Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg synes ting som kan lages på forhånd er enkelt som feks gratenger, lapskaus etc. Og så synes jeg det er enkelt å steke kylling i ovn, da gjør den seg selv
Ser de fleste skriver at potetstappa tar så lang tid. Jeg synes det går kjempe raskt. Jeg skreller veldig sjeldent potetene, kjøper de som er vasket. Koker hele i 20min, moser. Som oftest tar dette lengst tid. Kan ha mye rart til.
For meg er enkel mat, mat som jeg ikke trenger å gjøre så mye med. Feks fisk i ovene sammen med grønnsaker. Må ikke passe på maten mens den lages.
Rask mat er alt under 30min.
Pølser og stappe
De fleste pastaer
Ris og tikka Masala
Fisk i ovnen
Pizza med ferdig kjøpt bunn(slik rull ut fersk bunn)
Prøver å lage mesteparten av maten fra bunn. Men blir en del halvfabrikata også. Gjør hverdagen litt raskere og enklere.
Posesupper og posestapper er jo superenkelt, men ikke særlig bra!
Jeg synes mat som "lager seg selv" er enkel, selvom grønnsaker og slikt på kuttes.
Å kutte grønnsaker og legge kylling/fisk/koteletter o.l. oppå og putte i ovnen er både enkelt, sunt og godt
Enkleste middagen jeg vet om må vel være grillet kylling med pommes frites og salat. Er jo bare å pelme det inn i ovnen og kutte opp litt salat mens man venter
Vi bruker aldri posesupper, potetmos i pose, frossen pizza og annen lignende ferdigmat.
Lager alt stort sett fra bunnen av (ikke pasta), så enkel mat for oss hvis vi har det travelt er f.eks spagetti og kjøttdeig, stekte pølser og potetmos (hjemmelaget selvfølgelig), sodd, ostepanetter med ris, taco o.l. Ting som tar under 30 min å lage
Det går litt på junkfood når vi har det travelt som det vises over her, men man overlever jo litt junk da