Hva er greit å arve? og hva er ikke greit?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Alt som kan vaskes er greit i utgangspunktet tenker jeg. Sko sier jo fysioterapeutene fyfy til, men mellom søsken tenker jeg at de minst brukte skoene noen ganger kan arves. I hvert fall har begge mine brukt det minste støvleparet og de minste sandalene vi har. Joggesko og vintersko brukes helt opp så de må ha nytt av det.

Sko arves ikke her i huset. Støvler som er for små, blir satt til side og kan brukes som reserve dersom vi glemmer å ta med hjem fra barnehagen for eksempel. Men joggesko/vintersko går rett i bosset når sesongen er over. Da er de utslitt likevel.
Men alt av klær som er brukende blir lagt til side til nestemann. Det samme gjelder jo større ting også, som vogn, bilstol, vippestol, sprinkleseng osv.

Samme mening som over. Her bruker minste største sine gamle sko som reservesko, ikke hovedsko.

Så vil jeg IKKE arve f.eks smokk, og når den tid kommer, flasker..

Heller ikke gamle bilstoler!

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Samme mening som over. Her bruker minste største sine gamle sko som reservesko, ikke hovedsko.

Så vil jeg IKKE arve f.eks smokk, og når den tid kommer, flasker..

Heller ikke gamle bilstoler!

Nå er det jo litt aldersforskjell på dine, og bilstoler har jo en begrensning på at de ikke skal brukes etter for mange år pga fare for svikt i materialet. Men jeg regner med du mener det går greit å arve bilstoler dersom man har unger med få år mellom? Er jo helt utrolig sløsing å kjøpe helt nye bilstoler annenhvert år, og totalt unødvendig med tanke på sikkerhet. Hos oss har vi kjøpt bilstolene nye, men alle ungene bruker dem etter tur så lenge de er hele og i orden og vi vet de ikke har vært i noen ulykke. Vi har to barn, venter nr 3 og det er omtrent akkurat to år mellom alle.

Arver ikke sko, stokker el. Bilstolene vi har etter forrige kommer til å bli brukt. Gå inn på NAF sine sider, mener det står noe om hvor gammle bilstolene kan være når de bør byttes ut.

Nå er det jo litt aldersforskjell på dine, og bilstoler har jo en begrensning på at de ikke skal brukes etter for mange år pga fare for svikt i materialet. Men jeg regner med du mener det går greit å arve bilstoler dersom man har unger med få år mellom? Er jo helt utrolig sløsing å kjøpe helt nye bilstoler annenhvert år, og totalt unødvendig med tanke på sikkerhet. Hos oss har vi kjøpt bilstolene nye, men alle ungene bruker dem etter tur så lenge de er hele og i orden og vi vet de ikke har vært i noen ulykke. Vi har to barn, venter nr 3 og det er omtrent akkurat to år mellom alle.
Derfor jeg skrev gamle bilstoler...

Her arver ungene alt. Men snudde madrassen til lillesøster da hun ble født

Fra vår egen sønn bruker vi opp masse men hvis man tenker på å arve fra andre er jeg veldig kritisk :-) Vil ikke arve brystpumpe, madrass, sko eller flasker/ smukker. Når det gjelder bilstol så har vi kjøpt en brukt, men den var kjøpt for under ett år siden og kun brukt 6 mndr. Vi vet at denne ikke var involvert i noen ulykke :-) Abdre ting går greit egentlig, kommer an på utseende, alder og hvor slitt det er :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp