Hva er for mye gulp?

Studentmamma88

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Hvor mye gulper babyene deres?
Her begynner jeg å bli litt smågal. Lille har gulpet masse fra dag en. Men hun gulper ikke bare etter måltider, det er gjennom hele døgnet. Når hun våkner på morgenen, før mat, etter mat, under lek, før hun sover, hun kan våkne av at hun må gulpe, og det kan komme helt plutselig ut av det blå. Hun gulper i alle konsistenser, både vannete med melkeklumper men også tjukk gulp som minner mer om superlim enn melk :p Hun fikk litt mat sist rundt 16-16.30 i dag, og nå har hun gulpet to ganger på uner ti min.

Er dette normalt? Føler hun gulper så vanvittig! :p Hun skal på tremndkontroll på tirsdag, så skal spørre helsesøster da. Men begynner jo å lure :)
 
Aner ikke. Min første gulpet vel hele 3 ganger totalt. Lillejenta gulper innimellom, men jeg tror hun gulper normalt mye. Har dere sjekket for reflux?
 
Aner ikke. Min første gulpet vel hele 3 ganger totalt. Lillejenta gulper innimellom, men jeg tror hun gulper normalt mye. Har dere sjekket for reflux?
Nei, har ikke sjekket for det, for har jo hørt at babyer gulper mye. Storebroren gulpet veldig lite, så kan ikke sammenligne der heller. :p
 
Min er som du beskriver. Gulper mye!!! De to andre gulpet nesten ikke. Dessverre er resultatet at hun ikke følger vekt kurven. Føler jeg har prøvd det meste. Fått en ekstra kontroll på helsestasjonen + lege. Vi får se hva vi gjør etter da.

Lest og hørt at så lenge babyen ikke er plaget av det og legger bra på seg så er det ikke noe å bekymre seg for.

Hos oss så legger hun ikke på seg så det må følges opp.

Dessverre jeg har ingen tips men håper du finner ut av det.
 
Alle mine tre har gulpet masse gjennom hele døgnet og med de beskrivelsene som du kommer med. Men ingen har vist tegn til ubehag og lagt på seg til den store gullmedaljen. Jeg har også mye melk så kobler årsaken der... De to første sluttet så og si når de begynte med fast føde.
 
Alle mine tre har gulpet masse gjennom hele døgnet og med de beskrivelsene som du kommer med. Men ingen har vist tegn til ubehag og lagt på seg til den store gullmedaljen. Jeg har også mye melk så kobler årsaken der... De to første sluttet så og si når de begynte med fast føde.

Samma her :happy:
 
Eldste gulpet masse, hadde reflux. Lille gulper like mye, men skriker ikke og har ikke så vondt som eldste. Men gulper like mye som du beskriver, og virker plaget / kan vekkes innimellom, så er usikker på om hun kan ha det likevel , hun også.
 
Mye gulp her også men legger fint på seg. Derfor har jeg ikke tenkt så mye over det.
 
Min har stille reflux... har ikke tall på hvor mange ganger til dagen vi har hørt det kommer opp i halsen og svelges ned igjen.. men det er maaange. Nå er det blitt litt bedre siden han har passert 4 måneder nå. :)
Vi fikk nexium på resept av sykehuset. Men min var så plaget at vi ikke fikk kontankt med han da..
 
Back
Topp