Synes det er rart at gynekolog ikke vil henvise videre med en gang. Når vi prøvde på første barn fikk vi henvisning rett etter at alle prøver var tatt og de ikke fant noe galt. Og jeg startet på hormoner mens vi ventet på time for IVF, og jeg ble gravid på første forsøk med hormoner.
Når vi nå prøver på nr 2 hadde vi ikke prøvd på egenhånd mer enn et par mnd før jeg tok kontakt med samme gynekolog og ble da satt på hormoner igjen og ny henvisning sendt med en gang.
Det kan jo være lang ventetid så jeg ville insistert på henvisning mens dere prøver selv. Så får dere heller avbestille om det skulle bli klaff før IVF.
ønsker dere lykke til
Takk for at du deler
Prosessen ble nok litt forsinket av at mannen måtte ta to sædprøver, da den første hadde litt lav motilitet. I slutten av mai tok jeg første runde med letrozol, med avtale om henvisning til IVF om det ikke klaffet på 3 forsøk. Dette var vi komfortable med. Så klaffet det på tredje forsøk, før det endte i exu. Det var da gyn mente vi hadde gode sjanser for å klare å bli gravide igjen på letrozol. Er på runde to med letrozol (pp3) etter exu nå, og det er først nå magefølelsen sier at vi burde insistere på henvisning, og heller fortsette på letrozol eller noe annet som kan hjelpe i mellomtiden. Selv om jeg synes gyn kunne vært litt mer på, og jobbet litt raskere, spesielt frem mot mai, har jeg ikke klandret han for noe. Det er først når jeg ser tilbake på at det er ett år siden jeg først var der (dårlig timing og juleferie gjorde at blodprøver først ble tatt i slutten av januar pga krav til syklusdag) at jeg blir frustrert og lei meg. Det eneste jeg angrer på er at vi ikke dro til en fertilitetsklinikk med en gang. Men man tror jo ikke at det skal ta så lang tid når man først starter prosessen Men stolte på at det var slik prosessen gikk. Vet ikke hvor raskt som er normalt, jeg?
Men jeg tar med meg de gode rådene dine For jeg har ikke lyst til å muligens angre om 6 måneder at vi ikke ba om henvisning før. Håper så klart jeg slipper det