Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
jeg kjenner at jeg må ha noe tilbehør til kjøtt som eks kylling eller kalkun..og bruker å lage en ferdig saus fra pose.
Er det noen her inne som har et lettere tilbehør? oppskrift på en saus som ikke er så fet?
Du kan erstatte med sjysaus eller annen lettere saus. Du kan koke ut panna etter å ha stekt kjøtt og bruke stekekrafta -den kan og jevnes med mel/vann-blanding for å få den tykkere. Da blir det igrunn som en hjemmelag sjysaus. Eller du kan bruke kesam/mager kesam som en kald saus, fungerer til kjøtt såvell som fisk[:)]
Det er jo pulversauser som har lite kalorier (regner med at det er det du er ute etter) som feks brunsaus ol? Ellers lager mannen min som er kokk hjemmelagd kraft (han koker grønnsaker og kjøttbein i en gryte å fryser inn kraften etterpå i små terninger) De er kjempegreie til saus, en sånn kraftterning og blandning av vann/skummet melk, litt potetmel og mye krydder så blir det en fin "slanke-saus" som han sier [:)]