Hva er 'for mye salt'?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Når man sier at man ikke skal gi barnet mat med for mye salt i, så blir jeg litt forvirret. Jeg har gitt henne kaviar og makrell i tomat én gang igår og idag, og på pakken/tuben har det stått kun 'salt'. Ja, hvor mye da, tenker jeg :p
Og om det står hvor mye salt det er, hvor mye er for mye?

Noen som kan svare? :)
 
Jeg bare bruker så lite salt som mulig, men er ikke hysterisk. De begynner å bli gamle nok til å tåle litt nå, fra normale mengder pålegg på skiva osv. Men jeg salter ikke poteter, grønnsaker, ris, pasta osv som jeg lager mat til han av. Bruker bare sunn fornuft egentlig. Dette ble du sikkert veeeldig klok av :p
 
Jeg bare bruker så lite salt som mulig, men er ikke hysterisk. De begynner å bli gamle nok til å tåle litt nå, fra normale mengder pålegg på skiva osv. Men jeg salter ikke poteter, grønnsaker, ris, pasta osv som jeg lager mat til han av. Bruker bare sunn fornuft egentlig. Dette ble du sikkert veeeldig klok av :p

Hehe :p *noterer: ikke vær hysterisk* Men det er vel ikke såååå vanskelig i tenke seg til hva ungen kan spise ;)

Jeg ble sendt denne linken av noen: http://www.bramat.no/kosthold/barn/432-barn-spiser-for-mye-salt Ikke så dum :)
 
Back
Topp