Hva er greit?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Jeg hentet treåringen i barnehagen i går, og de ansatte la ikke merke til at jeg kom inn døra. Barna var i gangen og gjorde seg klare til å gå ut, og hun som hjalp datteren min snakket til henne med skikkelig sur stemme. "Jammen ta på deg jakka da! Åååh!" Jeg kjente at det stakk i magen og at jeg ikke syns det var greit, men sa ikke noe akkurat da. Jenta mi har veske på mellomøret og kan til tider være tung å prate til, så jeg skjønner at man blir frustrert. Likevel tenker jeg at de som jobber i barnehagen må være mer pedagogiske enn som så.

Overreagerer jeg? Eller er dette noe jeg burde ta opp?

Jeg hentet treåringen i barnehagen i går, og de ansatte la ikke merke til at jeg kom inn døra. Barna var i gangen og gjorde seg klare til å gå ut, og hun som hjalp datteren min snakket til henne med skikkelig sur stemme. "Jammen ta på deg jakka da! Åååh!" Jeg kjente at det stakk i magen og at jeg ikke syns det var greit, men sa ikke noe akkurat da. Jenta mi har veske på mellomøret og kan til tider være tung å prate til, så jeg skjønner at man blir frustrert. Likevel tenker jeg at de som jobber i barnehagen må være mer pedagogiske enn som så.

Overreagerer jeg? Eller er dette noe jeg burde ta opp?

Jeg synes godt du kan ta en prat med ped leder og fortelle om opplevelsen.
Jeg hadde reagert på det selv iallefall.

Frustrasjon er jo naturlig ha både foreldre og barnehage ansatte, men det er ikke alltid all frustrasjon trenger å møte er barn. At vi som voksne heller burde ta en time out hvis vi kjenner vi blir litt varme.

Også handler det jo også om hvordan denne ansatte uttrykte seg på. Og siden du fikk en klump I magen er det nok skjedd på en slik måte at du selv ikke ville snakket med en slikt tonefall til din datter og da ville jeg tatt det opp.

Ta det opp med ped leder! Barna skal selvsagt behandles med respekt og snakkes pent til.

Jeg hadde aldri reagert på det selv så lenge du kun har fått med deg det lille der og ikke noe mer

Samme her.
Barnehageansatte kan ha dårlige stunder de også, spesielt på slutten av en arbeidsdag.
Skjer det ofte bør det tas opp med styrer eller ped.leder.

Samme her.
Barnehageansatte kan ha dårlige stunder de også, spesielt på slutten av en arbeidsdag.
Skjer det ofte bør det tas opp med styrer eller ped.leder.

Alle kan ha dårlige stunder, men jeg er ikke enig i at det bør skje ofte for at det ikke lenger er greit. Man må være profesjonell på jobb, selv om man er sliten. Jobber man i barnehage må man gi av seg selv gjennom hele dagen. Når Ts skriver "skikkelig sur stemme", så syns jeg at det må være greit å ta opp det.

Hadde nok ikke reagert på det nei... Ved gjentatte hendelser så hadde jeg tatt en prat med leder.

Alle kan ha dårlige stunder, men jeg er ikke enig i at det bør skje ofte for at det ikke lenger er greit. Man må være profesjonell på jobb, selv om man er sliten. Jobber man i barnehage må man gi av seg selv gjennom hele dagen. Når Ts skriver "skikkelig sur stemme", så syns jeg at det må være greit å ta opp det.

I en perfekt verden hadde alle på jobb vært profesjonelle, men vi er bare mennesker. Trådstarter kan så klart ta det opp med en gang om hun vil, ikke noe galt i det, men jeg ville ikke reagert så mye etter bare én hendelse. To, tre, fire ganger, derimot...

Jeg synes godt du kan bringe det på bane når du reagerte på det. Hadde jeg som ped.leder overhørt en kollega snakke til barna i den tonen hadde jeg tatt det opp selv. Uavhengig av hvorvidt man har en dårlig dag; barna skal møtes med respekt og tålmodighet.

Var selv borti lignende i forrige uke. Jeg leverta barna idet de skulle gjør seg klar for og gå tur. Ene ped.lederen prøvde å få mange hypre barn til å kle på seg. Til slutt satt hun seg ned på en krakk ser på meg og sir: "Herregud. Enkelte dager blir man sliten før dagen har startet" Jeg måtte bare le og sa jeg hadde full forståelse! Så lenge barna ikke blir lei seg eller det er ubehagelig for dem på noen måte!

Takk for svar, alle sammen (Håper dere ser dette selv om jeg ikke quoter hver enkelt)! Jeg tenker at jeg lar det ligge, jeg skjønner jo at man kan bli frustrert iblant. Men jeg kommer til å minne de ansatte på at hun iblant hører svært dårlig og at det er viktig å ikke bli sinte på henne. Det er slitsomt å være liten og ikke høre beskjeder o.l. Da får jeg liksom nevnt det på et generelt grunnlag.

Hvis det er noe å nevne for leder, er jeg jaggu glad jeg ikke jobber i BHG.

Helt greit å ta opp.

Jeg syntes hun som trener fotballaget til jenta mi også er sykt utålmodig og masete i måten hun roper til ungene fra sidelinja, og hun stod faktisk og gjorde litt narr av dem, type "snur ryggen til så jeg ikke ser" og sånt. Jeg kjente jeg ble skikkelig skuffet, men det er vanskelig å ta opp, både fordi det er jo frivillig innsats, og hun er så ung. Jeg føler bare hun ikke motiverer ungene slik, og det er ekkelt å høre på. Hun som trente dem før var utrolig flink til å rose det positive og være god i stemmen, selv når noen var ufokuserte på sidelinja eller på banen. Viktig å kunne snakke til/rundt barn på en god måte.

Back
Topp