Hva er fjong?

FrkLisaMari

Forelsket i forumet
Ser noen har nominert meg som Miss Fjong,   men hva i allverden er fjong? :P 

munter.. ser positivt på det meste.. type "glasset er halvfullt" er i hvert fall slik jeg ser på uttrykket [:D]

Aaah[8D]   Tenkte noen mente at jeg er sånn ''blondine'' opplegg :P Aldri forstått meg på det ordet[:D]

da tenker jeg flott, og vel jeg[;)] Hvordan går det med deg forresten?

ORIGINAL: FrkLisaMari

Aaah[8D]   Tenkte noen mente at jeg er sånn ''blondine'' opplegg :P Aldri forstått meg på det ordet[:D]

Bruke det litt naturlig i dialekten min (fra jæren) men myyyyye mulig at ordet har ulik betydning rundt omkring [:D] Men sier jeg om ei at hun er fjong, så ser jeg for meg at hun er positiv og flott [:D]

Håper flere svarer, så får vi se om det er forskjeller [;)]

ORIGINAL: Charlotte B

da tenker jeg flott, og vel jeg[;)] Hvordan går det med deg forresten?

Ah :P   Går ikke noe bedre....

Jeg tenkte slik som lykkelig og spent og lykkeliten i januar beskrev. Ikke blond:)
er det noen som fortjener litt oppmuntring og positiv feedback for tiden så synes jeg det er deg. Du virker som en kjempe tøff jente!

ORIGINAL: Killingene

Jeg tenkte slik som lykkelig og spent og lykkeliten i januar beskrev. Ikke blond:)
er det noen som fortjener litt oppmuntring og positiv feedback for tiden så synes jeg det er deg. Du virker som en kjempe tøff jente!

Tusen takk Killingene

ORIGINAL: Nåssåbjønn

For meg er fjong bærtete, litt for fin frue[8D]Jeg vil ikke bli kalt fjong[:-]

Ja var det jeg tenkte[8D]

Uttrykket "fin og fjong".. Da er man pen og staselig synes jeg.. Men sammenligner fjong mere med damer fra 40 og oppover med høye hæler, solariumsbrun, rak holdning og oser av parfyme som lukter dass [8D]

så det er både en fin,og en dårlig ting,haha [8D]   vil ikke akkurat si at jeg er som ''gamle'' damer da [8D][:D]

Tror nok i denne sammenhengen at det betyr at du ser flott ut [:D]

ORIGINAL: JeanetteB

Tror nok i denne sammenhengen at det betyr at du ser flott ut [:D]

Så koselig :)  Fint å lese sånt når jeg har det fælt

For meg betyr fjong å være en som liker å pynte seg, ta seg godt ut og som samtidig har et avslappet forhold til det. Altså ikke utspjåka 60åringer, men en "sneisen" dame.. Hehe... [:D]

(men jeg er 5 km lenger sørfra enn deg da, "lykkeliten i januar".)[:D]

Fjong betyr for meg at man eg fin, pyntlig osv[;)]

quote:

For meg er fjong bærtete, litt for fin frue[8D]Jeg vil ikke bli kalt fjong[:-]

ORIGINAL: audreybee

For meg betyr fjong å være en som liker å pynte seg, ta seg godt ut og som samtidig har et avslappet forhold til det. Altså ikke utspjåka 60åringer, men en "sneisen" dame.. Hehe... [:D]

(men jeg er 5 km lenger sørfra enn deg da, "lykkeliten i januar".)[:D]

Ja, ei fjong dame tar seg flott ut, sneisen va sannelig bra ord! - føler at det er et positivt ladet ord [:D] 

Back
Topp