Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har også alt for mye
Men det jeg tenker vi må ha:
10 par bukser (4 joggerjeans/joggebukser, 4 jeans, 2 penere bukser)
10 gensere (2 hettegensere, 8 trøyer)
8 t-skjorter
2 skjorter
10 par sokker
10 boksere
5 ullsett
5 shortser
3 sett med yttertøy (skalltøy) (2 i bhg, 1 hjemme)
1 sett med fleece
5 (6) par sko (Goretex, joggesko, et par til penere bruk, tøysko/ sandaler, støvler)
2 jakker
1 vindfleece
2 luer til vår/høst
1 pannebånd
2 par votter
1 buff
2 sett tykkere ull
2 vinterjakke, 1 med bukse til utelek hjemme
2 vinterdresser
3 par vintersko (1 par til bhg, 1 par til hverdags, 1 par støvler med ullfôr)
2 par vintervotter
2 luer (1 hettelue, 1 vanlig)
1 sett med badetøy
Målet burde være et sted mellom dette og det vi har![]()
Du och jagVi har også alt for mye
Men det jeg tenker vi må ha:
10 par bukser (4 joggerjeans/joggebukser, 4 jeans, 2 penere bukser)
10 gensere (2 hettegensere, 8 trøyer)
8 t-skjorter
2 skjorter
10 par sokker
10 boksere
5 ullsett
5 shortser
3 sett med yttertøy (skalltøy) (2 i bhg, 1 hjemme)
1 sett med fleece
5 (6) par sko (Goretex, joggesko, et par til penere bruk, tøysko/ sandaler, støvler)
2 jakker
1 vindfleece
2 luer til vår/høst
1 pannebånd
2 par votter
1 buff
2 sett tykkere ull
2 vinterjakke, 1 med bukse til utelek hjemme
2 vinterdresser
3 par vintersko (1 par til bhg, 1 par til hverdags, 1 par støvler med ullfôr)
2 par vintervotter
2 luer (1 hettelue, 1 vanlig)
1 sett med badetøy
Målet burde være et sted mellom dette og det vi har![]()
Vi har alt for mye.
Jeg tenker man børr ha
7 bukser
7 gensere
10 truser
10 sokker
5 ull sokker
2 ull sett
2 shorts
10 t-shorte
3 natt pysj
Regnsett
1-2 fleece
1 vinterdress
2 jakker
2 sko
Støvler
Vintersko/ støvler
Sandaler
1 badedrakt
Parkdress
Penklær
Vårlue
Vintelue
Regnvotter
Buff
Jeg kan nok gange inneklær med 5...
Jenta har rundt 15 -25 kjoler
2-3 regndresser
20 gensere og 20 bukser...
Det er rett og slett for mye men arver litt og får litt så kjøper vi litt..
Men skal jo ligge 2 sett på bhg og ting blir jo flekkete og slikt å da er jeg flink å kaste det i dunker med en gang heller.
Håndterer ikke helt det med barneklær..
Deg om det. Dette er for en uke + skiftetøy som ligger i bhg, og jeg synes dette er minimum av det vi trenger. Jeg synes ikke det er mye menDet var mye klær. Tror vi har ca halvparten og klarer oss godt med det. Vaske tøy ca to ganger per uke. Har arvet mesteparten av tøyet og 2 åringen har ingen formening om hva han har på seg så da ser jeg ingen grunn til å kjøpe inn mer så lenge jeg har rent tøy til han hver dag
Oj synes du det var mye?Det var mye klær. Tror vi har ca halvparten og klarer oss godt med det. Vaske tøy ca to ganger per uke. Har arvet mesteparten av tøyet og 2 åringen har ingen formening om hva han har på seg så da ser jeg ingen grunn til å kjøpe inn mer så lenge jeg har rent tøy til han hver dag

Deg om det. Dette er for en uke + skiftetøy som ligger i bhg, og jeg synes dette er minimum av det vi trenger. Jeg synes ikke det er mye men
Jeg liker ikke å gå i det samme hele tiden og det liker ikke 4 åringen min heller, derfor liker jeg å ha litt å bytte på.
Av ytterøy krever bhg 2 skift og det trengs til tider, da de er ute nesten hele tiden. Og særlig sko trengs det mye av, til forskjellig bruk og fordi de slites.Nå har vi nok minst det dobbelte av dette, noe enda mer. Men det er fordi jeg er opptatt av barneklær. Men selger unna det som ikke blir brukt og har ofte opprydding.
Oj synes du det var mye?
Om vi hadde hatt halvparten av det så hadde vi hatt altfor lite
Ingen bhg kan kreve det men de ønsker nok at barn har skift til å gå ut igjen om de har blitt våte.Her krever ikke barnehagen skift av yttertøy. Av sko har to åringen et par hver av gummistøvler, joggesko og sandaler (har selvfølgelig vintersko på vinteren). Av innertøy har jeg et skift liggende fast i barnehagen og et i sekken. Har ikke noe problem med å sende han i samme tøy flere dager på rad så sant det er rent el jeg har vasket det på kvelden. Gutten bryr seg som sagt overhode ikke hva han har på seg ( hadde det vært opp til han hadde han gått i pysjen hele dagen). Jeg har heller ikke noe problem med selv å gå i samme tøy flere dager på rad, men så er jeg heller ikke så opptatt av klær verken til barna eller meg. Så lenge jeg har rene og pene klær til alle er jeg fornøyd - tenker kvalitet fremfor kvantitet. Her bruker vi heller penger på andre ting enn klær, men jeg skjønner utifra tråden at jeg har lite klær samenliknet med andre. Men er det ikke det som er så fint med disse trådene at vi kan få frem at vi er ulike
![]()
Krever er vel feil å si, men da hadde ofte ikke min kunne gått ut etter lunsj, da han har en finurlig evne til å bli både våt og møkkete. Så to sett yttertøy, et par Goretex, et par joggesko og støvler er minimum vi har i bhg.Her krever ikke barnehagen skift av yttertøy. Av sko har to åringen et par hver av gummistøvler, joggesko og sandaler (har selvfølgelig vintersko på vinteren). Av innertøy har jeg et skift liggende fast i barnehagen og et i sekken. Har ikke noe problem med å sende han i samme tøy flere dager på rad så sant det er rent el jeg har vasket det på kvelden. Gutten bryr seg som sagt overhode ikke hva han har på seg ( hadde det vært opp til han hadde han gått i pysjen hele dagen). Jeg har heller ikke noe problem med selv å gå i samme tøy flere dager på rad, men så er jeg heller ikke så opptatt av klær verken til barna eller meg. Så lenge jeg har rene og pene klær til alle er jeg fornøyd - tenker kvalitet fremfor kvantitet. Her bruker vi heller penger på andre ting enn klær, men jeg skjønner utifra tråden at jeg har lite klær samenliknet med andre. Men er det ikke det som er så fint med disse trådene at vi kan få frem at vi er ulike
![]()