Hva er grunnen til at du IKKE skal ha flere barn...

Jeg har nok barn fordi:
Tre flotte gutter holder meg i aktivitet hele dagen, jeg nærmer meg 40 år, siste fødsel var dramatisk og bare et under at minstemann er i live:)

Venter på lillesøster i disse dager, men blir nok ikke flere enn to barn her.
Største grunnene er nok at jeg nå er alenemor, skal begynne på et lengre studie der jeg er nærmere 40 når jeg er ferdig, og at svangerskapene mine er tøffe med påfølgende dårlig samvittighet fordi jeg ikke strekker til... Men mest av alt er det nok det faktum at jeg er alenemor.

Grunnen er:
- tøffe svangerskap
- svangerskapsdepresjon med siste som skremte vettet av meg.
- at jeg har 3 barn som skal følges godt opp resten av livet, og at det er nok for oss.

Har 1 barn, og det holder for oss.
Hadde et slitsomt svangerskap med myyyye plager.
Økonomien.
Helsa mi kommer først!

Sambo har to fra et tidligere forhold, og så har vi to sammen. Føler ikke at vi har verken tid, økonomi eller overskudd til flere. I tillegg har sambo bikka 40, og da syns vi det er på tide å stoppe.

Har 4 barn og har vært mamma siden jeg var 17 år gammel.
Nå er jeg 35 snart og begynner å glede meg litt til ungene blir såpass store at jeg kan gjøre litt ting
for meg selv:)
Gleder meg litt til å bli bestemor, selv om jeg håper at det er hvertfall 5 år til :P

Helt ærlig syns jeg det er litt trist at jeg ikke skal ha flere, men litt godt også. Har 4 fantastiske barn som fortjener alt jeg kan gi dem nå. Det vil, enten jeg vil det eller ikke, gå på bekostning av di eldre barna om jeg skulle fått en til, siden dem krever mye når dem er små, og skal følges opp på lik linje med sine søsken:)

Har 5 barn, og venter nr 6. Og det blir nok sistemann. Siste planlagte iallfall. Har ikke plass til flere i huset vi bor i uten og bygge ut. Og økonomisk sett så er vi ikke rike selv om vi klarer oss helt fint. Men skulle gjerne gått gravid og født flere ganger :-)

Ønsket meg alltid to biologiske pluss flere adoptivbarn. Utgangspunktet mitt var at det finnes nok barn her i verden og vi burde alle ta ansvar med å ikke få for mange biologiske barn. Hvis man skulle ha flere barn, ønsket jeg adopsjon.

Men nå blir det ganske forskjellig fra hva jeg planla. Et barn til ble til tvillinger = 3 totalt.

Nå er jeg fornøyd med de barna vi får. Kanskje en gang i fremtiden vil jeg tenke igjen på adopsjon eller fosterbarn... Mange der ute som trenger et godt hjem....

Planen vår var egentlig ingen men blir en nå i november :)
Etter dette blir det nok ikke fler, ingen spesiell grunn egentlig.

At vi har hus med 3 soverom og jeg ønsker de skal ha hvert sitt.
At vi har bil med plass til 2 barneseter.
At vi skal følge de opp i hverdagen.
Når vi er ute kan vi passe på hver sin unge.

Fordi vi har to, en av hvert kjønn og at de er de beste ungene i hele verden!

har egentlig ønsket meg 3-4 barn. Vi har nå 2 og jeg er fornøyd :-) sambo vil ikke ha flere, når siste kom fikk jeg følelsen av at familien var komplett. Hun er bare 11 mnd og jeg savner allerede både fødsel og nyfødt tida, men det tror jeg at jeg ville etter 6 barn også hehe

vi har ikke økonomi til flere, har ikke plass til flere, da hadde vi måttet både flytte og kjøpe nye biler, vil ha det overskuddet jeg har nå til å følge opp de 2 vi har. kroppen min liker overhode ikke å gå gravid (har forferdelig svangerskap), mulig jeg har fått fibromyalgi... osv, osv.

Jeg har innfunnet meg med at vi får "bare" 2 barn og er fornøyd med det og de 2 vi har :-) gleder meg nå til snuppa blir ennå litt eldre så hun kan gå litt selv, ikke trenger så mye ekstra med når vi drar noe sted, blir enklere å dra på turer osv :-)

Eg får to, da har gubben tre. Da vil han ikkje meir ;)

- Eg har verken økonomi eller helse til fleir.
- Sambuaren er ikkje så veldig flink til å hjelpe til..
- Slitsome og tunge sv.skap med sv.skapsdepresjon etterfulgt av fødselsdepresjon..
- Tørr ikkje utfordre skjebnen enda ein gang, føler meg heldig som har fått 3 fine og friske barn.

• Liker
Reactions: EJ
Jeg og gubben synes 2 er nok.
Årsak, ingen av oss har så fantastiske gener at vi trenger å overbefolket verden. :p
Litt ironisk ment, men det er en sannhet i det.
Vi vil senere vurdere hvorvidt vi kan adoptere eller være fosterforeldre hvis vi ser at vi har overskudd om noen år. :)

Venter den nr. 2 nå veldig snart, og da er vi ferdige.
Jeg har ikke rygg eller bekken til å gå igjennom et svangerskap til, ikke har vi plass heller.
En annen ting er jo at man skal føle en strekker til både med hus, mann og barn og ikke minst økonomi.

Back
Topp