Hva er for kaldt ?

Siljeh91

Forelsket i forumet
Her er det 7 minus idag, gikk tur i over en time med matheo. Han lå godt pakket inn: ulldress, strømpebukse, ullbody, lue, votter og ullsokker. I tillegg til dette sover han nedi dunposen sin med lammeskinn i. Bruker også kuldekrem i ansiktet. Han var godt å varm når han våknet, men hosta litt når han kom inn.
Morfaren hans syntes det var for kaldt til å sove ute! Hva syntes dere? Hva setter dere som grense for å sove ute?

Har hørt at det ikke skal være kaldere enn 10 minus hvertfall.

Det er temp. Måler på babycallen vår, så lenge den ikke viser at det er over 10minus inni vogna så får de sove ute :) har to barn fra før av, de er snart 5 og 6år gamle, har aldri opplevd med de at det ble kaldere enn minus 10g inni vogna, og vi bor på kysten i finnmark :p

Har heller aldri opplevd at de har tatt noen skade av det. De er to friske unger i dag, og er veldig sjeldent syke.
Ang kuldekrem, vær obs på at den ikke inneholder vann/aqua! Vann fryser jo, så da kan det gjøre vondt værre :)

Jeg kommer til å la han sove ute i vogn hele året rundt, med mindre det er unormalt kaldt (15-20 minus, blir sjeldent kaldere her). Kler han heller etter temperatur og har en god og varm lammeskinnspose og vognteppe av ull så han er god og varm :) begynner nok ikke med kuldekrem før vi bytter til sportsdel og set blir mer åpent!

Hvorfor lar dere barnet sove ute når det er så kaldt i utgangspunktet? Jeg spør fordi jeg er utenlands og har alltid lurt på det.

Har hørt at det ikke skal være kaldere enn 10 minus hvertfall.
HS sa også det, så lillegullingen vår har sovet ute når det har vært mildere enn -10. Nå har vi rundt -20 i disse dager, så da triller jeg ham inn på et kaldt rom med uteklærne på ;)

Min sover også mye bedre ute, bruker også mye lengre tid på å sovne hvis jeg har han i vogna inne.

Hva har dere på barna når de ligger i dunpose i bagdelen når det er ca -4 gr ute? :)
Vår ligger i lammeskinnspose, med ett dobbelt ullteppe oppå der igjen. På seg har hun da body og strømpebukse ofc., strikka ulldress, tykk ullheadover, tykke ullvotter og strikka ullsokker.

Det er temp. Måler på babycallen vår, så lenge den ikke viser at det er over 10minus inni vogna så får de sove ute :) har to barn fra før av, de er snart 5 og 6år gamle, har aldri opplevd med de at det ble kaldere enn minus 10g inni vogna, og vi bor på kysten i finnmark :p
Ja har tempmåler på den vi også:)

Har heller aldri opplevd at de har tatt noen skade av det. De er to friske unger i dag, og er veldig sjeldent syke.
Ang kuldekrem, vær obs på at den ikke inneholder vann/aqua! Vann fryser jo, så da kan det gjøre vondt værre :)
Ja leste det om kuldekremen etter at jeg tok det på:p

Back
Topp