Hva er godt til peppersteik??

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Ja hva er godt til peppersteik??
Tenker da av sauser og tilbehør

Dampet brokkoli og champignon stekt i samme stekepanna som pepperbiffen mens biffen hviler. Og så kanskje fløtegratinerte poteter og en fløtesaus eller peppersaus (kanskje litt mye pepper)
Gud, nå fikk jeg lyst på biff!

Tweak skrev:
Dampet brokkoli og champignon stekt i samme stekepanna som pepperbiffen mens biffen hviler. Og så kanskje fløtegratinerte poteter og en fløtesaus eller peppersaus (kanskje litt mye pepper)

Hørtes veldig godt ut :)

Kansje prøve det ut, er det vanskelig å steike pepperstek?
Hvorlenge skal den stå inne??
Hvor mange grader??

RekeKreke skrev:

Tvilling74 skrev:

Tweak skrev:

Hvor mange grader??

Er det en stor stek eller biffer??
Hvordan kjøtt??

Det er steik,rødtkjøtt..

Tvilling74 skrev:

Tweak skrev:

Hvor mange grader??

En stek hadde jeg først freset litt i stekepanna i smør for å få stekeoverflate på den og så hadde jeg satt i steketermometer og satt den i ovnen, hadde lagt noen gode klatter med smør i lag med den for å få litt ekstra sjy til å lage saus av. Hadde stekt ved 160 grader til den var 70 grader i midten, max 180 grader. Det beste er å steke lenge men ved lav temperatur. Tiden er avhengig av hvor stor steken er, der kan du sikkert google litt!
Mens steken hviler så lager du sausen og tilbehøret.
Du kan lage en posesaus og så spe den med litt jevning og sjyen fra steken!
Og har du plass så får du inn en form med fløtegratinerte poteter i ovnen samtidig som steken. Bare husk at steken skal hvile mens potetene skal serveres varme, så beregn det med i steketiden til potetene. :-)

Tweak skrev:

Tvilling74 skrev:

Tweak skrev:

Hvor mange grader??

En stek hadde jeg først freset litt i stekepanna i smør for å få stekeoverflate på den og så hadde jeg satt i steketermometer og satt den i ovnen, hadde lagt noen gode klatter med smør i lag med den for å få litt ekstra sjy til å lage saus av. Hadde stekt ved 160 grader til den var 70 grader i midten, max 180 grader. Det beste er å steke lenge men ved lav temperatur. Tiden er avhengig av hvor stor steken er, der kan du sikkert google litt!
Mens steken hviler så lager du sausen og tilbehøret.
Du kan lage en posesaus og så spe den med litt jevning og sjyen fra steken!
Og har du plass så får du inn en form med fløtegratinerte poteter i ovnen samtidig som steken. Bare husk at steken skal hvile mens potetene skal serveres varme, så beregn det med i steketiden til potetene. :-)

Tusen takk for tips..
Da skal jeg prøve på det ja :)

Back
Topp