Hva er minimum av klær man må ha til barna

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva tenker dere er minimum av klær å ha?
Jeg innser at vi har for mye av alt utenom shortser, tebker å ha litt mindre når han skal over på neste str men hva er nok?

Vi har alt for mye.
Jeg tenker man børr ha
7 bukser
7 gensere
10 truser
10 sokker
5 ull sokker
2 ull sett
2 shorts
10 t-shorte
3 natt pysj
Regnsett
1-2 fleece
1 vinterdress
2 jakker
2 sko
Støvler
Vintersko/ støvler
Sandaler
1 badedrakt
Parkdress
Penklær
Vårlue
Vintelue
Regnvotter
Buff

Jeg kan nok gange inneklær med 5...
Jenta har rundt 15 -25 kjoler
2-3 regndresser
20 gensere og 20 bukser...
Det er rett og slett for mye men arver litt og får litt så kjøper vi litt..
Men skal jo ligge 2 sett på bhg og ting blir jo flekkete og slikt å da er jeg flink å kaste det i dunker med en gang heller.
Håndterer ikke helt det med barneklær..

Vet du, jeg har aldri tenkt over det.
Synes ungene har mye klær, men så er det noe som blir favoritter, og dermed blir ikke alt like mye brukt.

Har ikke antall på det de har, men tror eldste nå har 5 korte shorts og 2 litt lengre. Og de lange brukes jo ikke når det er veldig varmt. Og den ene korte shortsen er mer til pent. Så da er det jo ikke så mange igjen likevel.

Men jeg tenker det er greit å ha nok klær til 3-4 dager, for vi vasker ikke klær hver dag..

Last edited:
Vi har også alt for mye :p

Men det jeg tenker vi må ha:

10 par bukser (4 joggerjeans/joggebukser, 4 jeans, 2 penere bukser)
10 gensere (2 hettegensere, 8 trøyer)
8 t-skjorter
2 skjorter
10 par sokker
10 boksere
5 ullsett
5 shortser
3 sett med yttertøy (skalltøy) (2 i bhg, 1 hjemme)
1 sett med fleece
5 (6) par sko (Goretex, joggesko, et par til penere bruk, tøysko/ sandaler, støvler)
2 jakker
1 vindfleece
2 luer til vår/høst
1 pannebånd
2 par votter
1 buff
2 sett tykkere ull
2 vinterjakke, 1 med bukse til utelek hjemme
2 vinterdresser
3 par vintersko (1 par til bhg, 1 par til hverdags, 1 par støvler med ullfôr)
2 par vintervotter
2 luer (1 hettelue, 1 vanlig)

1 sett med badetøy

Målet burde være et sted mellom dette og det vi har :p

Selv tenker jeg i grunn klær for en uke, vi vasker ikke hver dag så tenker det er minimum å ha.

Yttertøy: 2 av hvert , det er minimum for oss.

Nå har vi ekstremt mye mer enn det

Vi har en sær liten kar, så han bruker kun noen få, faste klær. Bruker de til det blir hullete( t-skjorter og gensere holder lenge) og da bare skifter jeg de ut. Ikke vokser han så fort heller, så kan fint bruke klærne( både uteklær og vanlig klær) i to sesonger.

Jeg tenker at de må hvertfall ha klær for en uke, Og så med små må man beregne skift iløpet av en dag. Småen hadde 3 skift i går og det skal ligge skift i bhg. Skolen ønsker også at det ligger skift (selv om hu skal opp i 6 klasse). Så kommer jo yttertøy, ull, turklær, fleece og pentøy etter behov. Samme med sko, kjøpte ekstra joggesko te frøkna i går for hu må jo ha sko på beina selv om de blir våte. Det går ganske mye klær, men så sliter mine nesten ut klærne istedenfor å vokse ut av de (har samme str lenge).

8 t-skjorter
2 skjorter
10 par sokker
10 boksere
5 ullsett
5 shortser
1 sett med fleece
5 (6) par sko (Goretex, joggesko, et par til penere bruk, tøysko/ sandaler, støvler)
2 jakker
1 vindfleece
2 luer til vår/høst
1 pannebånd
2 par votter
1 buff
2 sett tykkere ull
2 vinterdresser
2 par vintervotter

1 sett med badetøy

Det var mye klær. Tror vi har ca halvparten og klarer oss godt med det. Vaske tøy ca to ganger per uke. Har arvet mesteparten av tøyet og 2 åringen har ingen formening om hva han har på seg så da ser jeg ingen grunn til å kjøpe inn mer så lenge jeg har rent tøy til han hver dag

8 t-skjorter
2 skjorter
10 par sokker
10 boksere
5 ullsett
5 shortser
1 sett med fleece
2 jakker
1 vindfleece
2 luer til vår/høst
1 pannebånd
2 par votter
1 buff
2 sett tykkere ull
2 vinterdresser
2 par vintervotter

1 sett med badetøy

Du och jag ;)

Vi har alt for mye.
Jeg tenker man børr ha
7 bukser
7 gensere
10 truser
10 sokker
5 ull sokker
2 ull sett
2 shorts
10 t-shorte
3 natt pysj
Regnsett
1-2 fleece
1 vinterdress
2 jakker
2 sko
Støvler
Vintersko/ støvler
Sandaler
1 badedrakt
Parkdress
Penklær
Vårlue
Vintelue
Regnvotter
Buff

Jeg kan nok gange inneklær med 5...
Jenta har rundt 15 -25 kjoler
2-3 regndresser
20 gensere og 20 bukser...
Det er rett og slett for mye men arver litt og får litt så kjøper vi litt..
Men skal jo ligge 2 sett på bhg og ting blir jo flekkete og slikt å da er jeg flink å kaste det i dunker med en gang heller.
Håndterer ikke helt det med barneklær..

Wow! Imponert over oversikten av klær

Det var mye klær. Tror vi har ca halvparten og klarer oss godt med det. Vaske tøy ca to ganger per uke. Har arvet mesteparten av tøyet og 2 åringen har ingen formening om hva han har på seg så da ser jeg ingen grunn til å kjøpe inn mer så lenge jeg har rent tøy til han hver dag
Deg om det. Dette er for en uke + skiftetøy som ligger i bhg, og jeg synes dette er minimum av det vi trenger. Jeg synes ikke det er mye men :p
Jeg liker ikke å gå i det samme hele tiden og det liker ikke 4 åringen min heller, derfor liker jeg å ha litt å bytte på.
Av ytterøy krever bhg 2 skift og det trengs til tider, da de er ute nesten hele tiden. Og særlig sko trengs det mye av, til forskjellig bruk og fordi de slites.
Nå har vi nok minst det dobbelte av dette, noe enda mer. Men det er fordi jeg er opptatt av barneklær. Men selger unna det som ikke blir brukt og har ofte opprydding.

Oj synes du det var mye?
Om vi hadde hatt halvparten av det så hadde vi hatt altfor lite

Jeg innser nå at vi ikke har så grusomt mye klær allikevel:) de har en skuff med underdeler, en med overdeler, litt fintøy, nok pysjer og badetøy, litt for mange sokker og underbukser til eldste. Har sikkert 20-25 stk/par av alle ting. Men hun passer det leenge og det meste av tøy blir faktisk utslitt:p
Må nesten ha litt å velge i i forhold til vær og yttertøy.
Og en del av det er plagg som holder på åbli for små, venter på å bli passelig eller som bare ikke er så gode å gå med.
Man må nesten også ha to sett sko, regntøy og dress fordi de bader i søle hvis det er søle å bade i:hilarious:

Spørs jo hvor mye man vil vaske, jeg vasker ikke hver dag, tar minst en håndkle og undertøyvask i uken. Resten tar jeg ca annhver helg [emoji85]
Så her må vi ha en del klær, og det er veldig kjedelig å gå i det samme dag ut og dag inn.
Greit å ha to av yttertøy, slik at man har både i skole/barnehage og ett hjemme som også kan brukes som skift. Vi har nok mer enn to av hver for hos oss flyter det over i klær [emoji28]

Deg om det. Dette er for en uke + skiftetøy som ligger i bhg, og jeg synes dette er minimum av det vi trenger. Jeg synes ikke det er mye men :p
Jeg liker ikke å gå i det samme hele tiden og det liker ikke 4 åringen min heller, derfor liker jeg å ha litt å bytte på.
Av ytterøy krever bhg 2 skift og det trengs til tider, da de er ute nesten hele tiden. Og særlig sko trengs det mye av, til forskjellig bruk og fordi de slites.Nå har vi nok minst det dobbelte av dette, noe enda mer. Men det er fordi jeg er opptatt av barneklær. Men selger unna det som ikke blir brukt og har ofte opprydding.

Oj synes du det var mye?
Om vi hadde hatt halvparten av det så hadde vi hatt altfor lite

Her krever ikke barnehagen skift av yttertøy. Av sko har to åringen et par hver av gummistøvler, joggesko og sandaler (har selvfølgelig vintersko på vinteren). Av innertøy har jeg et skift liggende fast i barnehagen og et i sekken. Har ikke noe problem med å sende han i samme tøy flere dager på rad så sant det er rent el jeg har vasket det på kvelden. Gutten bryr seg som sagt overhode ikke hva han har på seg ( hadde det vært opp til han hadde han gått i pysjen hele dagen :p). Jeg har heller ikke noe problem med selv å gå i samme tøy flere dager på rad, men så er jeg heller ikke så opptatt av klær verken til barna eller meg. Så lenge jeg har rene og pene klær til alle er jeg fornøyd - tenker kvalitet fremfor kvantitet. Her bruker vi heller penger på andre ting enn klær, men jeg skjønner utifra tråden at jeg har lite klær samenliknet med andre. Men er det ikke det som er så fint med disse trådene at vi kan få frem at vi er ulike :)

Her krever ikke barnehagen skift av yttertøy. Av sko har to åringen et par hver av gummistøvler, joggesko og sandaler (har selvfølgelig vintersko på vinteren). Av innertøy har jeg et skift liggende fast i barnehagen og et i sekken. Har ikke noe problem med å sende han i samme tøy flere dager på rad så sant det er rent el jeg har vasket det på kvelden. Gutten bryr seg som sagt overhode ikke hva han har på seg ( hadde det vært opp til han hadde han gått i pysjen hele dagen :p). Jeg har heller ikke noe problem med selv å gå i samme tøy flere dager på rad, men så er jeg heller ikke så opptatt av klær verken til barna eller meg. Så lenge jeg har rene og pene klær til alle er jeg fornøyd - tenker kvalitet fremfor kvantitet. Her bruker vi heller penger på andre ting enn klær, men jeg skjønner utifra tråden at jeg har lite klær samenliknet med andre. Men er det ikke det som er så fint med disse trådene at vi kan få frem at vi er ulike :)
Ingen bhg kan kreve det men de ønsker nok at barn har skift til å gå ut igjen om de har blitt våte.
Min gikk i naturbhg , de ønsket minimum 2 av hver og det hadde vi såklart.

Syns ikke vi har mye, men vi har nok. Orker ikke kjøpe så mye [emoji14]
10-15 bodyer
5 langermet gensere
5-8 kortermet
3-4 shorts
6 bukser
5 par sokker
2 par votter
3 luer
En ulldress
En jakke
2-4 litt tjukkere gensere.
Han er 11 mnd så ikke noe stort behov for mye yttertøy, går ikke i barnehage

Krever er vel feil å si, men da hadde ofte ikke min kunne gått ut etter lunsj, da han har en finurlig evne til å bli både våt og møkkete. Så to sett yttertøy, et par Goretex, et par joggesko og støvler er minimum vi har i bhg.
Kunne fint sendt han i samme klær sånn sett, men de er møkkete til lunsj, så reint fra topp til tå hver dag og jeg gidder heller ikke vaske så ofte.
Vi er veldig opptatt av kvalitet, velger heller dyrere alternativer og holder oss til merker vi vet funker, til liten og stor. Disse får vi også litt igjen for på bruktmarkedet.
Helt enig der altså ;) vi er forskjellige og det synes bare er fint, og jeg bryr meg også fint lite om hva andre gjør og løser ting på. Har da andre ting å bry meg med :p
Selv er jeg opptatt av klær, liker ikke å bruke det samme flere dager, bukser går, men har gjerne to å bytte på et par dager før jeg legger til vask. Da blir det sånn til guttungen også, og ja han har mye mer enn han trenger, så jobber med å ikke kjøpe for mye.

Helt umulig å svare på synes jeg.

Det kommer an på alder. Og hvor ofte de må skifte. Og hvor ofte man vasker klær.

Back
Topp