Hva er lørdagsmiddag for dere?

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Ja, hva er lørdagsmiddag for dere? Skulle egentlig lage hjemmelagd pizza idag, men mista plutselig lysten på pizza og vil hente inspirasjon fra alle dere istedet! :D

Ja, hva er lørdagsmiddag for dere? Skulle egentlig lage hjemmelagd pizza idag, men mista plutselig lysten på pizza og vil hente inspirasjon fra alle dere istedet! :D
her ble det faktisk pizza idag :p men i går lagde jeg kebab, det ble veldig digg!

Personlig har jeg vel egentlig tenkt et eller annet ikke helt sunt, gjerne med kjøttdeig. Før vi fikk barn gikk det mye i taco, pizza, kebab, enchiladas, gryteretter osv.. Nå får barna være med å bestemme litt på ukesmenyen, og jeg gir litt blaffen i hvilken dag de vil ha hva. I dag ble det sjørøverinspirert fiskegryte.:rolleyes: Taco er i følge barna tirsdagsmiddag, slik blir det med to legoentusiaster i hus. :p Det er ingen inspirasjon å hente fra meg som du forstår.

Lørdagsmiddag er litt sånn enkel og ikke nødvendigvis sunn middag, f.eks. Ferdiggrillet kylling med ris og brettagnesaus, pizza, gratinerte nachos.... Eller som i dag; et par kjappe pølser i lompe til vesla (som hun fikk spise i stua foran TV-en, enormt stas) og biffajitas til meg og mannen nå snart, etter at barna er i seng. Ikke så ofte det, men veldig kos med "voksenmiddag". :)

.

Litt forskjellig hva vi har.

I dag hadde vi rundt kl 16:30 makaroni med kjøttboller sammen med ungene.
Når eldsten er i seng skal vi voksene spise risotto med urter, erter og kyllinglever

Her er det mye fin inspirasjon..! :D Har fortsatt ikke landa, jeg da! :P

Pizza, taco, kyllingvinger, pitabrød med div... Ting som kan spises i sofaen foran tven ;)

Hjemme alene i dag, så det ble pølser. Eller bruker vi ofte å ha taco:)

Den superdupermegafantastiskgode lørdagspizzaen til mannen med 1000 hvitløk og 1000 chilli og altfor mye kylling, kjøttboller og chorizo :D

Den skal jeg ha hver lørdag, og innimellom en ukedag også. Og har vi noen planer på en lørdag må den lages fredag eller søndag, men jeg er sur fordi da er lørdagen liksom ødelagt hahahah :P

Taco, pizza, lasagne,gryterett, kylling. Ting som ofte tar litt lang tid. Sånne ting jeg ikke rekker eller gidder å lage i hverdagen

Spiser om kvelden med mannen. Pizza, biff, kylling, et eller annet godt vi har lyst på. På dagen lager jeg gjerne en suppe eller noe så mini også får seg middag. :)

Vi kan godt ha en bedre middag en helt vanlig tirsdag og ha helt ordinær middag på lørdag ;) Lager mye forskjellig, hjemmelaget mat. Gutten vår elsker spennende smaker, så han inkluderer stort sett han i middagen :) Sånn typisk barnevennlig mat som pølser, lager jeg ikke. Han setter mer pris på "voksen" mat. Men hadde han foretrukket pølser, så skulle han fått kose seg med det av og til ;) Her kan lørdagsmaten variere fra sushi, indisk kyllingsuppe, biff med digg tilbehør, thai mat, vårruller, fiskepinner, andre supper (fiskesuppe, gulrot og ingefær suppe, tomat suppe), ovnsbakt laks

Idag ble det hjemmelagde vårruller ;)
Men vanligvis er det hjemmelaget pizza.

Back
Topp