hva er riktig?

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Hadde en diskusjon med typen,siden jeg har slurvet med p pillenene jeg fikk(tok de på feil måte..) Han har vært passet på hele tiden at alt skulle gå som det skulle og har vært veldig påpasselig. Da er det jo selfølgelig min feil om jeg blir gravid ettersom han trodde at jeg tok pillene som jeg skulle og alt var sikkert. Men vist jeg da hadde blitt gravid hadde det vært egoistisk av meg og beholde barnet da? Burde jeg tatt abort siden jeg gjorde en feil og han synes jeg burde gjøre det?

Nå tror ikke jeg at jeg er gravid da,men han er bekymret for det,så da ble dette en liten diskusjon.
Hva blir riktig i en slik situasjon synes dere?

det var et utrolig vanskelig spørsmål å svare på, for det handler om hva man ønsker selv. Personlig tror jeg ikke jeg hadde klart å ta abort noen gang, og jeg tror ikke at jeg hadde blitt veldig fornøyd om mannen min hadde ønsket at jeg skulle gjøre det heller.. ingen prevensjon er 100% sikker, selv ikke piller eller kondom, så man kan alltid risikere å bli gravid når man har samleie.. at du har brukt prevensjonen feil øker selvsagt risikoen for å bli gravid, men jeg tror ikke at jeg hadde tatt abort uansett... og jeg håper at mannen min hadde vært enig.

Selvom du går på p-piller er det jo en liten sjanse for å bli gravid, det bør jo han vite. Om du er gravid nå, er det noe dere må sette dere å snakke om. Abort eller ikke, det bestemmer du ut fra hva du selv vil og mener er riktig for deg.

du må ta det valget som føles riktig for deg!

Ingen andre enn du og mannen din som kan diskutere det, du må nesten se det ut i fra din situasjon[:D]

helt enig med løven.

Back
Topp