryllupsdag, andre barn ifjor og får tredje nå i juni :)
 
Samboer, vært sammen i 17 år og kommer ikke til å endre status heller:-)

Vi er sikkert litt sær, men ingen av oss har hverken noe ønske eller behov for å gifte oss og ingen av oss ser noen som helst poeng med det heller egentlig.
 
Samboere siden 2015, gift siden september 2021. Kastet prevensjon på bryllupsdagen og første barn kom juli 2022 :Heartpink
 
Vært sammen siden 2016, forlovet i 2017, gift 2018 og fikk første barnet 3 dager før 1. bryllupsdag i 2019, nå bygger vi hus nær foreldrene hans så er alt klart for nr to til sommeren :smiley-ashamed004 :Heartred
 
Vi er forlovet, hadde satt dato for bryllupet til juni 2024, samme helga som vi har termin :smiley-ashamed004 Så kanskje det blir bryllup og navnefest juni2025? :)
 
Vi har vært gift i snart 10 år
 
Vi har vært sammen i ca 5 år og samboer i 4, men ringen kom ikke før september i fjor (2 dager etterpå fant vi ut om lille trille i magen) :Heartpink

Var mange samtaler rundt temaet, da det viste seg at han «ventet på det perfekte tidspunktet» :love2 tanken er jo veldig fin, men min erfaring er at det kommer aldri et «perfekt»tidspunkt. Livet skjer og det er alltid et prosjekt, ihvertfall her i huset :)
 
Vært sammen med samboer siden 2010, og noen forlovelse eller giftemål skjer nok ikke, selv om jeg egentlig har sagt jeg vil :smiley-ashamed004
Han bare ser ikke poenget med det sier han
 
Vært sammen med samboer siden 2010, og noen forlovelse eller giftemål skjer nok ikke, selv om jeg egentlig har sagt jeg vil :smiley-ashamed004
Han bare ser ikke poenget med det sier han
Kjedelig når man har to ulike meninger da.

Greit at man er enig!

her er vi heldigvis enige at vi ikke ser helt poenget med det, vi er to mennesker som nok er ganske praktisk anlagt og ingen av oss har noe som helst forestillinger om at giftemål er romantisk, ingen av oss liker bryllup eller å være midtpunktet. Vi har nok kanskje er litt annet type «kjærlighetsspråk»

Jeg har sagt at jeg kunne vurdert en tur på tinghuset å signert noe for det, av rene juridiske grunner, men når vi går igjennom fordeler/bakdeler ved det så finner vi lite fordeler egentlig, der ligger endel bakdeler også :smiley-ashamed004 og de fordelene som er er vi ganske godt sikkret mot allerede mtp dødsfall, arv etc, og lignende juridiske punkter.

Så vi velger å la være med det:-)
 
Sammen siden 2015 og gift siden 2022. Han fikk til slutt beskjed om at hvis han ikke fridde snart så skulle jeg gjøre det, og da måtte han ta etternavnet mitt hvis jeg måtte være den som skulle fri (vi er begge litt mer tradisjonelle og setter pris på kjønnsroller, så det fikk fart på sakene :smiley-bounce022). Ville også gjerne gifte meg før vi fikk barn så begynte å få "dårlig tid" om jeg ville ha barn før jeg bikker 35.
 
Sammen siden 2018, fortsatt «bare» samboere og for meg er det helt i orden egentlig. Aldri drømt om noe svært bryllup med masse oppmerksomhet, blir helt svett bare av tanken. Har til og med sagt til ham at jeg ikke, under noen omstendigheter ønsker noen form for babyshower heller.
 
Samboere. Han sier han gjerne vil gifte seg, men da må jeg spørre han. Tror ikke det blir å skje da det ikke er så viktig for meg.
 
Back
Topp