Hva er greit ?

Jeg var 12 år, skulle fylle 13, da jeg fikk hull i ørene. Da hadde jeg hatt lyst til det og mast om det lenge. Men mamma sa nei pga fare for nikkelallergi. Synes i grunn det var fornuftig.

Hva så om Tone har gjort det? Har hun fasiten? :-O Jeg er enig med de fleste over her; når de er gamle nok til å mase om det og til å forstå hva det innebærer.

Enig. Skjønner ikke hvorfor hun blir nevnt her, som om det er et argument. Kjendisene gjør ikke alt rett de heller, akkurat som oss vanlige folk.

Last edited:
Min fikk sommeren før hun begynte på skolen . Da ville hun selv , og da var det greit i grunn .

Så nettopp på ei gruppe på fb der en baby på tre mnd hadde fått hull i øra.. Får helt vondt i kroppen! Jentungen er 4,5 år og får det ikke enda.. Ho er strålende fornøyd med clip ons..

Jeg legger meg ikke i hva andre gjør med sine unger. Å kalle dette for barnemishandling er å dra det veldig langt! Når det er sagt har ikke min jente på snrt 6 hull i ørene enda.

Nå har ikke jeg jente men ville aldri tatt hull i ørene på min baby, syns det var vondt nok for mammahjerte og være med og gi han vaksiner :O
Når de selv skjønner og ønsker det kan de få, men vil nok oppfordre de til juksepynt en god stund først ;)

synes det er for tidlig når de er under 10 år.. men kan ha mye med at jeg ikke fikk før jeg var 11 selv! måtte fint holde ut smerten og ta ett å ett hull - ikke begge samtidig slik de ofte gjør på mindre unger nå.
de skal i hvertfall være store nok til å skjønne konsekvensen av å ikke holde rent - å faktisk klare å holde det rent ;)

Eg fekk når eg var 6 år, dei grodde igjen og så tok eg på nytt når eg var 14/15 år. Ser ikkje poenget med å ha hull i ørene før ein er komme i ungdomsåra.

Back
Topp