Jeg tenkte det kunne være fint å prøve å samle sammen det som blir sagt om overvekt og prøving, og så dele det inn i "ting som er basert på forskning eller statistikk" og "ting som man har hørt så mange ganger fra forskjellig hold at man antar at det stemmer".
Oppgi gjerne kilder (fastlegen, x nettsted, forskningsrapport, venninna mi) i denne tråden!
Ting jeg har hørt (kilde forumet her
)
- Ulike fertilitetsklinikker har ulike BMI-grenser. Hvorfor har de disse grensene? Er det for å unngå risikosvangerskap, eller fordi fertiliteten er mye dårligere over en viss BMI?
- Folk får beskjed om å gå ned iallfall litt, fordi kroppen responderer bedre på fertilitetsbehandling når den er i slankemodus.
Er det sant, og hvorfor gjør den evt det?
Oppgi gjerne kilder (fastlegen, x nettsted, forskningsrapport, venninna mi) i denne tråden!
Ting jeg har hørt (kilde forumet her
- Ulike fertilitetsklinikker har ulike BMI-grenser. Hvorfor har de disse grensene? Er det for å unngå risikosvangerskap, eller fordi fertiliteten er mye dårligere over en viss BMI?
- Folk får beskjed om å gå ned iallfall litt, fordi kroppen responderer bedre på fertilitetsbehandling når den er i slankemodus.
Er det sant, og hvorfor gjør den evt det?