Hva er greia med....

Jeg er straks 37 år og kaller fortsatt bestemoren min for Mimmi [:D] 
Til og med mannen min kaller henne det, og alle som er inngiftet i familien [8D]

Tror ikke folk vet om et annet navn på henne egentlig.. hehe.

Barna mine kaller min mor for Mommo, vet ikke om de kommer til å forandre på det noen gang.
Robin er jo 11 nå.. [:-]  Syntes ikke det er noe rart, mormor og bestemor høres veldig sånn
strenge og ordentlige ut [:o]

Ser ikke problemet [8|]

Er forskjell på å la et barn si gakk eller vovva til det blir stort, enn å la det ha sin egen vri på bestefar og bestemor !!
Er vel ingen regel direkte for at man skal si sånt riktig.
Vet om flere familier der et barn har sagt et anna ord for bestemor,bestefar, farmor, farfar og da har det blitt til at hele familien bruker det. Å det syns jeg er veldig morsomt og koselig [:D]

Mormora mi er Mommo, det har hun alltid vært og kommer alltid til å være. Men hun er den eneste av besteforeldrene mine sin har fått kallenavn da..

David har ikke begynt å gi besteforeldrene sine noe navn ennå, men vi omtaler svigermor som Bestemamma (tradisjon i sambos familie), svigerfar er Farfar/bestefar (bruker de litt om hverandre). Mamman min er Mormor og Pappa er bestefar... Og oldemor blir nok Oldemommo etterhvert, hehe[;)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

jeg sier mommor og moffar, farmor og faffar.
Men det er dialekt for meg,ikke babyspråk.

Haha, alt man skal henge seg opp i [:D] jeg kaller mormor for mimmi, men jeg kan si mormor altså[8D] og siden jeg er eldst så sier alle barnebarna hennes mimmi[:)] på sambo si side sier hele slekta "besta" men de kan si bestemor de og[8D]

ja det er helt grusomt!!!!! jeg bare får lyst å kutte av meg ørene og putte de i en flaske og hive til havs....[&:][&:]

Synes det er helt greitt...[:)] er vell det at foreldrene holder på navnet barna klarer å utale og ikke retter på det, men ser ikke på det som en uting....13åringer er da sjarmerende barn de og[;)]

Jeg syns momo er fint jeg da! Det er en tittel som har gått i arv hos oss i hvert fall.
For mine barn er det momo og beste, og farmor og faffar! Farfar var Affa en periode for minsten, men det gikk over.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

jeg sier mommor og moffar, farmor og faffar.
Men det er dialekt for meg,ikke babyspråk.

å søskenbarnet mitt sine unger seie besten (t farfar)
2 eg e tante t seie momo (t mormor)

suns d e kos eg [:D]

ORIGINAL: InLoveAndIHateIt

Ser ikke problemet [8|]

Er forskjell på å la et barn si gakk eller vovva til det blir stort, enn å la det ha sin egen vri på bestefar og bestemor !!
Er vel ingen regel direkte for at man skal si sånt riktig.
Vet om flere familier der et barn har sagt et anna ord for bestemor,bestefar, farmor, farfar og da har det blitt til at hele familien bruker det. Å det syns jeg er veldig morsomt og koselig [:D]

Back
Topp