Hva er neste steg når alle blodprøver og tester er normale?

St. Olavs har ikke så mye ventetid, heldigvis. Men andre steder kan ha 6-8 mnd, så jeg ville pushet for å få i gang henvisning ganske raskt.

Jeg var heldig, det klaffet raskt, og vi har hele 3 egg igjen på frys.
(Dette er min baby nr3, gubbens nr1.. hvis resten av eggene skulle finne på å sitte på første forsøk også.. :O ) haha..

Får håpe det klaffer snart for dere, uvisshet og venting er utrolig kjedelig

Synd det skal variere såpass! Skal absolutt nevne det for gyn! Er vi uheldige, kan det jo nesten gå to år fra da vi først startet, og det er vel også en øvre grense på 38 år, så har ikke ubegrenset med tid heller.... Uff, man kan bli stresset av mindre. Og om en til i vennekretsen sier at jeg bare må slappe av, så blir jeg gravid, tror jeg at jeg blir mannevond! Ikke bare legger det unødvendig mer press på at man allerede stresser, men det antyder jo også at det er min egen feil, at det er innstillingen det er noe i veien med. Bah! Unnskyld utblåsning :wtf:

Takk for lykkeønskninger! Det hjelper å få litt gode råd og støtte :)

Så fint at det ble noen på frys om dere ønsker flere etter hvert :Heartpink Kjenner ikke godt nok til hvordan dette funker, men har skjønt at egguttak er en krevende prosess. Så å ha noen «klare» er vel en god ting?

Håper graviditeten din går fint og at formen er så god som mulig. Det er ikke for pyser å gro et lite menneske! Og litt ekstra følelsesmessig etter en lang prosess, vil jeg tro. Ønsker deg alt godt!

Synd det skal variere såpass! Skal absolutt nevne det for gyn! Er vi uheldige, kan det jo nesten gå to år fra da vi først startet, og det er vel også en øvre grense på 38 år, så har ikke ubegrenset med tid heller.... Uff, man kan bli stresset av mindre. Og om en til i vennekretsen sier at jeg bare må slappe av, så blir jeg gravid, tror jeg at jeg blir mannevond! Ikke bare legger det unødvendig mer press på at man allerede stresser, men det antyder jo også at det er min egen feil, at det er innstillingen det er noe i veien med. Bah! Unnskyld utblåsning :wtf:

Takk for lykkeønskninger! Det hjelper å få litt gode råd og støtte :)

Så fint at det ble noen på frys om dere ønsker flere etter hvert :Heartpink Kjenner ikke godt nok til hvordan dette funker, men har skjønt at egguttak er en krevende prosess. Så å ha noen «klare» er vel en god ting?

Håper graviditeten din går fint og at formen er så god som mulig. Det er ikke for pyser å gro et lite menneske! Og litt ekstra følelsesmessig etter en lang prosess, vil jeg tro. Ønsker deg alt godt!

Øvre grense på å bli henvist og få begynt, ja. Men når du først er inne, så får du hjelp frem til du er .. 46? Noe sånt.
Og, de som sier at det bare er å slappe av.. man får litt lyst til å gi dem en på trynet.. det hjelper ikke det spor...

Egguttak var svært smertefullt her. Det varierer veldig fra person til person, men jeg er tydeligvis en av dem som ikke får effekt av oxynorm, så .. ja. Nei, glad jeg neppe trenger flere uttak. Men noen kjenner nesten ingenting til det.

Takk for det ♥️ Er bare 12 dager til OUL, så satser på at alt går bra ! :)

Øvre grense på å bli henvist og få begynt, ja. Men når du først er inne, så får du hjelp frem til du er .. 46? Noe sånt.
Og, de som sier at det bare er å slappe av.. man får litt lyst til å gi dem en på trynet.. det hjelper ikke det spor...

Egguttak var svært smertefullt her. Det varierer veldig fra person til person, men jeg er tydeligvis en av dem som ikke får effekt av oxynorm, så .. ja. Nei, glad jeg neppe trenger flere uttak. Men noen kjenner nesten ingenting til det.

Takk for det ♥️ Er bare 12 dager til OUL, så satser på at alt går bra ! :)

Ah, da stiller det seg litt annerledes :D Godt å høre at det ikke er slutt på hjelpen når man runder 38. (Synes det var litt i overkant strengt, så fint å få oppklart det) Det er en jungel med informasjon, virkelig!

Leit å høre det var smertefullt for deg. Er liksom krevende nok til at det også skal være smerter. Litt som mannen her sa; «og vi menn må bare treffe en kopp, sammenlignet med alt dere damer må igjennom. Tester her og undersøkelser der. Og det før svangerskap og fødsel». IVF på toppen der, så er det virkelig en påkjenning!

OUL er jo rett rundt hjørnet da, jo! Blir spennende! :happy:

Nå skal jeg sove og slappe av, så blir jeg heeeeelt sikkert gravid før jeg vet ordet av det *sarkasme-alarm* :D

Ah, da stiller det seg litt annerledes :D Godt å høre at det ikke er slutt på hjelpen når man runder 38. (Synes det var litt i overkant strengt, så fint å få oppklart det) Det er en jungel med informasjon, virkelig!

Leit å høre det var smertefullt for deg. Er liksom krevende nok til at det også skal være smerter. Litt som mannen her sa; «og vi menn må bare treffe en kopp, sammenlignet med alt dere damer må igjennom. Tester her og undersøkelser der. Og det før svangerskap og fødsel». IVF på toppen der, så er det virkelig en påkjenning!

OUL er jo rett rundt hjørnet da, jo! Blir spennende! :happy:

Nå skal jeg sove og slappe av, så blir jeg heeeeelt sikkert gravid før jeg vet ordet av det *sarkasme-alarm* :D

Ja, nye bioteknologi loven inneholdt at egg skulle lagres til kvinner fylte 46 år, så.. litt teit om de kan lagre eggene, men ikke skulle bruke dem :P hehe. Men uansett, du gjør nok lurt i å be om henvisning fort så du får kommet i gang. Greit å ikke vente for lenge. :)

Det er sånn sett enkelt for mennene. Men, helt ærlig; jeg tar heller litt smerte, enn å skal se min kjære ha det VELDIG vondt, uten at jeg kan gjøre noen ting med det :P
Jeg vurderer ta fødselskurset "positiv fødsel". Hvis det kan hjelpe meg med å få kontroll over kroppen, og dermed mer kontroll over smertene, så er jeg på god vei, føler jeg! :)

Oul veldig snart ja! Tok nipt, som viste frisk jente - så satser på at alt er fint på UL også. :)

Ja, nye bioteknologi loven inneholdt at egg skulle lagres til kvinner fylte 46 år, så.. litt teit om de kan lagre eggene, men ikke skulle bruke dem :p hehe. Men uansett, du gjør nok lurt i å be om henvisning fort så du får kommet i gang. Greit å ikke vente for lenge. :)

Det er sånn sett enkelt for mennene. Men, helt ærlig; jeg tar heller litt smerte, enn å skal se min kjære ha det VELDIG vondt, uten at jeg kan gjøre noen ting med det :p
Jeg vurderer ta fødselskurset "positiv fødsel". Hvis det kan hjelpe meg med å få kontroll over kroppen, og dermed mer kontroll over smertene, så er jeg på god vei, føler jeg! :)

Oul veldig snart ja! Tok nipt, som viste frisk jente - så satser på at alt er fint på UL også. :)

Det er et godt poeng! Og så er det jo «positiv» smerte, på den måten at det kommer noe godt ut av det, forhåpentligvis.

Et slikt kurs høres veldig interessant ut! Alt som hjelper er jo bra.

Så fint at nipt-testen gikk fint :) Blir gøy å se henne på ultralyd da. Det er jo et lite mirakel å se!

Det er et godt poeng! Og så er det jo «positiv» smerte, på den måten at det kommer noe godt ut av det, forhåpentligvis.

Et slikt kurs høres veldig interessant ut! Alt som hjelper er jo bra.

Så fint at nipt-testen gikk fint :) Blir gøy å se henne på ultralyd da. Det er jo et lite mirakel å se!

Tja. Jeg takler mage og rygg smerter ganske greit, men sist fikk jeg smerter i lår og hofte. Da hadde jeg null kontroll over smertene .. og de føles veldig useless. Så, hvis jeg ikke kan kontrollere HVOR smertene skal sitte, så vil jeg ha lyst til å kontrollere hvordan kroppen min reagerer på smertene, og kanskje nedregulere det litt mentalt..

Og ja, har sett henne på UL allerede, men det er over 7 uker siden .

@Lillafrosk @Morell88

Da har vi vært til konsultasjon hos gyn. Vi har fått diagnosen uforklarlig barnløse. Gyn snakket oss igjennom resultater, og det foreligger ingen grunn slik han ser det til at vi ikke blir gravide. Jeg har gode verdier, og mannen også, selv om den første prøven hans hadde avvik på antall levende spermier. Men den nye var over snittet. Han tok en ny ultralydundersøkelse av meg, og slimhinnen var «perfekt» og ingen cyster etc. Alt så veldig bra ut, så han kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke ble gravid. Er jo glad for å høre det, men hjelper ikke så mye der og da...

Vi la en plan om å først forsøke 3 sykluser på letrozol (fra neste syklus av) og om det ikke får ønsket resultat, vil han henvise oss til IVF. I mellomtiden kunne vi prøve ytterligere 3 sykluser på letrazol. Han mente ventetiden ikke var så lang nå, og anbefalte Porsgrunn eller Trondheim. Oslo hadde han bare negative erfaringer med, så da tar vi det med i vurderingen.

Jeg er litt mindre urolig, og prøver nå å se fremover og tenke positivt. Nå har vi sommeren på oss, og skal ta kontakt med gyn igjen i månedsskiftet august/september. Kanskje kan letrozol ha effekten vi trenger :) Om ikke denne syklusen er Syklusen!

Gyn anbefalte «målrettet samleie» som han kalte det, på CD 10, 12, 14 og 16 og mannen er med på det :p Eggløsningstester kom i posten i dag, så vi er klare for uka som kommer :cool:

Takk for gode råd og støtte! Dere er herlige :Heartpink

Last edited:
Back
Topp