Hva er lønna som ufaglært lærer?

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Har vært lærervikar der hvor jeg har jobbet som miljørarbeider...
Hadde 265kr i timen tror jeg som lærervikar. Betalt for 90 min pga. forberedelser.

Stort sett hadde lærerne lagt opp ett kjempe godt opplegg for meg, derfor ble forberedelse minimale.
Rettearbeid tok også andre lærere.

Har bachelor grad.

Ja, det er STOR forskjell på å være vikar og å være i et vikariat. Jeg har også gjort begge deler, samt at jeg går i fast stilling nå. Å være vikar er en drømmejobb når det kommer til arbeidsbelastning. Men, for meg er det ikke et alternativ da jeg ønsker å forme min egen klasse, og ikke minst så er det tøft å være vikar fordi elevene oppfører seg veldig annerledes når de har vikar.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Hadde 265kr i timen tror jeg som lærervikar. Betalt for 90 min pga. forberedelser.

Stort sett hadde lærerne lagt opp ett kjempe godt opplegg for meg, derfor ble forberedelse minimale.

Har bachelor grad.

Ja, det er STOR forskjell på å være vikar og å være i et vikariat. Jeg har også gjort begge deler, samt at jeg går i fast stilling nå. Å være vikar er en drømmejobb når det kommer til arbeidsbelastning. Men, for meg er det ikke et alternativ da jeg ønsker å forme min egen klasse, og ikke minst så er det tøft å være vikar fordi elevene oppfører seg veldig annerledes når de har vikar.

Åh ja! Jeg merker stor forskjell på elevene når jeg er der, og når læreren er der...Er vel det som er mest slitsomt som vikar, det å få respekt, få de til å lytte. Merker at jeg bruker mye krefter på det, er på tå hev store deler av tiden[:D]

Har heldigvis ofte fått være i klasser hvor jeg også er som miljøarbeider, da kjenner jeg jo elevene i det minste[:)]

Drømte en gang om å bli formingslærer, men valgte kunst og kultforvaltning...
Angrer i dag[&o]
Men har slått meg til ro med at jeg kan jobbe som miljøarbeider. Det gir så utrolig mye å jobbe med barn[:)]

Veldig interessant å lese innleggene deres her. Orker bare ikke svare så mye, sliten og trøtt i kveld. Men jeg leser. Takker for tips og innspill. Og ja, de barna er bare fantastiske![:)] Og lønna er ikke alt i verden, verre med arbeidsmengden...

ORIGINAL: Misin

Hvorfor ikke gi det en sjanse? Jeg er alenemor til to, og jobber som lærer på ungdomsskole. Jeg har nesten 60 elever i engelsk og like mange i norsk (som støttelærer til en av klassene), og ca 30 i RLE. Det sier seg selv at det er vanvittig mye jobb, rettemengden er enorm, og undervisningsoppleggene må være solide. Men det går! Og det er ekstremt givende. Det er tross alt litt mindre rettearbeid på barneskolen (ja, jeg har prøvd begge deler). Om du takker ja, er du jo ikke dømt til å jobbe der for alltd. [:)]

Hehe, da er det bra, altså[:D]
Men barna har kanskje noe samvær med far, eller? Her har jeg han 24/7, og han er en søvntyv av dimensjoner..har vært det fra dag 1, så kjenner slitasjen. Er nå 17 mnd

ORIGINAL: Fru Riskorn

Har bachelor grad.

Åh ja! Jeg merker stor forskjell på elevene når jeg er der, og når læreren er der...Er vel det som er mest slitsomt som vikar, det å få respekt, få de til å lytte. Merker at jeg bruker mye krefter på det, er på tå hev store deler av tiden[:D]

Har heldigvis ofte fått være i klasser hvor jeg også er som miljøarbeider, da kjenner jeg jo elevene i det minste[:)]

Drømte en gang om å bli formingslærer, men valgte kunst og kultforvaltning...
Angrer i dag[&o]
Men har slått meg til ro med at jeg kan jobbe som miljøarbeider. Det gir så utrolig mye å jobbe med barn[:)]

Kan tenke meg at lærerne, i hvertfall kontaktlærerne, kanskje har en fordel i at de kan forebygge uro ved å ta tak i det i forkant, gjennom felles kjøreregler, rutiner, klare mål osv osv..litt vanskeligere å få til det når man kommer inn som vikar..? Men hva gjør DU med uro etc? Hadde vært moro å høre[:)]

Back
Topp