Hva er gode foreldre?

Litamora

Forumet er livet
jentene i juni13
Hva er din mening? Mange ganger så får jeg så dårlig samvitighet fordi jeg gøler at tiden ikke strekker til:/ og ikke får gjort alt jeg ønsker..

har det vel litt som deg, at jeg føler tiden ikke strekker til, og nå når jeg har mye vondt er kanskje ikke tålmodigheten på topp. men jeg overøser den med omsorg og kjærlighet. og gjør så godt jeg kan. håper jeg er en god mor:)

Vanskelig og definere en god foreldre syns jeg. Det hjelper ikke om du har all tid i verden, som du ikke bruker den på barnet. Hjelper ikke at du har all tålmodighet i verden, om barnet blir oversett.

Jeg har lite tid, og nå har jeg veldig lite tålmodighet. Men når jeg er med barnet mitt så får hun all min oppmerksomhet, og støtte. Håper det er nok, selv om jeg går med konstant dårlig samvittighet over at lunta er litt kortere enn normalt.

For meg er det tilstedeværende foreldre. Foreldre som følger opp barna sine i lekser, fritidsaktiviteter etc. Foreldre som snakker med barna i stede for til barna. Foreldre som er tilstede i hverdagen når barna trenger oss.

For meg er det tilstedeværende foreldre. Foreldre som følger opp barna sine i lekser, fritidsaktiviteter etc. Foreldre som snakker med barna i stede for til barna. Foreldre som er tilstede i hverdagen når barna trenger oss.

Men blir du automatisk en god foreldre om du bare er tilstede?

Men blir du automatisk en god foreldre om du bare er tilstede?

Nei, jeg snakket om tilstedeværelse. Det er noe helt annet for meg enn å bare være til stede. Det dreier seg om å se barnet i stede for å trykke på mobilen eller sitte foran pc. Du kan være tilstede i samme rom som et barn, uten å egentlig være tilstede for barnet. Om tankene dine er en annen plass så nytter det ikke å bare være til stede. Skjønner?

Foreldre som gjør sitt aller beste er gode foreldre :) Kan jo selvfølgelig sette det på spissen, da det ikke er det beste som holder for barnet alltid...foreldre som ikke klarer å gi barnet det man trenger....

MEN føler også at tilstedeværende foreldre er gode foreldre, foreldre som ser barnet, anerkjenner det, tar det på alvor, er leken , og ikke minst TAR ANSVAR :)

Jeg vet ikke.... jeg har alltid trodd at jeg hadde kjempe gode foreldre helt til jeg ble mamma selv ;)

Gode foreldre er mye forskjelligt det. Det finnes ikke en bestemt oppskrift. Vi er forskjellige alle sammen, og det er mange veier til rom.

Gode foreldre for meg er foreldre som gir trygghet til sine barn. At barna føler seg trygg sammen med sine foreldre, og som gjør barna lykkelige.

gode foreldre tilrettelegger for gode og sunne interesser.

ja, det mener jeg. :)

Back
Topp