Hva er lørdagsmiddag for dere?

Har ikke noe fast middag på lørdager men frøkna får som regel velge. Så da kan det ofte bli pasta med kjøttboller av elg eller kylling, lasagne, hyrdepai, fisk i alle mulige former, grønnsakssuppe, helstekt kylling, gryte med lam eller elg, kylling og lammesuppe eller som i dag hvor hun ønsket seg rett i koppen suppe...

Litt sent, men her ble det lasagne i kveld:) da er det litt rester igjen til i morgen:D

Her blir ofte hjemmelaget pizza, taco, nachos, gryterett, lasagne eller noe annet ikke fullt så sunt

Taco, nachos, fahitas, tortilapizza, biff, biffsnadder, bakt potet med bacon ++, tacopai, fylt pitabrød, hjemmelagde hamburgere, tikka masala, tapas.. Blir som regel noen av disse :-)

Det varierer, men pleier å ha noe "snaddermat". Det kan være alt fra pizza, taco, nachos o.l til burger med ymse tilbehør, biff, god fisk som for eksempel steinbit eller asiatisk. I går hadde vi marinert kyllingfilet med stekte grønnsaker og ovnsbakte båter av søtpotet.

Hadde laks og grønnsaker stekt i ovnen Igår vi :p
Idag blir det fiskegrateng :D

Lagde moussaka for første gang! Med et slags flatt brød av halvgrov pizzadeig som jeg penslet med hvitløkssmør, og en salat :)
Idag skal vi ha en slags grateng, tror jeg. Eller pai. :D

Moussaka, gresk salat og focaccia. Tar tid å lage alt, men gøy å lage når det er helg og man har god tid :) Bruker en god del tid på middager i helgene, men som regel samboer som står for det. Supert for meg ;)

Det er en middag etter at barna er i seng hvor vi kan bruke krydder og chili! :D Kanskje Take away innimellom, biff, wok, pulled pork.

Før barna er i seng er lørdagsmiddag som oftest hjemmelaget pizza eller noe barna setter ekstra pris på. Lørdag for dem også :-)

Lørdagsmiddag er ofte noe litt mindre sunt, eller noe som tar lit ekstra tid å lage;) biff med potetbåter og saus, raclette, bakt potet med fyll, hjemmelagde hamburgere med pommes frites og hjemmelaget pizza er det jeg kommer på nå:)

Måtte åpne denne tråden for å finne litt inspirasjon til dagens middag ;)

Noe ekstra godt som vi gjerne ellers ikke har på en vanlig ukedag. I dag blir det hjemmelagde burgere. :)

Back
Topp