Hva er greit ?

Når de vil ha det selv. Jeg ville først ha når jeg var 4, men ombestemte meg i stolen, syntes det var skummelt. Men bestemte meg på nytt når jeg var 6 år, og fikk da :)

Jeg synes det er greit. Ser ikke forskjell på å gjøre det på en baby eller en 5-åring eller en 10-åring.
Tone Damli har jo gjort det på ungen sin:)

Til barneskolen. Hvis de spør selv. Synes de bør være ferdig med bhg først både av hensyn til at de skal forstå hva det er og at de da ikke er så uvøren i lek og altiviteter osv.

Mine 4 åringer er ofte misunnelig på pynten jeg har i ørene, å maser i perioder etter pynt i ørene. Da får de små klistermerker på øreflippene å blir kjempefornøyde. Hull i ørene har de aldri mast om;) jeg var selv 11 når jeh fikk mine første så mine kommer ikke til å få før de er iallefall 8/9. Spør de før får de et enkelt nei. MÅ ikke få alt de vil ha....

Først og fremst bør de VILLE det selv. Ellers syns jeg de bør være gamle nok til å ta det på piercingstudio (12 år?).

10-12 tenker jeg. Var 12 sjøl da jeg fikk, og opplevde det som noe "voksent". Syns ikke det har noe på små barn å gjøre. Syns også de bør være gamle nok til å ta ansvar for å stelle det selv.

Tidligst i 1 klasse mener jeg, og da må de spørre etter det selv. Helst bør de vente til ca 10 år tenker jeg.

Har ei jente på 3.5 år, har ikke spurt enda, men hadde aldri i verden tatt henne med for å få hull i ørene..

Det bestemmer du selv! :) personlig ville jeg ventet til 3-4 års alder, når de ber om det selv. :)

min datter er nå 2,5 år, og det har ikke vært i mine tanker engang, men iallefall ikke før hun spør, og mest sannsynlig ikke før rundt skole aldrer, hun skal iallefall være gammel nok til å forstå hva dette er, og at det er vondt både når der skjer og ei stund etterpå....

5-6 år.. fikk selv da etter lang tids masing.. lovet at jeg ikke skulle gråte, og det gjorde jeg ikke heller :-P

Mine 4 åringer er ofte misunnelig på pynten jeg har i ørene, å maser i perioder etter pynt i ørene. Da får de små klistermerker på øreflippene å blir kjempefornøyde. Hull i ørene har de aldri mast om;) jeg var selv 11 når jeh fikk mine første så mine kommer ikke til å få før de er iallefall 8/9. Spør de før får de et enkelt nei. MÅ ikke få alt de vil ha....
Riktig, må ikke få alt de vil ha nei.
Hull i ørene kan få store konsekvenser dessverre, kunne ønske flere tenkte over det. Jeg ermed de som mener at hull i ørene på babyer ikke er fint. Heldigvis er det færre og færre somtar det på små babyer/barn

Last edited:
Min jente fikk når hun var 4 1/2 år. Hun hadde ønsket seg lenge! Smurte på emlakrem på øreflippene og hun kjente ingenting! Det var viktig for oss at hun forstod at vi må rense godt både morgen og kveld selvom det kunne være ubehagelig. Dette gikk helt fint! For vi har nok av små jenter son kommer med inngrodd øredobblås på legesenteret hos oss..

Min på snart fire sier hun skal få når hun blir mamma, dvs voksen. Jeg tenker hun skal få før det, men vi ser når det blir. Hun snakket om det i går, og jeg sa at det gjør vondt. Hun vil derfor holde seg til klistremerker-varianten litt til. Jeg har tenkt på sånne med klemme. Hull er ikke aktuelt på noen år.

Jenta vår er fire år, og hun har ikke hull i ørene :) Hun får det tidligst ved skolealder og bare hvis hun vil selv (og da over tid, ikke bare ett innfall hun får) :)

Jeg forstår ikke hvorfor babyer skal ha hull i ørene:-o hvorfor ta det på noen som ikke kan si om de faktisk vil ha de eller ikke?

Når de er 5-6... Synes ikke noe om det på babyer som ikke kan snakke for seg selv på samme måte som de eldre barna. Det er også infekdjonsfare og at hullene blir skjeve når de er så unge. Selv fikk jeg når jeg var 6 år tror jeg. Da hadde jeg ønsket meg lenge :)
Som noen skrev over på de forstå at de ikke skal klå på Osv

Back
Topp