Hva er greia om at

dollymama

<3Mai2015<3
Tilgangsansvarlig
VIP
Septembermødre <3
Aprilbarna`15
Noen må bestille fødeplass..? Her hvor jeg bor gjør vi ikke det. Å hvordan kan man bestille en plass når man ikke vet hvilken dag fødselen skjer på? Skjønner ikke dette jeg :P

Det lurte jeg også på, men fikk ikke noe svar. Så følger denne tråden her... Jeg har ikke bestilt noe plass?!?

Ikke jeg heller... Regner med at jeg bare kan komme til sykehuset når lille melder sin ankomst?
Vært kjedelig om jeg ikke hadde fått kommet inn fordi jeg ikke hadde bestilt plass? :P
Fungerer ikke sånn her hvertfall ;)

Noen plasser er det flere sykehus i nærheten, så da må man søke om plass på det sykehuset man ønsker tror jeg.

Her har vi bare et sykehus. Men man er uansett på innskriving en måned før termin på sykehuset, hvor de får all info om deg, og du forteller litt om hvordan du vil ha fødselen osv.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Fordi man da gjerne har flere å velge imellom ;) om det er 2 sykehus med plass til 50 hver, så er det dumt om det er 100 som reiser til samme sykehus ;)

Det er for å kunne fordele mellom sykehusene så godt det lar seg gjøre. Og ha så god oversikt som de kan få. De får fort et bilde av om det vil være hektis eller ikke og kunne planlegge med det. Ut ifra terminlistene lager de prognoser ut ifra erfaringer :)

Okay, takk for svar :)

I tillegg er noen sykehus mer populære enn andre, og da må man søke tidlig for å få plass. Rikshospitalet har avsatt mange plasser til risikofødsler og barn man vet er syke, og da er det ekstra vanskelig å få plass som "vanlig" fødende der :)

Det har vel noe med å melde fra til sykehuset slik at de kan forvente seg så og så mange fødende den mnd. Også går det vel litt på fritt sykehusvalg også, for vanligvis så sokner man til et sykehus, men kan velge å bruke et annet et.

På første kontrollen hos lege, må vi velge hvilket sykehus vi ønsker å føde på. Men det er jo ikke alle som har flere å velge mellom da...

Ja jeg vil gjerne prate med de før fødselen. Jeg har en svær koffert med meg fra Brussel som de skal bruke for å hente ut stamceller fra navlestrengen med. Så de må bare være forberedet når jeg kommer

Hva er det i den?;)
Jeg er faktisk litt spent selv, tror ikke jeg skal rote i den. Men noe utstyr, det viktigste er vel selve beholderen en skal fryse ned dette her i rett og slett. Blir spennende å se om de har peiling. De har lovet at de kan det så... Må jo bare stole på dem vel?!? Hehe

Jeg er faktisk litt spent selv, tror ikke jeg skal rote i den. Men noe utstyr, det viktigste er vel selve beholderen en skal fryse ned dette her i rett og slett. Blir spennende å se om de har peiling. De har lovet at de kan det så... Må jo bare stole på dem vel?!? Hehe

Jeg mååå bare spør, hvorfor har dere besluttet å fryse den ned?

Jeg mååå bare spør, hvorfor har dere besluttet å fryse den ned?
Viktigste grunner er vel fordi min sønn fikk leukemi i mai, og fikk stamcelletransplantasjon nå i september. Da måtte han få fra en donor, ikke sikkert de kunne brukt hans egen, men hadde vært mindre risikofylt. Å fryse ned stamceller er en investering i barnas helse om Kjempe fin det skulle skje noe. I fremtiden vil de kunne dyrke fem både organer og lemmer med stamceller. Så rett og slett for å være på den sikre siden. De gjør det ikke i Norge enda, dessverre. Så må til utlandet, men det virker helt ok lettvint og prisen ligger på en 20-25k.

Alle søker om fødeplass, men steder der det bare er ett sykehus så er det ikke alltid den gravide vet om det da det skjer automatisk :) Steder med kun et sykehus er det ofte mer for å si i fra at man kan forvente en fødene kvinne rundt den og den datoen :)

Back
Topp