hva er pappa...

Romi

Glad i forumet
med på hos dere? legetimer? ultralyd? første barnet vårt ,å vi vet ikke helt hva som er vanlig =)

Med vår første var pappaen med på første jordmortime og ultralyd. veit ikke hva som er vanlig, men man må jo gjøre slik man føler best:)

Men vår første, var pappa'n med på alt. Han ønska det selv, og arbeidsgiveren gikk med på det. Nå blir han nok med bare på UL tenker jeg.

Her vil pappaen være med på ALT, så langt det lar seg gjøre :)
Barnefaren til min første var med på UL, en jordmortime og fødselsforberedende "kurs" :)

Førstegang var han med på 1 jordmortime og ordinær UL.
Denne gangen blir det nok bare ordinær UL han blir med på.
Rett og slett fordi det ikke skjer noe spesielt hos jm som han trenger å vere med på.
At jeg skal veges og urinen testes, det trenger jeg ikke han med på.
Eneste fosterlyden han går glipp av da, men den får han høre på UL:)

3 gangs.. Han blir nok bare med på UL og fødselen vil jeg tro :)

Er helt individuelt hva man ønsker. Mannen min vil være med på alle kontroller så lenge det ikke krasjer med ting på jobben.

Her var han med på ordinere ul og fødsel da.

Shauri skrev:
Er helt individuelt hva man ønsker. Mannen min vil være med på alle kontroller så lenge det ikke krasjer med ting på jobben.

ska på tidlig UL på tirsdag, og mannen min ønsker ikke være med. Men det er kanskje greit nok? viss jeg må ta innvendig ultralyd er d kanskje likegreit =) spennande tier da... spennande å få veta om eg e 6 eller 8 veker... håpe håpe på at eg e 8 veker idag =)

Han var kun med på UL og timer på sykehuset, men til lege og jordmor dro jeg alene, noe jeg også likte best selv :-)

Er nok ikke noe som er mer vanlig enn annet, gjør det dere har lyst til :-)

Her blir han nok bare med på UL og fødsel såklart.
Liker å gå alene til lege og jordmor.
Dessuten kan han heller ikke ta seg fri fra jobb, grunnet en del ansvar.

Han blir nok bare med på ordinær UL og fødsel.

Med førstemann var det også UL og fødsel, hverken jeg eller han hadde behov for at han skulle bli med mer. Jo forresten, et ganske bortkasta fødselsforeberedende "kurs" om fødsel og amming...

Sitat far under fødselen: "Æ veit da vel kos derre fungere, æ har jo sjøl dradd ut kalva med traktor....kua rævna my mer einn dæ, kjære!"

Så det så..... emoticon

På vårt første barn så var far med på første legetimen, et par ganger hos jordmor, bla når vi fikk høre hjertet første gang. Og de to ultralyd som vi hadde.. 
Nå på nr to regner jeg med at det holder med ultralydene vi skal ha.. Men hvis han ønsker mer så selvfølgelig...

Jeg syns det var kjekt å ha han med på noen av kontrollene jeg

Han blir med på ordinær UL og fødsel så klart.

Her var pappan med på UL og noen av kontrollene + fødselen. Denne gangen blir han med på UL og de kontrollene jeg ønsker at han er med på + fødsel.

Han har vært med på ordinær ul og fødsel. Så har han vært med på sjekker for lite liv osv. Noe mer føler ikke jeg at han trenger å være med på.

Han jeg bor i lag med nå og som er far til han på 2 år ( de to eldste har en annen far)
var med på en time hos jordmor, 3 ultralyder og fødsel. Denne gangen blir det vel ultralyder og fødsel :)

På første var pappan med på alt, utenom jordmortimen jeg hadde den dagen jeg fødte.. Ellers var han med på alle jm-timene, legetimen i 12.uke, UL osv. Men det var mer fordi det passet med jobben, han jobbet da bare deltid, og alle tidene havnet slik at han kunne være med :)

Var også med på fødselsforberedelseskveld som de hadde for førstegangsfødene. Det var selvfølgelig interessant, men veldig lite relativt iforhold til hvordan fødselen min ble :P

Denne gangen jobber han fulltid, så blir vel bare ordinær UL og fødselen tenker jeg :) Nå har vi jo vært igjennom det en gang, og vet alt som skjer og alt jordmor prater om osv.

Jordmora her har nemlig slik "tematimer" så tar opp 1 tema hver time :) Syns det var veldig ålreit, siden alt var så nytt for oss, det syntes pappan også, fikk forberedt oss godt p.g.a det :)

Første gang var han med på ordinær UL, 3D UL, fødsels samtale med jordmor når det nærmet seg, fødselsforberedende kurs på haukeland og fødselen.

Denne gangen blir det vel omtrent det samme, bare uten det fødselsforberedende greiene.
Jeg har doppler hjemme så han kan få høre hjertelyden der.

Back
Topp